Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 1028 ggr
Calcifer
2018-07-11 21:41

Brandlarm som tjuter

Mitt brandlarm började precis tjuta och jag har ingen aning om varför. Inte som det brukar låta när det är batteriet som är slut, och jag har inte lagat mat på typ 6 timmar, har inte haft några ljus tända, och det finns ingen annan anledning till att det skulle reagera på något faktiskt farligt. Luktar inte bränt eller av nåt annat heller. Det enda som hjälpte var att ta ur batteriet, går inte att sätta i det igen då tjuter det så trumhinnorna svider. 

Det är alltså en lång signal, utan uppehåll. När batteriet tog slut sist så tjöt det i omgångar, med kanske 30 sekunders paus mellan varje tjutande. Därför tror jag inte det är batteriet som spökar. Men jag vet alltså inte vad felet är. 

Någon som har några tankar?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
2018-07-11 21:45
#1

För mig låter det som värt att testa byta batteri. Slutar inte larmet låta då så får du be att byta hos hyresvärden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2018-07-11 21:48
#2

Jag får avvakta till i morgon och se om ett nytt batteri kan fungera. Annars ringa värden, tack.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2018-07-11 21:56
#3

Annars så testa dammsuga varnaren kan vara damm som retar sensorn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2018-07-11 22:06
#4

Värt att prova det med!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jalking
2018-08-12 13:49
#5

Många brandlarm reagerar på annat än brand och rök. Har du badat varmt och släppt ut vattenånga från badrummet kan det tjuta, laddar du ett bilbatteri inne kan det tjuta, har du målat med thinnerlöst färg kan det tjuta.

[Forest]
2018-08-13 21:34
#6

1.kul att du tog upp detta visst är det väl så att brandlarm ska finnas när man hyr lägenhet?  Gör inte det i denna men vi hade själva 3 st så nu finns det. 

Hur har det gått TS vet du vad som var felet?

Annons:
Calcifer
2018-08-13 21:38
#7

#6 Jadå, det var batteriet. Underligt att det tjöt konstant dock och inte i intervaller som gången innan när batteriet började ta slut. Men å andra sidan lätt problem att lösa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Forest]
2018-08-13 21:41
#8

7 skönt o höra 👍

Aleya
2018-08-13 22:00
#9

#6 stämmer att det ska. Men mina är utan batterier så jag måste byta hela varnare om den börjar låta

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: