Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2233 ggr
Mia-45
2018-06-25 11:17

Otrevlig granne!

Vad hade ni gjort i detta fallet?
Fanns ingen grupp för detta så jag lade det i juridik.

Hyresgästföreningen (HGF) kom och knackade på hos mej i onsdags kväll. 
De brukar knacka på en gång om året även att jag är medlem. 
Gör mej inget alls. Tycker bara det är trevligt. 

Denna man gick sedan längst upp i huset där det bor en mamma och vuxen son som inte är med i HGF. 
Dessa brukar aldrig öppna sin dörr om det knackar på folk. 
Ca en kvart efter mannen från HGF åkt så få jag arga meddelanden via messenger från sonen längst upp. 

Jag svarade han med att jag har inte skickat någon upp till de. HGF gå och knackar dörr hos de som inte är medlemmar för att försöka få med de. 
Men han vill inte tro på mej. Jag har aldrig ljugit för honom och hans mamma. Denna sonen är 33 år gammal och skriver så här. 
Hur hade ni gjort i detta fallet? 
Hyresvärden och jag ligger i tvist om en hyreshöjning som inte var laglig och nu ligger allt hos Hyresnämnden.Så att vända sej till honom med detta är lönlöst men jag har skrivit ett mail till honom om detta. 
HGF har också fått ta del av detta. 

"Vad är det för folk som bankar på dörren och skrämmer slag på allt levande? Vad är det nu om? Vill inte ha med ditt helvetets jävla liv o göra

Din jävla häxa

Folk ligger och sover och du skiter i vilket. Är inte första gången någon är och bankar sen ditt bråk började."

Du är kraftigt skadad..

Din jävla häxa försvinn

Ska kolla upp det. Aldrig varit med om att de kommer om man ej är med där. Ljuger du om detta kan du börja packa

Jet säger bara att om du ljuger så får du skylla dig själv.

Du borde skaffa ett eget liv istället för o vara sån jäcla kärring. 😂

Annons:
Stallmima
2018-06-25 11:40
#1

Spara allt du har i skriftlig form. Jag skulle ligga lågt och inte göra någonting nu om detta. Händer det någonting så är det bara att vara lugn om vederbörande börjar prata med dig.

Mia-45
2018-06-25 12:18
#2

Stallmina

Ja jag har sparat allt. Inte första gången de går på mej. 
Jag är kollugn just för att de inte ska ha nåt att säga om mej. Möter jag de här ute så kommer jag inte ens att hälsa.

Niklas
2018-06-25 12:29
#3

Som de andra har skrivit. Spara och låt vara. Inte värt att lägga tid på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2018-06-27 07:09
#4

Jag håller med. Spara allt och försök att inte ta åt dig.

Jag tänker som så att en son på drygt 30 år som bor med mamma kanske inte "mår så bra" så försök att ligga lågt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
2018-06-27 08:27
#5

Mia, du behöver inte svara på hans FB meddelanden.

Mia-45
2018-06-27 15:31
#6

#4 Nä han mår nog inte så bra men för det accepterar jag inte vilket betende som helst. Man kan vara snäll ändå. 
#5 Nä det kan jag inte för han blockerade mej..hahahah…

Annons:
Maria
2018-06-27 16:01
#7

#6 Det är klart att det inte acceptabelt men kanske en orsak.

Varför har du varit vän med en sådan stolle på FB?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2018-06-27 16:07
#8

#7 Jag har varit vän med honom på FB för att han vart snäll innan. Och nästan enda vägen att nå honom och hans mamma om man vill nåt. De öppnar ju inte dörren om man knackar på.

Maria
2018-06-27 16:08
#9

#8 Telefon eller mejl då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2018-06-27 16:15
#10

# Har inte deras mail. Han har mobil men inte hon. Har inte hans mobilnummer och hittar det inte på Eniro eller Hitta. Fömodligen hemligt.
Hennes hemtelefonnummer är hemligt så det har jag inte heller.

Honestyisdead
2018-07-01 02:00
#11

Jag hade känt mig hotad och kontaktat polis. Även om det antagligen läggs ner så visar det tydligt att du inte låter dig behandlas illa. Många gånger räcker det att polis hör av sig angående en anmälan för att en person ska tagga ner.

Mia-45
2018-07-01 18:36
#12

#11 Ja jag kände mej väldigt hotad av orden han skrev.
Så jag gjorde en polisanmälan för ofredande bara nån timme efter att det hänt. 
Skrev även en lapp till vederbörande om att jag blivit tipsad att göra en sådan. 
Men fick papprena fån polisen i fredags att ingen förundersökning görs och att det läggs ner. 
Får den som är anmäld papper från polisen om att denne är anmäld? Får de inte bara det om åtal väcks?

Honestyisdead
2018-07-01 19:34
#13

#12 Vet faktiskt inte. Hoppas han fick veta.

Annons:
Mia-45
2018-07-01 19:40
#14

#13 Hoppas verkligen jag med. Men jag tror inte polisen talar om att de är anmälda OM det inte går vidare, som sagt. 
Men han fattade ju att jag hade tanken på att göra en anmälan. Hoppas att det tog. 
Mötte denna person igår som skrev denna skit och jag sträckte på mej. Jag är inte rädd för honom och jag viker inte undan för hans skull.

Honestyisdead
2018-07-01 19:45
#15

Nä han är ju en feg skit. Bor i samma hus men skickar sms där han vågar vara tuff.

Mia-45
2018-07-01 19:55
#16

#15 Jamen precis, Hera. Eller lappar som hans mamma skrivit innan. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men jag har valt att skratta åt det.

Carmarino
2018-07-03 18:03
#17

#10 Kolla på https://www.ratsit.se/. Förmodligen står det inget telefonnummer där heller, men det är ju värt ett försök.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2018-07-03 18:06
#18

#10 Har kollat redan men tack ändå 😃

Upp till toppen
Annons: