Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 893 ggr
Tiktak697
2018-05-05 17:17

Lägenheter

Hej hallå kickat in här och har lite funderingar och frågor hade önskat få svar på. Jag hoppas det är relevant gentemot denna sida. Jo till saken jag har hört mycket om stt köpa förstahandsval kontrakt är det någon som gjort det och hur har det gott ? Jag har även bekants men vad säger Ni ? Jag skulle behöva köpa ett i panik nu själv pg live familje kris. Jag undrar då hur blev de när ni fick kunde man ha vissa önskemål och om var hur mm?

Mvh Tiktak

Annons:
Sindri
2018-05-05 18:24
#1

Menar du att köpa ett förstahandskontrakt på en hyreslägenhet? En så kallad svart lägenhet?

Maria
2018-05-05 18:37
#2

Är det ens lagligt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2018-05-05 19:06
#3

Det är inte olagligt att köpa, men att sälja.

Maria
2018-05-05 19:17
#4

Ok men då har man inga som helst rättigheter gissar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2018-05-05 20:04
#5

Nja, man har ju sitt förstahandskontrakt, och man är godkänd av hyresvärden, det brukar ofta fejkas som en sorts byteskedja. Hyresvärden kan ju säga nej också. Såklart kan man få problem om hyresvärden kommer på en. Om det inte är den som sålt den vill säga…..

I Stockholm är det en helt egen rätt stor marknad. Det var mycket skriverier om det  i tidningarna för några år sedan.

Tiktak697
2018-05-06 11:29
#6

Någon som känner till någon ? Jag behöver verkligen en . Ja det är olagligt att sälja inte ta har läst på ingen som tagit ellerhur känner någon?

Mvh Tiktak

Annons:
Upp till toppen
Annons: