Annons:
Etikettövrigt
Läst 1117 ggr
gudilondon
2018-04-28 20:45

Solskydd på balkong

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Jag behöver ett råd om solskydd på min balkong. Det är min första sommar här. När jag kom hit så fanns här rullgardiner som var så torra och sönderbrända att jag fick plocka ner dem. Det blir inga nya rullgardiner denna sommar så jag tänkte jag skulle fuska med vanligt gardintyg som solskydd.

Fönsterna som ligger mot söder, där hänger jag en längd på två meter och den får hänga hela sommaren. Det blir annars väldigt varmt när den riktiga värmen kommer.

Problemet jag har är det andra fönstret som ligger åt väster. Där kommer bli eftermiddags- och kvällssol. Eftermiddagssolen vill jag gärna kunna skärma av men kunna rulla upp gardinen en bit när solen gått ner bakom husen. Jag vill ha någon slags anordning där jag kan rulla eller hissa upp gardinen men jag vet inte hur. Det är detta som jag vill ha tips om.

Jag har gjort en liten skissbild om hur det hela blir, så ni kan se på ett ungefär. Bifogar också en bild på tyget jag har beställt.

Annons:
Grace2009
2018-04-28 20:59
#1

Jag tror att sy det som en hissgardin kanske vore något? http://tispsytessie.blogspot.se/2009/01/beskrivning-av-hissgardin.html såhär tänker jag. men du kan ju sy men kanske bara 1 eller 2 kanaler kanske för att minimera arbetsinsatsen om du så önskar.

gudilondon
2018-04-28 21:11
#2

# 1 - Oj en sådan perfekt beskrivning.  Det blir ju ett riktigt proffsigt resultat!  Detta måste jag spara.

Grace2009
2018-04-28 21:17
#3

#2 Hoppas du får ihop det :D Vore kul att få se slutresultatet när du fått upp allt också!

gudilondon
2018-05-02 21:20
#4

# 3 Absolut ska ni få se resultat.

Upp till toppen
Annons: