Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 11628 ggr
Mia-45
4/22/18, 11:01 AM

Min berättelse

Detta kommer bli ett ganska långt inlägg. Så hoppas ni orkar läsa. 
Vill berätta hurdan min hyresvärd är och hur han bär sej åt. 

Jag flyttade in i denna lägenhet juni 2010. UTAN ett besiktningsprotokoll skrivet. Lägenheten målades och tapetserades om då det såg för jäkligt ut. 
Påpekade redan då om en ny toasits och en skåpslucka som hängde på trekvart i köket. Inget hände. 
Kakelplattorna över diskbänken lossnade en efter en och efter 4 års tjat så fick jag till slut nytt kakel. Där kanterna inte är kantbitar utan det lyser brunt. Trälister som heller inte har kantbitar uppsatta och ser helt klåpar-aktigt ut. 
Jag påpekade om spisen då den är gammal och ugnen värmer ojämnt. Har fortfarande inte fått ny spis och heller ingen ny toasits. 

Elementen fungerade heller inte som de skulle när jag flyttade in. Hade som mest 16 grader inne på vintern. 
Detta pågick flera år och hyresvärden ljög för mej då han sagt att en som brukar hjälpa honom, skulle tittat på de. Vilket inte stämde. 
Han bytte själv termostater vilket gjorde att det inte gick att skruva ner värmen på de. Till slut hade jag över 38 grader inne. Påpekade detta men inget hände. 
Till slut sa jag att det är ohälsosamt med denna värmen och DÅ skickade han hit en VVS:are. Denne fick såga av rören och sätta dit helt nya grejer. 
Fick dessvärre en vattenläcka efter detta från elementet i sovrummet. 
Hyresvärden kom men han hade inga verktyg till detta och visste inte hur han skulle göra. Som hyresvärd anser jag att man måste ha sånna man kan ringa till när det händer olyckor akut. 
Han ifrågasatte varför jag inte hade verktyg. 
Jag fick sitta och passa på detta element en hel helg då han inte brydde sej nämnvärt. Tills jag sa till han att det måste fixas nu.  Då kommer VVS:aren som fixat elementen innan. 
Blev ju vattenskadat golv och detta är inte fixat än. Snart 3 år sedan. 

Fortfarade ingen toasits så jag sitter på porslinsringen. 
Det har varit myyyycker mer än så här under åren men jag tar det som är väsentligt. 
Saken är den med att han knappt svarar. 

November 2016 kom ett brev om hyreshöjning. Som jag bestred med en gång till honom. En hyreshöjning på nästan 300 kr per månad. Vilket jag tyckte vart hutlöst då han inte sköter lägenheten. Underhåll ingår i hyran. 
Jag ringde även HGF om detta och de sa att jag skulle skicka de mitt hyresavtal. 
Där står en Indexklausul som gäller för lokaler. Inte hyreslägenhet. Så hans höjning var inte godkänd. 
Han hörde inte av sej och svarade heller inte när jag försökte få tag i honom. 
I oktober 2017 kom ett skuldbrev från honom. På hyreshöjningen som inte vart godkänd. Jag bestred även detta och då skickar han det vidare till Kronofogden. Jag överklagade och då tog han det till Tingsrätten. Dessa dömde med ut hyreshöjningen och han hade även räknat fel. 
Det blev mycket pinsamt för honom. Men det fattade han inte. 
Efter Tingsrättens dom så gick jag ändå med på 200 kr i hyreshöjning pga en förlikning. 
Och bad då hyresvärden att nu fixa allt han är tvungen till. 
Men han vägrar och säger att jag har en hyresskuld. 
HGF tar tag i detta och talar om för honom att jag inte har det. Utan att han är enligt lag tvungen att åtgärda bristerna. 
Då kör han med att jag har HAFT skuld, att jag själv har sagt att jag vill flytta och att jag förstör lägenheten. 
Jag ifrågasätter han då via mail om detta. Men inget svar. 
Nu har HGF lämnat över detta till Hyresnämnden. 

Jag har haft HGF bakom hela tiden under dessa två år. Och det har varit tur det för jag hade aldrig orkat kämpa emot en sådan jubelidiot. 
Hyresvärden ljuger och försöker slingra sej. 
Flytta gör jag INTE då det är tydligt att han vill att jag ska det. Och det nöjet ger jag honom inte. 
Och tror han att en annan hyesgäst skulle godta att han inte fixar felen i lägenheten….ja då är han dum på riktigt. Detta är saker som han bara ska fixa. 
Saker som gått sönder för att det är för gammalt och slitet. 

Ja så här är jag nu. Väntar på Hyresnämnden och hur de tänker gå vidare. 
Men jag vet ju att jag har rätten på min sida. 
Under hela tiden så har hyresvärden skitit i att svara mej. Han ignorerar mej. 
Jag har med hyrt ett garage under vinterhalvåret för 300 kr i månaden. Men jag har knappt kommit in i det då han undlåtit att skotta och lagt upp en vall så jag inte har kunnat komma in. 
Så håller han på….jävlas….

Annons:
_Fisken
4/22/18, 11:06 AM
#1

Jubelidioter finns det. Ibland råkar vi ut för dem.

Mia-45
4/22/18, 11:07 AM
#2

Ja så är det Fisken. 
Men jag fattar inte hur han tänker. Han åker ju dit på detta så det smäller om det. Hade vart billigare för honom att åtgärda felen.

Greta G
4/22/18, 11:10 AM
#3

Jag hade flyttat lätt, varför sitta kvar bara för att inte ge hyresvärden den tilfredsställelsen men att utsätta sig själv för ständig irritation och på så sätt försämra llivskalitén, låter bara envist.

Mia-45
4/22/18, 11:15 AM
#4

#3 Jag har en katt som här kan gå fritt…
Har dessutom en trädgård och trivs kanon med mina grannar. 
Finns inga sånna här andra att flytta till. 
Så jag är jätterädd om mitt boende och då får han bråka hur mycket han vill. När jag vet att jag har rätten på min sida. 
Här är det han som gör fel och ja….jag är envis av mej. När jag vet att jag har rätt. 
Och oavsett så måste han i vilket fall åtgärda felen. Även om det kommer en ny hyresgäst. 
Jag klarar av detta och skrattar åt honom.

Greta G
4/22/18, 11:36 AM
#5

Men det måste ju störa dig något eftersom du skriver om det här tror jag inte bara du skattar åt det utan tycker det är jobbigt samt problem med tvättstuga mm.. förstår då att fördelarna överväger nackdelarna men då vet du ju i alla fall vad du får stå ut med för din hyresvärd kommer ju knappast bli bättre.

Mia-45
4/22/18, 11:42 AM
#6

#5 Självklart stör det mej. Men inte så pass att jag överväger att flytta. Till vad? Det finns inget ledigt. 
Varför jag skriver om det här på iFokus är för att jag vill berätta hur en hyresvärd kan bete sej. Och att jag kanske kan få lite råd (dock inte med att flytta). 
Men detta är inget jag går och tänker på 24/7. Har bra hjälp av HGF så jag behöver inte göra så mycket. 
Självklart skrattar jag. För dummare hyresvärd får man leta efter. 
Och han kommer knappast bli bättre nä. Men då är det bara att ta hjälp av HGF igen. 
Varför ska jag flytta när det är han som bär sej illa åt? 
Som jag skrev innan så är detta ett perfekt boende och detta överväger hyresvärdens påhitt. Att saker sedan är sönder…tjaaa…..Jag har iallafall tak över huvudet och sakerna som är sönder försämrar inte min levnadsstandard på det viset. Förutom att jag måste sitta på kallt porslin när jag är på toan. Men det kan jag leva med ett tag.

Annons:
Greta G
4/22/18, 11:47 AM
#7

skönt att du kan sätta dig över dennes beteende, för mig hade det varit som ett skavsår som hela tiden skaver och hade inte gjort det värt att vara kvar, jag är nog helt enkelt allergisk emot idioter.

Mia-45
4/22/18, 11:50 AM
#8

Greta.
Jag fixar det. Som sagt var med bra hjälp av HGF. Annars hade jag nog övervägt att flytta. För detta är inget man orkar med utan proffs-hjälp. 
SKULLE jag hitta likvärdigt boende så kanske jag hade försökt att flytta. Men det finns inte. 
Och jag sätter mej över hans beteende för han är så superlöjlig så det blir komiskt. Med all sitt ljug och påhitt och slingrande.

Maria
4/23/18, 10:47 AM
#9

Jag hade i alla fall köpt en toalettring.😉 De kostar ju inte många kronor. Hade aldrig klarat av att sitta på porslinet.

Räkningen kan du ju skicka till din värd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
4/23/18, 11:03 AM
#10

Åh jag håller så med ovanstående. Jag skulle köpt en toalettring. Om du flyttar så ta bara med den sen. Aldrig att jag skulle varit så pass envis så att jag själv får lida för det. :) Finns inget värre än att sitta på det kalla porslinet, usch! Hehe :)

Mia-45
4/23/18, 4:02 PM
#11

Jag HAR köpt två som gått sönder då dessa inte passar.

Maria
4/23/18, 4:13 PM
#12

Du får ju mäta så att du får rätt mått. Det kan variera en del.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
4/23/18, 4:48 PM
#13

Toastolen är gammal och det har inte spelat roll även om jag köpt rätt mått. Stolen är konstig…🤔
Så nu har jag tröttnat på att köpa själv.

Annons:
Maria
4/23/18, 6:22 PM
#14

Du kanske rentav skulle behöva en helt ny holk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
4/23/18, 6:30 PM
#15

En helt ny toastol eller? 😃

Maria
4/23/18, 7:52 PM
#16

Ja toastolar byts ju om de blir för slitna men det känns ju konstigt att inget lock fungerar om du har rätt mått.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
4/23/18, 9:05 PM
#17

Men så är det Maria. Tycker med det är konstigt men de jag har köpt har gått sönder ändå. 
Men vad kostar det för hyresvärden med en ny toastol? Inte mycket..
Vi får se när nu Hyresnämnden går in.

beem
4/23/18, 9:24 PM
#18

Det är knepigt med nya lock om toastolen är gammal. Det skiljer bla i fästen. 

Vi köpte nytt lock med rätta måtten men det passar i alla fall inte.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mia-45
4/24/18, 7:03 AM
#19

#18 Jamen precis så är det. 👍

Tom
5/9/18, 9:41 AM
#20

Låter som en jobbig situation även om du verkar ta det med ro. När någon beter sig illa brukar jag se till att prata om det och berätta vem personen är så att andra slipper ha med personen att göra. De flesta tycker att det är jobbigt att andra vet om hur illa man beter sig. I det här fallet finns det flera domar som gör att han kan "hängas ut" offentligt dessutom.

Annons:
Mia-45
5/9/18, 2:35 PM
#21

#20 Jovisst är det jobbigt..men jag lider inte. 
Vill bara sätta dit käpp-kinesen. 
Väntar på att Hyresnämnden ska ta tag i det. Men kan ta tid då de har annat att göra. 
Jag kommer hänga ut honom med namn när allt är över. När han får stå här med lång näsa och fixa MER än det jag begärt. 
Och han har flera domar på sej. Inte bara detta utan även försvårande av skattekontroll och bokföringsbrott. 
Hans sambo har dom om grovt rattfylleri. 
Så fina människor är det!

Maria
5/9/18, 2:51 PM
#22

Fast hans sambos brott har ju inte med detta att göra så den kommentaren är väl ganska onödig. Det är bra att allt går korrekt till men att hämnas brukar aldrig leda till något gott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
5/9/18, 2:54 PM
#23

Maria

Nä kanske inte men de ska inte tro att de är så fina och präktiga. När han gör så här mot en hyresgäst som sköter sej. 
Jag ska inte hämnas. Men frågar folk så berättar jag.

Tom
5/12/18, 9:41 AM
#24

Jag tycker att det är en relevant kommentar eftersom det ger mer information till helhetsbilden. Att vi ska skydda brottslingar i Sverige har jag väldigt svårt för. Det är inte en fråga om hämnd utan att människor ska få konsekvenser av sitt handlande. Som det är nu är brottsofferna de som råkar värst ut, både under brottet och även efteråt. Brottslingen händer det sällan något med.

Mia-45
5/12/18, 10:06 AM
#25

Håller med dej Tom. 
Dessa människor ska inte få härja fritt, anser jag. Utan andra måste få veta hur dessa beter sej. 
Handlar inte om hämnd utan att varna andra för dessa personer. 
Här gäller det en hyresvärd som tror han kan skapa egna lagar. Som tror han kan slippa undan konsekvenser av sitt egna handlade. 
Sånna har jag inte mycket för.

[Devya]
5/13/18, 1:35 PM
#26

Kom dock ihåg att det finns något som heter ärekränkning. Om man springer omkring och pratar illa om t.ex. hyresvärdens partner som inte har ens något med saken att göra, så kan man hamna i en situation man inte vill vara i. Jag förstår att man kan bli arg och frustrerad men att börja dra upp rattfylleri som inte har med saken att göra ens, är väldigt olämpligt och kan räknas som förtal.

Mia-45
5/13/18, 1:43 PM
#27

#26

Jag springer inte omkring och pratar illa om hyresvärdens fru. 
Men hyresvärden berättar jag om för de som vill veta hur han beter sej.

Annons:
[Devya]
5/13/18, 1:51 PM
#28

#27 Ok, för jag började fundera då du skrev om det här. Försök sen hålla dig saklig då du berättar för människor om honom. Det finns ingen orsak till att säga att han är dum och så vidare då det kan klassas som förtal. Här på nätet är det väl mer ok då vi inte vet vem du eller han är men irl är det klokt att tona ner sig och hålla sina egna personliga åsikter om människans intelligens för sig själv då pratar om det irl. Ville bara informera dig så att du inte hamnar i en ännu jobbigare situation då han redan har visat att vara oresonlig. Så inget illa menat utan vara ett råd. :) Jag har nämligen sett det gå illa tidigare för en bekant. Det blev en jobbig röra av det hela.

Mia-45
5/13/18, 2:01 PM
#29

#28 Det är lugnt. Jag vet vad jag kan säga och inte säga i nuläget. 
Bara för att jag skrev det här om hans fru innebär det inte att jag springer omkring och pratar om det.

[Devya]
5/13/18, 2:39 PM
#30

#29 Ok, vad bra. :) Man vet ju aldrig då man läser och skriver på nätet. :)

Mia-45
5/13/18, 2:48 PM
#31

Inväntar Hyresnämnden nu. Tar sin lilla tid men det får det göra då :-)

Mia-45
6/17/18, 10:05 AM
#32

Hyresvärden har fått Åtgärdsföreläggande från Hyresnämnden men han skickar inte in det påskrivet. 
Kan bli så att polisen då söker honom för en underskrift. 
Han vet vad det gäller och försöker skjuta upp det. 
Här har det blivit mer fel i lägenheten men han vägrar fixa. 
Och jag får heller inga brandvarnare, vilket de andra fått. 

Nu under sommaren lär det inte hända något med Hyresnämnden. Men jag avvaktar och skriver upp det som blir mer fel här under tiden.

[Devya]
6/17/18, 4:15 PM
#33

#32 Jag trodde det var på ens eget ansvar att man såg till att skaffa brandvarnare. Oo

Maria
6/17/18, 4:23 PM
#34

#32 Fast det blir väl en delgivningsman i första hand som försöker få honom att skriva under och inte polisen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mia-45
6/17/18, 5:39 PM
#35

#33 Nä det är hyresvärdens ansvar. Men jag kan köpa själv om jag vill. 

#34. Det är redan en sådan som sökt honom. Så nu blir det polisen, sa HGF.

Maria
6/17/18, 5:55 PM
#36

Aha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
6/17/18, 9:11 PM
#37

Så jobbigt.Hoppas att det snart löser sig.

Stolt ägare till fem La permer

[Rhonda]
6/26/18, 12:29 PM
#38

#35 Vår fastighetsbolag här i Nybro har delat ut brandlarm men hyresgästerna själva ska se till att de har fungerande batterier. Det finns fastigheter här i Nybro där det SKA delas ut brandlarm men det har inte gjorts.  Köp själv en brandlarm det är viktigt! 

Jag bor på samma gata där hela övervåningen på ett hyreshus brann för en månad sedan.

Mia-45
6/26/18, 8:14 PM
#39

#38 Ahhh..bor du med i Nybro. 
Ja jag såg branden. Fruktansvärt! 😮
Ska ta och köpa mej en brandvarnare själv. Ska jag vänta tills detta blir klart kan det bli förödande om man inte har en sån.

[Rhonda]
6/27/18, 6:56 AM
#40

#39 Alldeles riktigt Mia!

Mia-45
7/3/18, 6:53 AM
#41

Uppdatering för er som är intresserade

Jag hade ju nu gått vidare till Hyresnämnden med att han inte fixar det som han måste i min lägenhet. Han bestred detta med att hitta på att jag har hyresskulder på över 7000 kr. Vilket jag INTE har! 
Han satt ju själv och sa att jag HADE HAFT i Tingsrätten förra gången. Och att dessa är betalda sedan flera år tillbaka. Han har även sagt detta till HGF. 
Komma dragandes med detta så i efterhand duger inte. 
Till HGF hade han nu sagt att han ska vräka mej. 
Jag har inte hört på säkert 4-5 år nu att jag ska ha skulder. Han borde ha sagt något, skickat ut påminnelse och krav. Men jag har inte fått någonting. 
Jag har nu skivit till honom både via mail och sms, att jag vill ha för vilka månader jag skulle ha skulder på. Men jag får ingenting av honom. 
Det är hans skyldighet som hyresvärd att visa det för hyresgästen. 
Tror inte att Tingsrätten kommer gå på hans hitte-på denna gången heller. 
Men ger han sej aldrig? 
Och ja jag orkar eftersom jag vet att jag inte har några skulder. Och ska bli kul att se hur han är i Tingsrätten denna gången. Förra vart han super-nonchalant.

Annons:
MonicaLagerquist
7/3/18, 7:14 AM
#42

Vilken jobbig typ.

Stolt ägare till fem La permer

[Rhonda]
7/3/18, 8:57 AM
#43

#41 Gubben o jag är intresserade Mia.

Mia-45
7/3/18, 4:56 PM
#44

#42 Ja vekligen. 

#43 😃🌺

Mia-45
7/5/18, 6:20 AM
#45

Pratade med HGF igår. 
Ärendet ligger fortfarande kvar på Hyresnämnden. Hyresvärden fösöker att få det att se ut som att jag skulle ha hyresskulder och försöker ta upp det där. Men Hyresnämnden tar inte upp sånna saker. Så HGF hade nu skrivit ett yttrande om att vi vill ha hans yttrande avskrivet. Och så kommer det att bli. 
Vill han fortsätta bråka med mej om påhittade hyresskulder så får han dra detta i Tingsrätten….igen….
Och han kan skriva en uppsägning till mej men jag kan då bestrida detta och detta går då med till Tingsrätten. Där måste hyresvärden ha giltiga skäl till varför han säger upp mej. Och det finns inga. 
Och där är vi inte än.

[Devya]
7/5/18, 10:09 AM
#46

#45 Oj, vilket drama. Jag skulle inte orka ha det så. Jag tycker om att ha det lugnt och stilla omkring mig. Jag förstår inte vart du får all din energi ifrån. :)

Mia-45
7/5/18, 4:44 PM
#47

#46 Jag måste känns det som. Han vill ha ut mej utan anledning. Och det nöjet ger jag honom ärligt talat inte. 
Jag har alltid skött mej, har aldrig haft något otalat med honom. Bara bett han laga det han är skyldig till. 
Flyttar jag nu så är det som att jag accepterar hans beteende. Att jag viker mej. 
Det kommer bli lugn och ro så småningom. Och DÅ kanske jag flyttar.

Greta G
7/6/18, 8:08 PM
#48

Jag skulle inte se det som att ge mig, skulle se det som att inte låta någon idiot ta av energi som jag kan göra något trevligare av och välja att bo med en bra hyresvärd och slippa ständiga konflikter, du viker dig inte, du skulle bara välja dig själv före och säga att ta din skitlägenhet för jag vill inte bo här!

Annons:
Mia-45
7/6/18, 8:18 PM
#49

#48 Ja du har säkert rätt. 
Men jag vill inte ge upp mitt boende. Trivs för övrigt. Jag är inte beredd att lämna än. Men jag vet att den dagen kommer. 

Jag ska se vad som händer efter Hyresnämnden. Fortsätter han efter det så bli det nog en flytt iallafall.

Greta G
7/7/18, 2:29 PM
#50

#49 håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt!

Mia-45
7/7/18, 4:09 PM
#51

#50 Det gör det. Det är det som gör att jag orkar kämpa.

MonicaLagerquist
7/7/18, 4:15 PM
#52

#51 Du är stark.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
7/20/18, 6:43 PM
#53

Nu har jag fått en uppsägning av min hyresvärd. Med skäl att jag inte skött mina hyresinbetalningar. 
När jag HADE skuld för att jag blev arbetslös så skötte jag inbetalningarna när jag sa att jag kunde. Han klagade ALDRIG på detta för pengarna kom alltid in. 
2011 så skickade han mej en Exel-fil på det jag vart skyldig. Jag fick inte ihop det då men betalade. 
Nu hade han skickat andra papper till Hyresnämnden som skickade detta till mej. 
Jämför man Exel-filen och dessa papper med hans uppställning så stämmer inte en siffra. 
Mamma och jag sitter och kollar mina kontoutdrag nu och jämför med hans papper. 
Vi upptäcker att han skrivit att jag betalat samma månad som jag bott. Alltså juni i juni osv. Men på mina konton står det en månad i förväg. Därav att jag då skulle ha en skuld eftersom han "bokför" fel. 

Saken är den med att jag för över från mitt konto till hans. Alltså inga fakturor. Allt är en enda röra i hans uppställning. 
Och Hyresnämnden har inte hand om eventuella hyresskulder. 
Så vi får väl se hur detta slutar. Men eftersom det inte är samma siffror så är riske stor för honom att han åker dit för bokföringsbrott. Det gjorde han 2015 också.

MonicaLagerquist
7/20/18, 7:14 PM
#54

Vilken soppa

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
7/20/18, 7:31 PM
#55

Kan man säga Monica. Men det värsta är ju att ha gör bokföringsbrott när ha ändrar som han gör. 😡

Annons:
Mia-45
7/21/18, 2:59 PM
#56

Mamma har hittat att jag har betalat 1000 kr som han INTE fört in i sin uppräkning. 
Så där har vi ETT fel. Kommer fler.

Pia-69
8/7/18, 11:14 AM
#57

Usch vilken röra! Är det fler hyresgäster som har problem med värden? Isåfall skulle ni kunna ena er mot värden så kanske saker och ting skyndas på i detta fall!🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Mia-45
8/7/18, 4:36 PM
#58

#57

Inte här i huset iallafall. Men vet att det varit fall inne i Kalmar. 
Mamma har hittat ännu mer fel. Han har inte bokfört en April-hyra. Och det jag satte in för Maj har han bokfört på Mars-hyran. Får man verkligen göra så??? När jag angett för vilken månad jag fört över pengar. 
Sedan har han INTE bokfört 300 kr för garaget i 7-8 månader. Det är väl ändå en hyresintäkt det med!! 

Så ni hör ju hur det låter. 
Och sen anklaga MEJ för att jag inte skött mina inbetalningar, vilket jag gjort. 
Det är ju HAN som "bokför" helt skevt! 
Frågade Skattemyndigheten vad man gör om man misstänker någon som gör bokförings/skattebrott. 
Man kan anmäla anonymt så kommer de att granska. Funderar allvarligt på detta när detta är klart. 
Fick med reda på av HGF att Hyresnämnden bara går ett par år tillbaka med inbetalningarna. Och eftersom jag alltid skött det men tyvärr legat i skuld (som jag skötte inb. på) så kommer de inte titta på det som ligger längre bak i tiden.  Så där skiter han i det blå skåpet. Plus att han gör fel i bokföringen.

Mia-45
8/14/18, 10:39 AM
#59

Nu läcker min toastol vatten. Började i lördags och jag försökte få kontakt med min hyresvärd. Inget svar och han hörde heller inte av sej själv sedan. 
Talade om detta för HGF och de kontaktade hyrevärden. Och han lovade DE att komma förbi onsdag eller torsdag och fixa det. 
VARFÖR svarar han på de och inte på mej? Så himla löjligt! 
Men återstår att se om han verkligen kommer.

Mia-45
8/22/18, 10:37 AM
#60

Han kom med sin svartjobbare.

Satte dit en "ny" toastol….ja satte och satte….den är inte fastskruvad ordentligt så den tippar ganska bra. Och gnisslar…hahahaha😮
Fick med en toasits…en begagnad och använd. USCH!🤔

Kändes som "håll till godo", ungefär.

MonicaLagerquist
8/22/18, 6:38 PM
#61

#60 Vilket pucko.

Stolt ägare till fem La permer

Vixxen
8/24/18, 1:20 AM
#62

Precis! Pucko var rätt ord!

Annons:
Mia-45
8/24/18, 7:32 AM
#63

Ja jag skrev ett mail till han om det. Jag VET att han läser sina mail. Men inget svar. 
Så jag berättade för min jurist på HGF så hon ringde upp mej och förstod hur illa det var ditsatt. 
Så vi ger han denna veckan på sej att laga till det. 
Sen går det vidare det med, till HN. 
Han sitter ganska pyrt till denna mannen. Eller man….jag kallar han inte för det. 

Bokföringsbrott. Skattebrott. Och underlåter sej till att sköta underhållet i lägenheten. 
När jag kommer till jobbet igen på måndag så ska jag skriva ut en anmälan till Ekobrottsmyndigheten som handhar bokförings/skattebrott. Gör jag inte detta så godkänner jag ju hur han håller på.

Mia-45
9/22/18, 8:40 AM
#64

Uppdatering:
1:a okt blir det sammanträde med Hyresnämnden. 
Först vart mötet i Kalmar. Men sedan ändrade de sej och ska ha det här i Nybro dår jag bor. 
Ärendet med hans sk vräkning av mej, går snabb, hade de sagt till Hyresgästföreningen. 
Sen efter det så ska de kolla på min lägenhet vad hyresvärden måste åtgärda inom en viss tid. 
Så jag antar då att jag får bo kvar. Att de genomskådat hans bluff med minustecknet i hans bokföring som visade på att jag låg back. 
Det är istället han som är skyldig mej över 4000 kr pga hans felaktiga bokföring där han myglar med siffrorna.

MonicaLagerquist
9/22/18, 10:24 AM
#65

Det låter ju lovande.

Men hur känns det at bo hos en sån hyresvärd.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
9/22/18, 10:58 AM
#66

#65 Jadu….får jag som jag vill så kommer huset att tvångsöverlåtas och han får skaka galler. 
Hur eller hur så kommer han nog att få näringsförbud och då kommer det nån annan och tar över.

MonicaLagerquist
9/22/18, 12:21 PM
#67

#66     👍

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
10/1/18, 6:18 AM
#68

Idag är det dags i HN kl. 14.30.
Fick ett annat bevis här igår med. Vi har fått nya grannar som stör med hög musik och hundar som skäller i många timmar. De har bott hos denna hyresvärd men i ett annat hus och nu vart han tvungen att flytta på de eftersom de fått så mycket klagomål i det andra. 
Och då sätter han de här!!
Jag har känt hela tiden att det finns nån baktanke med detta. 

Och mycket riktigt. 
I fredags så hade min granne skrivit ett sms till hyresvärden om att de spelar hög musik. Och att det vore bra om han gjorde något åt det. 
Då hade han svarat i lördags till henne så här: "Jag ska ta tag i Mia på måndag så hon vräks så efter det kommer de att vara lugna."
Öhh va?? Flera har sagt till mej att detta är ett hot…men jag vet inte. 
Ska han vräka mej för att jag har klagat på de stackars hundarna som stått och skällt? (nu har det vart lugnt sedan Djurskyddet var här i fredags).
Den meningen han skrev är ett bevis på att han har sagt till de att låta illa så att jag ska klaga på de. Och då tror han att jag kan vräkas för att jag klagat! hhaahahhaha.
Men min andra goa granne har ju med klagat på de om hög musik. Då skulle väl de med vräkas. 
Ja du herreguuud en sån tokig en. 
Han tror på fullaste allvar att jag ska vräkas idag. Och när han märker att den ena saken inte går att dra till med … ja då hittar han på annan skit. 
Kommer skriva här senare ikväll hur allt gick idag.

MonicaLagerquist
10/1/18, 7:08 AM
#69

Lycka till idag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
10/1/18, 7:13 AM
#70

Lycka till idag. Har du någon kopia på hans SMS så kanske det vore bra för det låter ju faktiskt som ett slags hot.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
10/1/18, 9:11 AM
#71

Lycka till. Håller tummarna för dig.

Mia-45
10/1/18, 12:20 PM
#72

#70 Jadå…jag har gett hon som ska med från HGF.

Maria
10/1/18, 12:21 PM
#73

#72 Vad bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
10/1/18, 12:22 PM
#74

Vixxen
10/1/18, 10:33 PM
#75

Mysig hyresvärd! Hur gick det?

Mia-45
10/2/18, 6:19 AM
#76

#75

Jag tror det gick rätt så bra igår. Får inget besked förrän om två veckor. 
Men gör en lång historia kort:
De gick i genom och frågade hyresvärden vart den sk skulden skulle uppstått. Det kunde han inte svara på vilket då blev en lång genomgång av hans bokföring som inte är rätt. Vi blev ändå inte riktigt på det klara mer vart hans sk skuld  skulle ha uppkommit. 
Han har bokfört så det ser ut som att jag ligger en månad efter vilket jag inte vetat om då jag alltid angett för vilken månad jag betalat. 
De ville då veta om han hade talat om för mej att jag hade skuld. Lite då och då svarar hyresvärden. 
Men exakt när? Jaaa…2017 säger puckot då. 
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. 

Sen satt han och sa att jag hade förstört sakerna i lägenheten som jag ville ha åtgärdat. 
Bara det att när de sen åkte hit och gjorde en besiktning så fattade de att så vart inte fallet. Hyresvärden fortsatte att ljuga de rätt upp i ansiktet. 
Det roligaste var att en hantverkare hade sagt till hyresvärden att inte åtgärda något eftersom jag inte var nån riktig och normal hyresgäst. Och att jag inte betalade mina hyror…….Hahahahahahahah😃 Dåååå blev de riktigt irriterade på honom. 
Sååå…kortfattat….så tror jag att jag vann på att han ljög så fort han öppnade munnen. Inget han sa vart sant. Och de är inte dumma i skallen dessa "dommare". 
Så nu inväntar jag beslutet. 
Funderar med på att skicka in alla mina kontoutdrag till HN så de kan gå i genom allt. Och då ser de hur det verkligen ser ut. De slutade gå i genom det då vi sa att en hyra inte vart bokförd. 
Jag skrattade så mycket efter detta att jag fick huvudvärk. 
En rolig sak till var att han parkerade sin bil på en tvärgata till där jag bor. Han ville inte visa att han vart inblandad i detta. Hahahahahah. Det var ju skämsigt för honom. 
Så jäkla pantad.

Annons:
MonicaLagerquist
10/2/18, 7:50 AM
#77

Vilket pucko han är.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
10/2/18, 8:36 AM
#78

Skönt att det är över. Nu gäller det bara att invänta vad som beslutats. Håller tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
10/18/18, 5:40 PM
#79

Fick besked i tisdags. Jag får bo kvar! 😃
Och nu ska han då enligt åtgärdsförelägganden fixa till det som han är skyldig att fixa till. 
De hade insett att han satt och ljög om det mesta. 
Jag har ingen skuld och att det inte är heller jag som förstör min lägenhet. De skrev uttryckligen att lägenheten är välvårdad men att underhållet är misskött. Och det är ju värdens fel. Inte mitt. 
Så detta känns skönt. Men jag vet att han är nu skitförbannad för att han inte fick ut mej. 
Och han har till sista orktober på sej att laga en grej i min lägenhet som är direkt farlig att ha trasig. Sedan ska allt annat vara åtgädat till sista november. 
Han är med förlagd med vite på 20.000! Det kan han gott ha  när man är så korkad som han.  🥳
Det bästa i det hela är att HN med skrev att hans hitte-på verkar vara en slags motaktion (hämnd) för att jag gick till HN med att han måste åtgärda felen. 
Nu ska det bli spännande att se om han ens kommer höra av sej för att fixa. Vilket jag tror han kommer skita i. Det är för pinsamt för honom..hahahahhaa
Och jag tror med han kommer att överklaga beslutet men då går det till Svea Hovrätt. Varsegod, säger jag bara. 😃

MonicaLagerquist
10/18/18, 6:11 PM
#80

👍

Stolt ägare till fem La permer

Maria
10/18/18, 6:15 PM
#81

🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
10/18/18, 6:18 PM
#82

🌺

Stallmima
10/18/18, 9:51 PM
#83

Grattis! 🌺

Annons:
Mia-45
11/11/18, 5:42 PM
#84

Han HAR överklagat Hyresnämndens beslut!!
Så nu blir det Svea Hovrätt. 
Jag drar nog kanske in en advokat nu + HGF jurister. Han får ändå betala om Hovrätten tar upp det. 
Jag ska med begära skadestånd av honom. 

Sicket rikspucko! 🤔

MonicaLagerquist
11/11/18, 5:49 PM
#85

Vilken idiot.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
11/11/18, 5:51 PM
#86

Oj då. Hoppas verkligen att allt löser sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
11/11/18, 5:57 PM
#87

Det löser sej men så himla onödigt. Allt är ju redan dömt!
Och vad jag fattar det som så är det inga frågetecken kring Hyresnämndens beslut så tar inte Svea Hovrätt upp det ens. Då anser de att HN´s beslut räcker och är det som gäller. 

Så vi få se. Men ger han sej aldrig? Jag fattar inte hur han tänker eller ens orkar.

Stallmima
11/11/18, 9:00 PM
#88

#87  Vissa ger sig inte trotts de trampat i klaveret ordentligt, hoppas han åker denna gång också (om det blir något)

Mia-45
11/12/18, 6:26 AM
#89

#88
Jag hoppas nästan att Svea Hovrätt ska ta upp det. För då kommer det svida ännu mer i plånboken för honom. Jag fattar inte varför han inte fattar det! 🤔
Men jag tror det är för pinsamt för honom nu att sluta…att komma hit och se till så att allt blir åtgärdat. 
Han VET att jag vet hur han fifflat med bokföringen. 
Och jag kommer sätta dit han för detta så småningom. 
Men tar inte Svea hovrätt upp detta så kommer han lämna in till Kronofogden…igen…..och så blir det Tingsrätten en gång till. Hhhahahahahah..😃

Mia-45
12/2/18, 9:49 AM
#90

För er som är intresserade så har inget hänt än från Svea Hovrätt. 
HGF jurist hörde av sej till hyresvärden och frågade om han hade tänkt att åtgärda wc-stolen omgående eftersom det börjar bli svårt att använda den. 
Då hade hon fått till svar att jag ska reglera min hyresskuld och att han hade funderat på att åtgärda stolen eller om han skulle vänta tills jag avflyttat. 
Öhhhh va??? 
Det blev ju dömt att jag inte hade hyresskuld och mitt hyreskontrakt blev förlängt. 
Vad är det han inte förstår? 🤔

Annons:
Pia-69
12/2/18, 12:24 PM
#91

Tydligen kan man skita i allt och uppföra sig hur illa och olagligt som helst i Sverige och dessutom komma undan med det utan straff och påföljder…😠


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Mia-45
12/2/18, 2:19 PM
#92

Ja Pia…det är ju så man baxnar! 😮

MonicaLagerquist
12/2/18, 3:00 PM
#93

Den där karln kan ju inte ha alla hästar hemma.

Stolt ägare till fem La permer

Tom
2/5/19, 1:27 PM
#94

Mia, Jag följer med spänning alla dina turer med din hyresvärd. Jag kan inte låta bli att tycka 'lite' synd om honom. Han måste ha ett fruktansvärt jobbig liv. 

Jag är imponerad av din styrka att orka hålla på att bråka med honom. Tyvärr tror jag inte att du eller någon annan någonsin kan få honom att förstå någonting vettigt.  Han har inte kapaciteten.

Ta hand om dig!

Mia-45
2/5/19, 4:06 PM
#95

Tom. 

Synd om honom är det INTE. Han förstår inte när det är dags att sluta. Det har nu gått till prestige för honom. Tror att det kan vara pinsamt att för honom bara lägga ner detta. 
Men tyvärr så tror jag inte han har den hjärnkapaciteten till att förstå detta. Jag blir bara rädd för hur en person kan vara så bortom all verklighet. 
Jag håller inte på att bråka med honom. Det är snarare han som bråkar med mej och säger att jag ska ha hyresskuld och sen skiter att underhålla och laga det som är trasigt i lägenheten. Allt är dömt i Hyresnämnden och jag fick rätt. I allt. 
Så att jag skulle bråka med honom håller jag inte med om. Jag ser till min rätt som hyresgäst. Det jag betalar hyra för. 
Jag har som sagt rätten att bo kvar och dömt att jag inte har några skulder. 
Så självklart orkar jag. Det är HAN nu som får sota för det han gjort och för sin bokföring. 

Jag kan låta sur när jag svarar dej nu. Inte min  mening. 
🌺

Mia-45
2/5/19, 4:12 PM
#96

Detta är nu ute i Hem & Hyra och han är på Svarta Listan. 

Det har spridit sej så en lokaltidning har skrivit om detta och det sprids via Facebook. 

Tror denna mannen kommer få svårt i framtiden att hyra ut något. 

Inväntar Svea Hovrätts jurist. Tror de granskar hans bokföring eftersom det tar sån tid. Och då sitter han pyrt till!! 

https://www.hemhyra.se/nyheter/blev-uppsagd-nar-hon-gick-till-hyresnamnden/

Stallmima
2/5/19, 6:22 PM
#97

#96 Läste artikeln i tidningen och av bilderna jag såg var det riktigt illa.  Hoppas verkligen ingen annan går på niten och hyr av denna bostadsvärd.

Hejja dej!  🌺

Annons:
Mia-45
2/5/19, 6:26 PM
#98

Ja Stallmima. Det är illa. Hur kan man ens komma på tanken att tejpa vattenrör med eltejp?????  Det är ingen tillfällig lösning. Det har suttit där ett braaaaa tag nu. 

Jag hoppas han hamnar inom lås och bom. Med tanke på att han redan har en dom på sej i och med detta med hans bokföring.

Carmarino
2/8/19, 11:56 AM
#99

Läste också artikeln i tidningen. Håller tummarna för att det löser sig och att din hyresvärd får sitt straff. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

_Fisken
2/8/19, 3:41 PM
#100

Hejja hejja. Irriterande med väl värt att kämpa för. Jag menar, du betalar hyran och då ska han å sin sida tillhandahålla ett drägligt boende åt dig. 

Hoppas de bötfäller honom och dessutom spärrar in han. Sen skickar du en Flyttanmälan med orden "Tack och hej! Mission completed".  :-)

Jag har ingen förståelse eller ömmande ord om hans beteende. han bara skor sig själv.

Mia-45
2/8/19, 4:08 PM
#101

Carmarino.
Det kommer han få…att han får sitt straff, alltså.  Gör inte Göta Hovrätt något åt hans bokföring…ja då är det illa med samhället i Sverige. 

Fisken. 
Ja jag betalar hyra som alla andra och har rätt att få saker åtgärdade. 
Har heller inga ömmande ord till övers för honom. Han är så totat bortgjord så det finns inte.

Mia-45
2/16/19, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

För er som är intresserade så har det nu blivit vattenläckor i källaren. På minst tre olika ställen. 
Ett i taket under den ena hyresgästens badrum. En läcka som rinner ut från ena väggen och en läcka på en annan vägg. 
Det är tydligen rör inne i väggarna som nu brister. 
Min granne ovanför mej och jag ringde hyresvärden igår men han svarade inte. Då skickade jag ett mail och bilder på hur det ser ut. 
Tog ett tag innan han svarade och då skrev han att han skulle komma och titta på det. 
Han har inte vart här än och detta skrev vi igår vid fem-tiden!!

Mia-45
2/16/19, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

En bild till:

Carmarino
2/16/19, 5:04 PM
#104

Det är väl något som bör vara med i ärendet hos hyresnämnden/hovrätten?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Mia-45
2/16/19, 5:12 PM
#105

Jag har mailat min handläggare på Hyresgästföreningen. Det är hon som kan lägga till detta hos de, antar jag. 
Detta är rent av förskräckligt hur man kan strunta i dessa läckor!! Kan bli så att något mer rör börja läcka i nån utav lägenheternas väggar. 
De som jag pratat med om detta säger att det är ett stambyte som krävs. Rören i väggarna är ca 90 år gamla.

Carmarino
2/16/19, 5:17 PM
#106

Han är ju riktigt korkad som inte gör något åt det. När jag fick en vattenläcka i min lägenhet - som jag upptäckte vid femtiden en fredag eftermiddag - så kom min hyresvärd direkt jag ringde. Han jobbade med det fram till sent på kvällen, eftersom han vet att om han inte stoppar vattenflödet, så blir det mycket värre och dyrare att åtgärda sedan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2/16/19, 5:28 PM
#107

Ja visst blir det värre för honom ju längre han väntar. 

Men jag tror att han inte är hemma. Det är sportlov här nästa vecka och hans familj brukar åka iväg då. Men när man har hyresfastigheter så måste man ju ha nån som har jour om det händer sånna här saker. Men inte han inte!

Carmarino
2/16/19, 5:56 PM
#108

Det bevisar bara att han inte är lämplig att ha fastigheter. Han är ju så dumsnål att han förstör sitt eget "kapital" på det viset.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pia-69
2/16/19, 6:54 PM
#109

Det borde ju vid det här laget finnas tillräckligt med bevis för att ge hyresvärden näringsförbud (vet inte om det är rätt ord i detta fall?) !!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

_Fisken
2/17/19, 5:49 PM
#110

Låter som han har nån psykisk åkomma.

Mia-45
2/19/19, 6:48 AM
#111

Igår var han och hans "livvakt" här och tittade. Tittade! Efter att jag skickat han ett sms om att de måste fixa detta. 
Absolut inget gjordes. 
Jag tror det kommer bli så att de bara torkar bort det som runnit ut på golvet.
Det verkar som om läckan just där slutat. 
Sen tror de att det ska räcka.
Hur de ska göra med det som är i taket är en annan fråga. Jag undrar hur dens hyresgästs badrumsgolv ser ut. 
Jag HOPPAS verkligen snart att det blir ett åtgärdsföreläggande och att det kommer hit en annan som tar över. Jag hoppas att han får näringsförbud. 
Tycker det tar lång tid för Svea Hovrätt att säga om de ska gå vidare med detta eller gå på HN`s beslut. Ända sedan slutet på november är det sen de tog över det pga hans överklagan. 
Men när jag mailade de om en sak så fick jag till svar att deras jurist kollar nu ärendet och detta var innan jul.

Annons:
Mia-45
2/22/19, 9:34 PM
#112

När det nu blivit en pöl till i källaren så var jag idag på honom via mail och frågade varför han inte agerar. 

Fick detta till svar: 
Hej Mia ! Ja jag har haft en VVS-firma som har tittat på läckagen.

Det är tyvärr så illa att den vatten och avloppsstammen som går genom ditt kök måste bytas ut så fort som möjligt.

Det går tyvärr inte att bo i lägenheten under den perioden då jobbet görs 🙁

Det innebär inget vatten eller avlopp i köket.

Med vänlig hälsning

*****

Enligt en vän till mej som är rörmokare så behöver jag inte flytta ut medans detta görs. Stammen till toan går inte ihop med kökets avlopp. 
Och jag behöver inte använda köket alls medans detta görs. 
Och fråga är varför han då inte hörde av sej till mej med en gång eftersom detta ska göras så fort som möjligt. 
På måndag ska jag prata med min jurist på HGF om detta. 
Hur vi gå vidare. Om jag verkligen ska behöva flytta under tiden. Om jag kan få hyresnedsättning under tiden osv…osv…

Carmarino
2/23/19, 2:59 AM
#113

Han vill säkert bara ha ut dig ur lägenheten, och nu ser han sin chans. Förmodligen därför han inte kontaktat dig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2/23/19, 8:44 AM
#114

Instämmer med #113

Hoppas att du får besked på måndag om hur det blir.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
2/23/19, 8:57 AM
#115

Carmarino och Monica

Ja så känner jag med. För varför har han inte sagt detta innan. Det har gått en hel vecka emellan,
Men som min mamma sa…även om han vill ha ut mej så får han ju inte det genom detta. Även om jag måste bo på annat ställe tills det är lagat så har jag ju min rätt attt bo kvar. Det kan han inte ta ifrån mej. 
Men HANS tanke är sådan.

MonicaLagerquist
2/23/19, 8:59 AM
#116

Någon har helt enkelt väldigt otur när han tänker 🤦‍♂️

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
2/23/19, 9:07 AM
#117

Hhahha ja men precis så är det Monica. Han har eget tänk i sitt huvud som inte fungerar i praktiken öht. 🤔
Jag VILL inte flytta utan medans de gör detta här. Och enligt "min" VVS:are så ska jag inte behöva det. 
Jag får äta ute och hemma hos mamma under den tiden och bara stänga av köket med dörrar om de ska in i golvet. Så inte katten kommer in där.

Carmarino
2/23/19, 11:25 AM
#118

Hade jag inte vetat att det inte var samma snubbe så hade jag trott att det var en hyresvärd jag hade för länge sedan. Han hade noll koll på vad som gällde. Två veckor efter jag hade skrivit på hyreskontraktet så ville han höja hyran. Efter koll med hyresgästföreningen så sa jag till honom att han inte kunde göra det. Hans motivering var dessutom rätt idiotisk: "jag behöver mer pengar".

Han påstod till och med att jag skulle skriva på hyreskontraktet för underskriften "gällde bara att jag blivit informerad". När jag sa att det inte stämde, utan om jag skrev på hyreskontraktet så godkände jag hyreshöjningen, så blev han sur. Därför sa jag att jag kunde skriva en separat lapp att jag mottagit hans önskan om att höja hyran, och det gjorde jag också.

Sedan trakasserade han mig på flera olika sätt som jag tyvärr inte kunde bevisa, men det var obehagligt.

Han ansåg också att han hade rätt att gå in i lägenheterna när han ville, eftersom det var hans hus. Jag hyrde tack och lov ingen lägenhet av honom, utan bara en lokal. Den gick han in i som han tyckte, och använde mina eluttag när han behövde koppla in diverse elektriska maskiner. Så jag bytte ut låsen, och då krävde han att få en extranyckel. När jag sa att han inte fick det så kom han med "om det börjar brinna då behöver jag gå in och släcka". Sa då till honom att om det börjar brinna så hade han min tillåtelse att slå sönder dörren.

Till slut drog han mig inför Hyresnämnden för att jag vägrade acceptera hyreshöjningen. Jag hade med mig en jurist från Hyresgästföreningen, men han hade bara sin kompanjon med sig, för han trodde att han kunde förhandla själv. Det kunde han inte. Såg att representanterna från Hyresnämnden såg mer och mer undrande ut, ju längre han pratade. Han trodde nämligen på fullt allvar att han hade rättighet att göra allt det jag beskrivit ovan, och de i Hyresnämnden undrade nog om han drev med dem.

Det slutade med att han fick veta att hyreshöjningar skulle förhandlas först, att han inte fick gå in i lägenheterna/lokalen utan tillstånd och att han måste sluta trakassera mig.

Efter det blev det lite lugnare, så han insåg tydligen att han inte kunde göra som han ville. Synd att inte din hyresvärd kan inse det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Mia-45
2/23/19, 12:30 PM
#119

Hhahahah vilken idiot. 😃
Jag skrattade högt här när du skrev att han behövde mer pengar. 
Det är så med denna här med. Han säger det inte men han tar pengar och reser utomlands för flera ggr om året. Pengar som egentligen ska vara till själva underhållet. 
Jag anser att min värd trakasserar mej också genom det sättet han har emot mej. 
Jag betalar hyra precis som alla andra och har rätt att få lägenheten fixad. 
det skulle inte förvåna mej om han försöker vända detta med stambytet emot mej. Att det är jag som orsakat detta. 
Han stod ju och sa här inför HN att jag diskar fel….hahahhha..Hur kan man diska fel så rören släpper under diskhon??? 🤔🤔

Carmarino
2/23/19, 12:43 PM
#120

Din hyresvärd kanske känner min f.d. hyresvärd, så de har utbytt tips med varandra. 😉😃

Jo, det är ju självklart att du genom att bara bo i lägenheten orsakat stambytet, vilket i alla andra hus är naturligt slitage efter ett antal år. Och självklart har du ryckt i röret under diskhon för att få ut vattnet där istället för i hon. 🤪😃

När jag hyrde lokalen så hade jag även rätt att parkera inne på gården, men problemet var att det var en ganska smal infart till gården. Strax efter jag hade vägrat gå med på hyreshöjningen så brukade hyresvärden eller hans kompanjon komma strax innan sex (jag stängde affären 18.00) och parkera sin bil på infarten.

Det innebar att jag inte kunde komma ut med min bil. Så jag fick vänta tills de behagade köra sin väg, vilket kunde ta någon timme. När jag påpekade detta för honom så blånekade han till att han medvetet hade hindrat mig från att köra ut. Detta trots att det hände nästan varje dag. Så jag vågade inte köra in på gården, utan fick parkera ute på gatan, vilket inte alltid var det lättaste, för det var ont om parkeringsplatser.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2/23/19, 1:14 PM
#121

Hhahaha kan det va så? Lika dumma i skallen bägge två. 😃
Nä jag diskar ju inte som alla andra….hahhaha.🤓😂
Har vart nere i källaren nu och kollat vart mina avloppsrör går. Avloppet till toan går på annat så det behöver de inte stänga av. Det verkar gå på en annan stam som jag fattar det som.

Men hur funtad får man va liksom? Och bara göra en sån grej så du inte kommer ut med bilen och sen inte erkänna. 🤔

Carmarino
2/23/19, 2:30 PM
#122

Vilken tur att det är separata rör. Då kan han inte skylla på det åtminstone. 👍

Nej, han var inte den vassaste kniven i lådan direkt. Det var därför jag funderade på om din hyresvärd och han möjligen kunde vara släkt, eller åtminstone kände varandra. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2/23/19, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Det går i samma rör men sen delar det sej. Och man kan stänga av köksvattnet och köksavloppet på vreden. Så det där med att jag inte ska kunna bo här under arbetet är rent skitsnack. Det ska var om de måste bryta upp golvet i köket om det är en läcka där…men det hindrar ju inte mej ändå att bo kvar under tiden. 
Man ser detta på bilden. 
De vita/grå rören i taket fortsätter till under min toa. De svarta rören med röda vreden på går till mitt kök. 

Hhahahaha..de kanske är släkt. 😂

Carmarino
2/23/19, 2:46 PM
#124

Man kommer långt med en mikrovågsugn och en kaffekokare/vattenkokare. Kan du sedan äta hos din mamma eller ute ibland, så finns det ingen anledning till att du inte kan bo kvar under renoveringen.

Tror inte de är släkt faktiskt. De har visserligen samma förnamn (nästan, för min hyresvärd stavade det Piotr), men efternamnet är inte samma. Det vet jag trots att jag inte kommer ihåg vad min hyresvärd hette i efternamn, bara att det fanns en del z och w i det. Men de kan ju vara kompisar och tipsa varandra. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2/23/19, 2:48 PM
#125

Klart jag kan bo hemma. Finns inget annat liksom. Men som sagt var…han försöker få ut mej…till vilka medel som helst. 

Knäppa är bägge två iallafall….den saken är säker. 😂

Annons:
Carmarino
2/23/19, 2:50 PM
#126

Tur du har bra hjälp. Det är jobbigt nog att kämpa mot dem, och ännu värre om man måste göra det på egen hand.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
3/3/19, 10:22 AM
#127

Nu är HGF inblandad även i detta ärendet. 
INget har blivit gjort med läckorna så jag ringde de i fredags. 
Fick en jättebra jurist denna gången med. 
Hon ringde upp hyresvärden och frågade om detta. Då hade han sagt : "Hon ska ut".
Och för att jag har hyresskulder, enligt honom. Men detta ärendet går inte in i det ärendet. Utan de måste skiljas åt. 
Han hade med sagt till henne på HGF att jag kommer ändå få flytta för efter stambytet så ska han höja hyran och då kommer jag inte att ha råd att bo kvar! 
Och han har INTE haft nån VVS:are här som kollat. När hon ringde så lät det precis som om han inte visste om läckorna. 
Hhahahahah…vilket rikspucko!!!😂
Han lagar inte dessa läckor förrän jag har flyttat. 
Men han tänker inte på att detta kan drabba alla i huset. Inte bara mej. 
Så nu ska HGF ta i med hårdhandskarna. Gör han inget denna veckan så kommer de att lämna det vidare till Hyresnämnden. 
Och DÄÄÄR är han inte omtyckt. 💣
Han verkar verkligen inte fatta när det är dags att lägga av. Han gräver sina egna gropar så bra så. 
Jag kan bo kvar under stambytet i köket och jag kan få hyresavdrag redan nu då jag knappt kan använda avloppen nu innan arbetet är igång. 
Detta hade juristen sagt till han och han hade vart mycket otrevlig, sa hon. 
Ska bli spännande att se hur detta avlöper.

MonicaLagerquist
3/3/19, 10:34 AM
#128

Vissa fattar inte sitt eget bästa.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
3/3/19, 10:41 AM
#129

Hahhaha nä det stämmer Monica

Jag bara skrattar åt det han säger om mej. Blir nu så att jag kommer lägga in om skadestånd för kränkningar, utpressning, indirekta hot och trakasserier. Detta kommer stå honom dyrt!

MonicaLagerquist
3/3/19, 11:42 AM
#130

#129 Det gör du rätt i. Sätt dit honom ordentligt

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
3/3/19, 12:17 PM
#131

Vissa borde inte få ha kontakt med människor - och definitivt inte ha hyreshus. 🤪


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Evisen
3/3/19, 5:13 PM
#132

Vill han att du ska flytta ut under reparationen så han kan passa på att byta lås i ytterdörren?

Med tanke på jag har läst turerna mellan dig och hyresvärden verkar han inte ha en endaste klok fläck i skallen!

Annons:
Mia-45
3/3/19, 6:22 PM
#133

Ja Evisen.

Nåt hade han tänkt ut i och med att han ville jag skulle flytta ut under tiden. När det sen inte gick hans väg….som vanligt….så blev han tydligen tvärilsk. 
Han är inte frisk! Den saken är då säker.

Mia-45
3/30/19, 9:43 AM
#134

Nu har han vart inne i min lägenhet med hantverkare och sin "livvakt". 
UTAN att jag visste om det. 
Kom hem i onsdags från jobbet och så stod soppåse och andra saker utanför skåpet. Jag undrade om jag hade blivit senil på riktigt och ställt ut det där själv av nån anledning. 
Jag skrev då ett mail till han om att jag vet att de vart inne och jag inte visste om det. Att jag inte accepterar detta. 
Morgonen efter så erkänner att han att de vart inne med hantverkare. Att det var lite akut. 
Pöhhh!!! Det har minsann inte vart akut innan så varför nu?
Har gjort en polisanmälan på honom för hemfridsbrott. Hade jag inte gjort det så hade jag ju godkänt hans tilltag. Tar inte polisen tag i detta nu så vet de iallafall om att han gjort detta OM det blir mer att polisanmäla. 

Jag kan läsa mej till själv att de endast får gå in vid riktig katastrofer som brand eller vattenskador. 
Ja här är det ju vattenläckor MEN i källaren. Så detta var inget akut eller katastrof. Och det kan han heller inte köra på då han väntat sedan 15/2 med att göra något. Han vart ju inte ens här när vi sa till honom att det var vatten i källaren. Då kom han veckan EFTER.

MonicaLagerquist
3/30/19, 2:00 PM
#135

Suck ruskar på huvudet.Han har verkligen otur när han tänker.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
3/30/19, 2:13 PM
#136

Hahhaha Ja Monica.😂 Galenskaperna tar aldrig slut. 

Han ska laga mitt köksrör mer permanent nu. Och inte med eltejp som har suttit där säkert i snart två år. 
Undrar hur detta ska sluta  🤔

Carmarino
3/30/19, 6:56 PM
#137

Du har väl informerat hyresgästföreningen också?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Stallmima
3/30/19, 8:12 PM
#138

Om jag vore dig skulle jag installera en övervakningskamera som filmar om det är någon i din lägenhet när du inte är hemma!

Meta4
3/30/19, 10:35 PM
#139

Hur orkar du bo kvar? Är det värt det? Jag skulle ha flyttat för länge sedan.

Annons:
Mia-45
3/31/19, 8:21 AM
#140

Meta

Jag älskar mitt boende. Och för att HAN fått för sej nåt så tänker inte jag flytta för att HAN vill det. Han vill ju ha ut mej för att jag säger ifrån. Jag är obekväm. 
Och det ger jag honom inte. Då får han ju rätt.
Jag flyttar på mina egna villkor. 
Och det värsta har jag redan gått i genom gällandes detta med Tingsrätt och HN. 
Nu är det bara att avvakta vad HAN får för straff. 

Så visst är det värt att bo kvar. Jag bor på markplan med trädgård. Katten kan springa som han vill här. Finns inte många sånna boenden här. Så klart jag är rädd om det.

Mia-45
3/31/19, 8:28 AM
#141

#137 Absolut. Det var det första jag gjorde. 😃

#138 Har funderat på detta. Men vet inte vad jag ska sätta upp. Funderade på Åtelkamera men svindyrt i mitt tycke.

Stallmima
3/31/19, 11:21 AM
#142

#141  Det finns billiga kameror i teknikaffärer för några hundra  👍

Mia-45
4/1/19, 7:07 AM
#143

Fick ett mail sent igårkväll runt halv elva att VVS:aren måste in här idag. Ingen framförhållning alls. 
Och så skrev han att NU vet du. Lite näsvist. 
Det går bra att vara kaxig i skrivande ord. Men när man har honom mellan 4 ögon så vågar han inte ens titta på mej. 
Men skönt att jag snart ska kunna diska som vanligt igen. Hoppas jag. Litar inte alls på denna klåpare och hans svartjobbare.

Carmarino
4/1/19, 7:31 PM
#144

Såvitt jag vet måste de lämna besked minst tre dagar innan om det inte är något superakut. Kollade själv med hyresgästföreningen en gång när jag fick veta sent på eftermiddagen ena dagen att de skulle komma nästa morgon och dra en massa rör i köket, så jag fick se till att ta ut allting ur skåpen.

Det varken hann eller orkade jag göra då, så jag ringde hgf och de sa att jag hade rätt att säga nej. Tror till och med det var en vecka i förväg de skulle ge besked om sådana stora saker. Så när de kom nästa dag sa jag att de fick komma en annan dag. De blev inte glada, men det var ju inte mitt problem. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
4/2/19, 6:29 AM
#145

Carmarino

Ja jag tror att de inte hade rätt att gå in här igår med så sent varsel. 
Men det var ingen större fara för mej eftersom jag inte behöver plocka bort så mycket. 
När jag kom hem igår så hade de INTE vart här. Det såg jag på grejerna i skåpet. Inget var rört. Jag har lagt ut saker strategiskt så jag ser om de vart här. 
Jag har iallafall köpt mej en övervakningskamera nu. Men får den inte förrän den 21/4.

Physii
5/5/19, 10:00 AM
#146

Hur har det gått för dig?

Jag lider med dig 😕

Har nyligen flyttat och det är det bästa beslutet jag har tagit!!!

Med vänlig hälsning

Annons:
Mia-45
5/5/19, 2:29 PM
#147

Physii

Tack för att du frågar. 
Har inte hört något än från Svea Hovrätt. 

Jag kan tänka mej att flytta när detta är över. Han vill ju ha ut mej för att jag säger ifrån. Och det nöjet ska han inte få.

Physii
5/5/19, 3:58 PM
#148

Självklart ska han inte få det nöjet!!! Hör av dig till Svea hovrätt 😀 Han ska inte få komma undan

[MelliOO]
6/3/19, 6:00 PM
#149

Oj vilket drama! Hade inte heller flyttat ut om jag var du! Hur går det?🙂

Mia-45
7/9/19, 1:31 PM
#150

Har fått ta del av hyresvärdens överklagan som skickats till Svea Hovrätt. 
Han skriver att toalettstolen nu är förankrad ordentligt pga den höga belastningen…..öhhhva???😃💣 Jag väger liksom inte 300 kg!!! Och oavsett så skaaaaa en toastol sitta fast i golvet. Inte tippa så man tror man håller på att ramla av.  Han KAN bara inte låta bli att slänga in en gliring. 

Han har också skrivit att han ska ge de bevis på att jag är skyldig honom 7100. Men ännu har inte detta bevis kommit in till Svea H. Precis som han inte heller lämnade till HGF, HN eller tingsrätten. 😃
Han fortsätter påstå att det är jag som orsakat felen i lägenheten trots att HN dömde det till bristande underhåll av hyresvärden.
Allt är gammalt och slitet och till slut går det sönder. 

Men…nu har min älskade mamma och jag suttit och plirat ihop en massa bevis….och hyresnämnden kommer också att skriva en skrivelse till Svea H. 

Så nu är det bara att avvakta. 
Men jag har sådana bevis att han kommer bli dömd. Annars kan man undra hur det är med rättsväsendet idag.

Carmarino
7/9/19, 2:30 PM
#151

Håller tummarna. Lycka till! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
7/9/19, 2:55 PM
#152

Lycka till.

När kommer det upp i Svea hovrätt?

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
7/9/19, 5:11 PM
#153

Tack
Jag vet ej när eller ens om det ska tas upp i Hovrätten. Fick reda på av HGF jurist att hon hade pratat med SH och att hyresvärdens överklagande var ganska oklart. Så det svävar lite i luften allt nu. 
Jag hoppas på att de inser att han inte har nåt att komma med och lägger ner det.

Annons:
Mia-45
8/13/19, 12:14 PM
#154

Nu har hyresvärden uppvisat två olika bokföringar. 

Ett som Hyresnämnden, jag och Hyresgästföreningen fick ta del av. 
Och ett nytt ändrat till Svea Hovrätt. 

Är detta ens lagligt?

Carmarino
8/13/19, 12:28 PM
#155

#154 Tror inte det är lagligt. Det borde det inte vara åtminstone, men Svea Hovrätt bör ju veta. Han kanske har missförstått begreppet "dubbel bokföring"? 🤔😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
8/13/19, 3:21 PM
#156

Vid noggrannare syning så VAR det samma. Jag såg inte eftersläpningen direkt och trodde att det var en annan bokföring. 

Men hur som helst så har jag nu riktiga och konkreta bevis för att jag betalat mina hyror. Det är han som inte bokfört minst 2 hyror. Plus bokfört fel summa på ett flertal poster och bokför 1 eller 2 månader efter trots att jag betalat i god tid.

Carmarino
8/13/19, 3:54 PM
#157

Så bra. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tom
8/20/19, 10:22 AM
#158

Mia, du är så himla bra! Jag är inte inne så ofta men jag följer ditt ärende med spänning.

Att jag använde ordet "bråkar" i förra inlägget var absolut inte i provocerande syfte utan snarare som en komplimang till dig. Ledsen att du inte uppfattade det så :-)

Hoppas gubben åker in snart!

Mia-45
8/20/19, 10:34 AM
#159

Hej Tom

Ingen fara. Jag är lite känslig bara och tar åt mej av ord som egentligen inte menas illa. 
Väntar nu på Hovrättens beslut som kommer om några veckor. 
Har lämnat in alla mina bevis medans han inte kan bevisa någonting alls. 
Vill också ha det som är trasigt lagat. Blir mer och mer. 
Nu tex luktar det skit ur avloppet i köket. Från de rören de bytte i våras. Har gjort allt man kan mot illaluktande avlopp men fungerar inte. Luktar till och med in i mitt tv-rum. 
Har påpekat en massa nya saker som måste åtgärdas men han skiter i det. Däremot så springer han upp till grannen så fort det är något som ska lagas. 
Man blir ju heligt förbannad på sånt!
De ligger illa till om de kommer ihop se med hyresvärden. De hyr två garage här som kostar 600 kr per månad. Vi andra har alltid fått betala detta utöver hyran. Men inte de. Det ingår i deras lägenhetshyra. Men…..de har inget skrivet på det. 
Så han har en hållhake på de för att få ut de om han vill. 
Jag har sagt till de om det men de tror inte på att det kan bli så. Det tror jag!
Men men…deras bekymmer. 

Men som sagt var så sitter jag nu bara och inväntar Hovrättens beslut. Och det kommer falla till min fördel säger HGF. 
Då är frågan vad han hittar på efter det. För han kommer inte ge sej…

Vixxen
8/20/19, 10:37 PM
#160

Beundrar att du orkar kämpa mot din konstiga hyresvärd!

Annons:
Mia-45
8/21/19, 8:57 AM
#161

#160

När jag vet att jag har rätt så kämpar jag. Hade jag INTE haft rätt i detta fallet hade jag flyttat för länge sen.

Mia-45
8/23/19, 1:51 PM
#162

Pratade med min tredje granne här i huset härom dagen. Hon är endast 19 år och han tror väl att han kan göra som han vill i det fallet med. 
Hon har droppande kranar som måste åtgärdas. Han gör ingenting. 
När hon flyttade in så fick hon städa själv efter förra hyresgästen…hyresvärden hade hängt upp stora väggbonader för att det inte skulle synas att det behövdes målas eller tapetseras om. 
Jag börjar på allvar undra hur det står till i den skallen. 
Man blir nästa rädd över hur vissa är så pass onormalt funtade.

Mia-45
9/30/19, 9:03 AM
#163

Ytterligare saker händer. 
Helt förbannat sinnesjukt!!
Nu sex-trakasserar han 20-åringen som bor granne här i två:an. 
Han skulle fixa en läckande kran inne hos henne. Han hade inte meddelat att han skulle komma utan går bara rätt in i hennes lägenhet medans hon låg och sov. 
Så hon skriker åt han att gå ut. 
Han kommer tillbaka senare…..utan verktyg…och sätter sej i köket vid hennes köksbord och glor på henne uppifrån och ner. 
Hennes barns farmor kommer och frågar vad f**n han håller på med. 
Då ska han gå ut och hämta en toasits i bilen, säger han. 
Men i själva verket sticker han. 

Han skickar äckliga sms till henne och vill att de två ska gå ut och äta middag. 
Men herreguuuud…Han är 53 bast.

Carmarino
9/30/19, 9:31 AM
#164

#163 Med tanke på att det finns vittnen så är det läge att anmäla honom. Kanske inte lönt att anmäla till polisen, men hon bör definitivt anmäla till hgf att han gått in i lägenheten utan att ha lov till det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
9/30/19, 9:57 AM
#165

Han gör så här visst med fler i Kalmar. 
Men varföööör är det ingen som anmäler honom????? 
Varför är folk så fega? Varför får han bara fortsätta och fortsätta???

Carmarino
9/30/19, 10:02 AM
#166

Om han är så otrevlig som han verkar vara är det nog många som är rädda för honom. Eftersom det är din granne så kanske du kan stötta henne med anmälan till hgf - om hon nu är medlem? Med en sådan hyresvärd borde alla i hans hus vara medlemmar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
9/30/19, 10:05 AM
#167

Hon blev medlem samma dag som han gått in till henne oanmäld.  Och då tar inte HGF tag i det. Men om det sker nu efter så kan hon anmäla. De vet iallafall att han sex-trakasserar henne och gör hemfridsbrott. 
Ja de är rädda för honom och rädda för att bli vräkta. Men de har ju rätten på sin sida så vräkta blir det inte om de anmäler honom.

Annons:
Carmarino
9/30/19, 10:13 AM
#168

Bra att hon åtminstone är medlem nu. Har hgf noterat att han gått in utan tillstånd och dessutom sextrakasserat henne så får vi hoppas att det räknas med om han gör det igen. Synd att övriga hyresgäster inte vågar anmäla. Ju fler som gör det desto större chans är det att hgf kan få bort honom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
9/30/19, 10:29 AM
#169

Jamen precis. Vi har sagt här att vi vill inte ha honom som hyresvärd längre. 
Jag får se vad Svea Hovrätt kommer med snart. Tar ovanligt lång tid för de att meddela beslut.
Men kan vara så att de går i genom honom. Han är ju dömd för grovt bokföringsbrott 2015.

Carmarino
9/30/19, 10:48 AM
#170

Håller tummarna. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
9/30/19, 10:49 AM
#171

Men vilken obehaglig typ

Stolt ägare till fem La permer

Pia-69
9/30/19, 10:55 AM
#172

Din granne borde verkligen polisanmäla honom, hon har ju bevis i telefonen och hennes farmor som vittne! En sån som han borde låsas in och få näringsförbud också!😡


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Mia-45
9/30/19, 10:59 AM
#173

Men precis Pia! 
En sån som han ska inte få ha fastigheter och folk som han kan trakassera. 
Han ska inom lås och bom!! 
Jag är riktigt äcklad på honom och 20-åringen är livrädd för han.

TatsuOni
9/30/19, 3:51 PM
#174

Men fy vilken äcklig karl! Han borde verkligen anmälas!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
MonicaLagerquist
11/7/19, 7:48 AM
#175

Hur går det?

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
11/7/19, 12:43 PM
#176

#175 Monica…

Inget svar än från Svea Hovrätt.

MonicaLagerquist
11/7/19, 2:39 PM
#177

Okej.Hoppas att du snart får besked.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
2/12/20, 10:07 AM
#178

Ojojoj…

Här händer mer saker men med min granne. 
Som sagts innan så trakasserar han henne via sms. Nu ska dessa lämnas in till polisen. Äntligen har hon skaffat en kille som hjälper henne ta tag i detta. Det är ett måste. 

Jag blev inbjuden till de i måndagskväll. Fick reda på en massa saker. 
De misstänker starkt att hon har blivit övervakad via en kamera som satts in i takkontakten. Värden och han elektriker har vart där 3 ggr och hållt på med kontakten och nu är det bara ett hål kvar. Ingen kontakt. Omständigheterna är långa kring dessa misstankar så jag kan inte skriva det här. 

Dessutom så säger grannen sen att hon har ett andrahandakontrakt och får förnya det efter 6 månader varje gång. 
Vi blir precis tysta. Hon betalar in hyran till ett konto som hyresvärdens fru har!!! 
Va???? Så hyresvärdens fru sitter på ett förstakontrakt. Men jag sa det att hon har aldrig bott här…inte ens satt sin fot innanför tomtgränsen.  (jo en gång då de vart här på en läcka från mitt element)
Så de myglar alltså med hennes inbetalning på 4600 kr per månad.  För att slippa betala skatt på dessa. 
Så nu vågar hon inte riva istad med det som behövs förrän hon har ett förstakontrakt. 
Hon har precis lika mycket att få i ordning som jag har i min lägenhet. De ska skriva ner allt till HGF och lämna in. Sedan har han 2 veckor på sej. 
Han har betett sej bedrövligt emot henne så jag hoppas verkligen att de sätter dit han. 
Han hade pratat om mej också inför de. Då hade han sagt att jag vart mycket sjuk i huvudet och att de skulle akta sej för mej. Och att jag inte betalar rätt hyra. 
Öhhhhh? Är det "inte rätt hyra" nu? Innan vart det att jag inte hade betalat alls…hahahhahaha

Carmarino
2/12/20, 10:38 AM
#179

Hoppas att HGF kan sätta dit honom ordentligt. 😡


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pia-69
2/12/20, 10:42 AM
#180

Men herregud! Varför får han fortsätta, vad krävs egentligen för att han ska bli inlåst?? Man kan tydligen beté sig hur som helst utan konsekvenser( vissa iallafall)…🤮😮😡


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
2/12/20, 10:46 AM
#181

Den karln är galen

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Mia-45
2/12/20, 10:49 AM
#182

#180
Ja det undrar jag med. 
Men det är så här han gör. Andrahandskontrakt….för att då vågar inte hyresgästen göra något. 
Vi hoppas att allt detta snart tar slut. Jag har meddelat min jurist på HGF om  detta även om hon inte kan göra något så får de ändå veta.

Honestyisdead
2/12/20, 10:57 AM
#183

Vilken jäkla soppa! Hoppas verkligen han ryker!

Mia-45
2/12/20, 10:59 AM
#184

Det KAN inte vara lagligt att göra så med andrahandskontraktet. 
När hans fru står på det. Hon har aldrig bott här liksom. 
Det är ju bedrägeri på högsta nivå.
Och huset här ingår i ett bolag. Hennes hyra går in på fruns konto…alltså inte i något bolag. Hmmm…

TatsuOni
2/12/20, 5:12 PM
#185

Men fy!😮🤮


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Mia-45
2/25/20, 1:20 PM
#186

Tjohooooo 😃 😃

Svar från Svea Hovrätt idag. Jag är så glad så jag knappt kan skriva. 
Han fick backa på alla punkter. Min hyresrätt är oförändrad och ingen hyresskuld kan bevisas. 
Där fick han!! 

Nu ska han laga allt senast den sista mars. Vad pinsamt för honom…hhahahahahhahha….😃

Carmarino
2/25/20, 1:51 PM
#187

Hurra, hurra, hurra, hurra! 👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2/25/20, 2:22 PM
#188

Tack Carmarino.

Jag vart iväg nu och köpte mej en smörgåstårta….tycker jag vart värd detta. 🤪

Annons:
MonicaLagerquist
2/25/20, 2:56 PM
#189

Grattis

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
2/25/20, 3:10 PM
#190

Tack Monica 😃

TatsuOni
2/25/20, 4:46 PM
#191

Grattis!😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Vixxen
2/25/20, 4:48 PM
#192

Hoppas allt löser sig för dig nu!

Carmarino
2/25/20, 5:46 PM
#193

#188 Tycker absolut att du var värd en smörgåstårta. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

vallhund
2/26/20, 3:39 PM
#194

Tipsa din granne om att kontakta skatteverket.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mia-45
2/26/20, 3:53 PM
#195

#194 De ska flytta. Och hoppas på att nästa hyresgäst inte går med på ett andrahandskontrakt.

Annons:
Mia-45
2/29/20, 10:54 AM
#196

Nu ska allt vara över. Hoppas jag.

Hyresvärden var här igår ihop med sin hantverkare och fixade saker. 
Jag pratade då allvar med han och han lovade att i fortsättningen laga sånt som gick sönder. Han lovade att sluta jävlas. 
Först tyckte han att det var jag som jävlades. Men när jag talade om för honom hur det var så insåg han nog till slut att jag hade rätt som sade ifrån och gick till HGF. Det är min lagliga rätt som hyresgäst när hyresvärden inte sköter det han ska. 
Så nu hoppas jag att han håller det han lovat. Han vart äckligt from som ett lamm igår. Det var nog säkerligen pinsamt för honom att han fick krypa till korset, som man säger.

Mia-45
2/29/20, 12:53 PM
#197

Tack för alla som har stöttat mej i detta. Ni är guld värda. ❤️🌺

Carmarino
2/29/20, 3:35 PM
#198

#196 Hoppas att det fortsätter så. Risken är väl att han tror att han kan börja om efter några månader, eller göra likadant mot nya hyresgäster som inte vet vad som gäller. Fast då behöver du nog bara hosta "hyresnämnden" lite snabbt i örat på honom. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2/29/20, 4:13 PM
#199

#198 Jag är inte riktigt lugn än i detta. Känner att han kan börja bråka om andra påhittade saker. Men vi får se. Överklaga till Hovrätten går inte så i detta är det stopp för han. 
Sen är det ju mycket synd att han håller på med andra. 
En anmälan till Skatteverket skulle suttit fint men jag orkar inte det också. 
OK…om han fortsätter att bete sej jäkligt…då får jag ta en funderare på det. 
Men i nuläget får det vara lugnt.

Carmarino
2/29/20, 6:38 PM
#200

#199 Ja, du får ju ha lite "ammunition" kvar om han skulle fortsätta bråka. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/2/20, 12:56 PM
#202

👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Mia-45
3/2/20, 1:02 PM
#203

😂😂

MonicaLagerquist
3/2/20, 7:11 PM
#204

👍

Stolt ägare till fem La permer

Stallmima
3/2/20, 9:25 PM
#205

#201   🌺

Mia-45
4/7/20, 11:49 AM
#206

Nu är svängen igång igen…😂

Jag har ett badrum som det luktar död råtta ifrån. Kommer från nåt avlopp där inne. Och har gjort länge. 

Påtalat detta för min HV ett par ggr men han gör inget. Det luktar nu även mögel. 
Skrev till han nu och frågade varför han nonchalerar mina sms. 
Då svarar han med  "Har du skrivit nåt negativt om mej påFB?" 
Hhahahah ja du jösses. 
Får reda på att han pratat med en journalist på Hem & Hyra som tydligen sagt till min HV att jag skrivit negativt om honom. 
Men herregud…..Hem & Hyra har en fb-sida som heter "Vi som har värsta hyresvärden" eller nåt sånt. Och där lägger deras jounalister ut det som även finns i deras tidning. 
Nu får jag skulden för detta av min HV och att han tydligen ska finnas på en svarta lista…
Hhahahahah den listan har han vetat om sen det kom ut. 
Såååå..nu börjar han igen att förhala och hittar på en massa skit för att slippa. 

😂🤤

MonicaLagerquist
4/9/20, 7:42 AM
#207

Vilken idiot.🤪

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
4/9/20, 8:26 AM
#208

Monica….det är faktiskt rätt komiskt nu.  😃🥳
Han ska inte prata om att snacka skit.Jag kan anmäla honom för förtal om jag vill då han sagt till ett flertal personer att jag inte betalar hyra, att jag är mycket sjuk i huvet och att man ska akta sej för mej. 
Hahhaah jo men tjena. Den enda som ska akta sej för mej är han själv. 😂
Han har heller INTE pratat med en journalist som han påstod att han själv ringde upp. 
Har hört med de och de har inte pratat med HV alls.

MonicaLagerquist
4/9/20, 11:47 AM
#209

#208 Helt sanslöst.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Mia-45
4/14/20, 9:39 AM
#210

Idioten fortsätter nonchalera mej. 😴
Har gett han en chans till idag att svara på hur han tänker med badrummet och lukten. 
Inget svar tills i morgon = miljö och hälsa på kommunen kontaktas. 
Ska han börja om igen nu så kommer jag kräva skadestånd för lidande och trakasserier. Kommer stå han dyrt. 

Det är nästan så man vill skriva en bok i hur en hyresvärd INTE ska vara….😂

MonicaLagerquist
4/14/20, 11:47 AM
#211

Hoppas att du får det fixat nu.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
4/14/20, 12:15 PM
#212

Att han orkar. 🥵


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
4/18/20, 9:29 AM
#213

Följetången fortsätter för er som är intresserade. 
Skrev igår ett sms när han vart här  inne hos grannen att han kan komma in hit med och lukta på mitt badrum. 
Jag vet att han alltid har mobilen i handen. 
men nej då….han körde efter en kvart och svarade heller inte på mitt sms.
Förrän nu. 
Då skrev att han att han hade pratat med journalisten på Hem & Hyra (vilket inte är sant då jag frågade de) och att han sa att det kan lukta i mitt badrum. 
😂😂
Jag skrev tillbaka att det är ju bara hittepå från dej. Och det bestämmer väl inte en journalist. Och om han ska bråka så tar jag kontakt med HGF igen nästa vecka. 
Fick nu ett nytt svar att han ska kontakta HGF om att journalisten från Hem & Hyra skriver om honom i tidningen och i gruppen som de har. 

Jamen varsgod. 
Jag svarade med att det är ju hans egna fel. Hade han lagat det som vart trasigt från början hade det inte blivit så. Det är enligt lag så att hyresvärden ska laga det som är trasigt av slitage. 

Detta är fan i mej inte riktigt klokt.  Hhahahahah…men jag får mej ett par goda skratt iallafall. 😂
Det är endast han som råkar illa ut. Och nu är det rena trakasserier som jag kommer stämma han för.

Carmarino
4/18/20, 11:56 AM
#214

Alltså, han måste ju bara känna min f.d. hyresvärd (#118). De är exakt lika korkade. 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
4/18/20, 12:17 PM
#215

Carmarino.

Herreguuud……de måste vara stöpta i exakt samma form…😂😂
Vad är det som gör att de tror att de kan ha egna lagar??
Det som är så himla bra i detta är att jag har bevis på hans trakasserier/mobbing. Antingen via sms eller mail. 
Jag kallar det för trakasserier när han lagar allting hos andra men inte hos mej…och när han svarar som han gör eller inte svarar alls. 
Och detta kommer stå han dyrt denna gången.

Carmarino
4/18/20, 1:28 PM
#216

På den tiden jag hade problem med hyresvärden fanns varken sms, mail eller digitalkameror (det var i början av 90-talet), så det var svårt att få bevis då. Om jag skulle fotograferat när hans bil stod i vägen så hade jag fått använda en analog kamera och sedan skicka filmen på framkallning. Tror dessutom inte att jag tänkte så långt då.

Att din hyresvärd självmant ger dig så enormt mycket bevis är ju bara ett tecken på hur korkad han är. Det blir ju lite svårt för honom att slingra sig undan när han själv har tillhandahållit bevisen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Mia-45
4/18/20, 1:58 PM
#217

#216 Nä då vart det ju svårt den tiden. 
Jag är så tacksam att han ger mej allt detta. För en sak är säker….att det börjar om igen. 
Men jag tror inte att han kan komma dragandes med att jag ska ha hyresskulder igen. Det är slutdömt från Svea Hovrätt och även från Hyresnämnden om det. 
Men försöker han med det en gång till så kommer han ändå ingenstans med det.

Carmarino
4/18/20, 2:38 PM
#218

#217 Med tanke på hur intelligensbefriad han verkar vara så skulle jag inte bli jätteförvånad om han skulle försöka med hyresskulderna igen. Fast vem vet, någonting kanske har trängt in i hjärnvindlingarna så han låter bli. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
4/18/20, 2:50 PM
#219

#218 Vi får se. Men nåt kokar han nog ihop nu. 😂
Jag har material så jag kan anmäla honom för förtal.  Han har sgat till ett flertal personer att jag inte betalar min hyra och åker ut. Plus en massa annat skit.
Jag bidar min tid och kommer ta upp det om han fortsätter jiddra.

Carmarino
4/18/20, 2:54 PM
#220

#219 Han inser nog inte vem han jiddrar med. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
4/18/20, 3:01 PM
#221

#220

Han borde ha fattat det nu vid detta laget. Att jag backar inte. 
Jag tycker bara nu att det är så kul för han gör ju bort sej totalt genom att forsätta bråka. 
Han gräver sin egna grop, som man säger. 
Man jiddrar inte med Mia…😂😡

Carmarino
4/18/20, 4:12 PM
#222

#221👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
4/20/20, 12:56 PM
#223

Sååå…ringt till HGF och bett om en lista som jag ska skriva i vad han ska laga inom två veckor. Gör han inte detta blir det åtgärdsföreläggande via HN ….IGEN!! 😂
Men är man så dum i hela ansiktet som han så får man skylla sej själv liksom.

Annons:
Carmarino
4/20/20, 2:29 PM
#224

Han är ju🤪.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
4/21/20, 7:59 AM
#225

😟

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: