Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 689 ggr
TrevligTjej94
2018-04-15 22:03

Kamera

Jag ska flytta till en egen lägenhet och för att känna mig lite tryggare i början när man är ovan så tänkte jag sätta upp en kamera, vad har ni att rekommendera? Man ska kunna se vad som händer när man inte är hemma. Även tips på larm tas emot

/// TrevligTjej94 🌺

Annons:
Record
2018-04-15 22:17
#1

Först får du skaffa tillstånd, för att sätta upp den utomhus. Kanske bättre med en s.k Passiv IR för övervakning, utan krav på tillstånd.

TrevligTjej94
2018-04-16 09:35
#2

#1 Ber om ursäkt om jag var otydlig, den ska sitta inomhus.

/// TrevligTjej94 🌺

Record
2018-04-16 10:09
#3

Enklast blir väl att byta lås i ytterdörren, och bara ha en nyckel.

Installerar du en kamera med automatik att starta när någon rör sig i din lägenhet, blir du själv ett offer om du glömmer stänga av den. En arg hund kan vara en annan variant. 😉

Vaktbolagen har hela automatiken du behöver, men inte till billigt pris, ring o fråga.

Halvdansken
2018-04-16 18:20
#4

Det finns kameror man kopplar till sin app, det behövs ingen vaktbolagsautomatik till det.  Men vad det heter eller var man köper det vet jag inte, men jag har en kompis som har hemma för att ha koll på sin hund 😃

Om du däremot vill ha alarm kopplat till det, så håller jag med #3. Då ska du investera i dyrare grejer. 

Men varför så nervös? Vad har du som de kan stjäla?  Se i första hand till att du har en hemförsäkring.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Record
2018-04-16 22:00
#5

#4 Jasså, en tulipanaros menar du med en app? Skall den stoppas i spisen eller behövs det en telefon med kamera och abonnemang, med konstant laddning i lägenheten, de kallas väl app-arat. 😉Det finns nog bättre saker till sin första lägenhet i stället.

Halvdansken
2018-04-16 22:35
#6

Nä man ska stoppa den  i en gryta med kokande vatten…

En kamera, som man sätter upp hemma, och som man kan kolla via sin mobiltelefon.  Förstår du nu?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
MagArne
2018-04-17 08:45
#7

Jag kör med Netatmo Welcome inne och Presence ute
https://www.netatmo.com/en-US/product/security/welcome

Fördelen med Netatmo Welcome är att den känner av sirener, t.ex. brandvarnaren och skickar då en notis till mobilen att den tjuter. Då kan man kolla kameran och se om något är på tok. Hyfsat lättanvänd och både frugan och jag gillar alla Netatmos produkter.

Larm som kostar flera hundratals kronor i månaden är jag för snål för.

Jag har beställt larmdekaler från StickerApp billigt och satt på dörrar och fönster på mitt hus. https://stickerapp.se/klistermarken/skyltar/larmdekaler/tv-video-bevakning-dekal

Upp till toppen
Annons: