Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1237 ggr
Michellepetersson
3/11/18, 9:18 PM

Möblering i litet sovrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag flyttar snart till min första lägenhet som just nu renoveras, och känner lite oro för möblering i sovrummet. Långsida till långsida - 296cm Kortsida till kortsida - 340cm. Ska ha en brimnes Sängstomme och gavel. Kommer ha sängen på sidan pilen pekar. Den sidan har jag valt en fin fondvägg. Enda problemet är att jag inte insåg att det bara kommer vara 60cm från sängen till väggen. (Sängen är 234cm lång) kommer det se konstigt ut?

Annons:
MonicaLagerquist
3/11/18, 9:21 PM
#1

Det kommer ju att bli lite trångt.

Stolt ägare till fem La permer

Michellepetersson
3/11/18, 9:25 PM
#2

Ja, lite otur att man inte kan använda kortsidorna i denna lägenheten.

Maria
3/11/18, 9:33 PM
#3

Kan du inte ha sängen med huvudgavlen mot väggen? Då får du drygt en meter kvar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kalli
3/11/18, 9:44 PM
#4

Jag har 47 cm mellan sängen och en del av soffan och spontant känner 60 cm inte särskilt trångt alls. Det är ju inte så att du kommer springa där flera gånger per dag. Tror min nya lägenhet kommer ha liknande mått och har inte ens tänkt på att det skulle bli trångt. :) Och Grattis till lägenheten.

Michellepetersson
3/11/18, 9:51 PM
#5

#3 är lite trött i huvudet just nu 😂 vilken vägg menar du? Eftersom jag valt fondvägg just på den väggen tycker jag det kan se konstigt ut att inte ha sängen på den väggen 👍 #4 får hoppas! Kanske övertänker bara 😂

Michellepetersson
3/11/18, 9:51 PM
#6

Och tack så mycket! :D

Annons:
Kalli
3/11/18, 9:58 PM
#7

#5: Jag tror det. Blir nog jättebra. :)

Maria
3/12/18, 6:16 AM
#8

#5 Jag tänkte inte på fondväggen utan tänkte att du kunde ha sängen med huvudgaveln mot en av de längre väggarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kalli
3/12/18, 9:25 AM
#9

#8: Sängen kommer ju stå mot en av de längre väggarna? På kortsidorna finns ju fönster och garderober.

Maria
3/12/18, 9:28 AM
#10

#9 Jag menade att den kunde stå rakt ut och inte längs med väggen. Med huvudgaveln mot väggen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kalli
3/12/18, 9:39 AM
#11

Det var väl tanken?

Maria
3/12/18, 9:55 AM
#12

OK då har jag säkert missuppfattat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Surpan
3/12/18, 11:01 AM
#13

Min spontana tanke är att det inte är ett jättelitet sovrum. 60 cm funkar, och känns det trångt kan du kanske bara ta bort sänggaveln? 

Annars kan du ju ha sängen mot kortsidan, vid fönstret.

/Surpan

Annons:
[AnimeV4]
3/24/18, 8:53 PM
#14

Jag har min säng i vardagsrummet och sovrummet har varit marsvinsrum. Har också ganska trångt här🙂

Man kan ställa en bokhylla vid sängen om man tycker att det är fult med säng i vardagsrummet.

[Forest]
3/26/18, 10:14 AM
#15

Det kommer funk fint fint. Det ända du kanske ska tänka på är även att det ska gå att öppna garderoberna :) Är det skjutdörrar så är det inte mycket o tänka på men är det dörrar man öppnar så tar dom lite plats :) Vi har pytte litet gästrum/klipprum vi har lyckas få in en dubbelsäng 180 visst det är jätte smala gångar men det funkar. :)

Upp till toppen
Annons: