Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 1985 ggr
Niklas
2/28/18, 8:00 PM

45-diskmaskin som tar mer disk

Finns det några 45-diskmaskiner som kan ta mer än 10 kuvert åt gången? Jag kör drygt en maskin om dagen och hinner ändå inte med allt. En lösning vore att hitta en maskin som är smartare designad inuti.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tjeja
2/28/18, 8:54 PM
#1

Hm.. Kan tänka mig att det blir lurigt att hitta.

Disken ska ju liksom inte bara få plats utan skall kunna bli ren också liksom.

Kanske någon industrivariant för trånga caféer etc? 🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
3/1/18, 8:34 AM
#2

Jag tror också det kan bli svårt då man inte kan packa en maskin för tätt så att såga och utrymmet är ju vad det är.

Vår 45-maskin har vissa löstagbara delar av "inredningen" så att man kan möblera om efter egna krav så att säga men det är allt…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Record
3/1/18, 10:16 AM
#3

Visst finns det stora diskmaskiner, i kommunens föreningslokaler brukar det finnas en bjässe vilken klarar hela diskbehovet vid en träff där. Den står på en 80-bänk med måtten 1 x 0,8 x 0,8 meter, tyvärr finns det inget firmanamn på den. Om du ringer till din kommun kan kanske de hjälpa dig. 🤔

MonicaLagerquist
3/2/18, 8:22 AM
#4

Sen beror det ju på vad man packar i diskmaskinen. Här hemma handdiskas allt utom glas ,tallrikar och  bestik. Vi kör vår maskin ungefär varannan dag nu när vi är tre somäter två lagade mål plus frukost och kvällsfika. Sen går ju katternas tallrikar också i maskinen.

Stolt ägare till fem La permer

Sindri
3/6/18, 1:13 PM
#5

TS frågar efter en 45-diskmaskin. Alltså, en som är 45 cm bred, då får man väl förutsätta att det är det utrymmet man får rätta sig efter.

Nej, om du får in 10 kuvert i en 45-maskin så är det bra. Den vi har i vår semesterlägenhet tar nog bara 8.

Niklas
3/6/18, 2:01 PM
#6

Tack alla! Jag kanske får tänka utanför boxen. Finns det något bra dockskåpsporslin? :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Record
3/8/18, 10:33 PM
#7

#6, Pappersmuggar o dito tallrikar, om inte katten kan slicka rent en del. 🤔

Vixxen
3/10/18, 2:10 AM
#8

#6 #7 😃 Eller inleda en svältkur utan mat! = Ingen disk!

MonicaLagerquist
3/10/18, 10:50 PM
#9

#8 Fast attans så trist

Stolt ägare till fem La permer

Vixxen
3/10/18, 11:00 PM
#10

#9 Men ack så effektivt! 😃

MonicaLagerquist
3/10/18, 11:01 PM
#11

#9 Fast bra för mig som borde tappa ett par kilo

Stolt ägare till fem La permer

Åsa
3/20/18, 11:03 PM
#12

En idé utanför boxen är att ta en del av skåpet bredvid och på så sätt få plats med en större diskmaskin.

Record
3/21/18, 9:17 AM
#13

En större maskin ger ett högre vattentryck för spolningen är nödvändig om det skall gå bra, och bli rent.

Annons:
MagArne
3/23/18, 10:31 AM
#14

Maskiner med en utdragbar korg för bestick överst brukar ha gott om utrymme. Då behöver man ingen bestickkorg i botten av maskinen som tar utrymme från alla tallrikar.
Något mindre tallrikar kan kanske vara nödvändigt för att få plats i fler rader? Vissa ställ är ju gjorda för assietter men kanske även klarar mindre tallrikar?

Upp till toppen
Annons: