Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 938 ggr
aeon
2/1/18, 8:12 AM

Hur får jag min hall att se varmare ut?

Hej!
Har idag en blå matta i hallen och en plommonfärgad gardin.
Har precis målat om och bytt lampa och hjälp vad ljust det blev med starkare lampa och mer vitt på väggarna.
Vill så gärna ha en varm och go känsla i hallen men vet inte riktigt hur jag ska få till det.
En matta i beiga/bruna färger funderar jag på….
Vilken färg på gardinerna?
Tacksam för massor av tips från er som är kunniga :)


Annons:
Maria
2/1/18, 8:15 AM
#1

Blått tillhör ju de kalla färgerna så kanske en annan matta precis som du skriver.

Kanske kan du ha en svagare lampa och hänga upp saker på väggarna?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2/1/18, 8:19 AM
#2

Välj en glödlampa med varmvit färg. Jag kan (varmt) rekommendera Philips Hue. Det finns LED-lampor till dem som man kan ställa in ljustemperaturen på. Lite kostsamt dock om du bara ska ha dem i en hall.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mooniq
2/1/18, 8:41 AM
#3

Beige eller bruna toner är ofta varma, men blandar man in blå färg blir det lätt en kall känsla. gul färg gör oftast att man känner sig glad och den känns varm om man har en gul färg med en aningens röda pigment. Om du har nån hylla/bord i hallen så finns det numera låtsasstearinljus med batterilampa i de ger ett varmt och trevligt sken. Finns billiga på tex Jula, biltema eller rusta.  ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aeon
2/1/18, 8:43 AM
#4

Om jag köper en matta i bruna toner, vilken färg på gardin skulle vara fin?
Ljusgrön?
Eller det kanske är en kall färg?
Har tapeter som är storblommiga i rosa och grönt.


Maria
2/1/18, 8:45 AM
#5

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2/1/18, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

jag hade tagit ett kort på tapeten och gått till en affär som säljer tyg eller gardiner och bett om råd. Personligen hade jag valt en enfärgad gardin i en rosa ton eller en mörkare grön ton. Det finns gardiner som är glestvävda så ljuset silar igenom, blir en fin effekt.  Bifogar kort på mina svarta gardiner så du ser hur jag menar. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Sindri
2/1/18, 9:20 AM
#7

Vinrött som går mot mot bordeaux skulle jag komplettera med. Är varmt och passar både grönt och rosa.

[Forest]
2/2/18, 11:25 AM
#8

Har man blå matta i en kall färg så kan man lägga till varma färger på övriga inredning. Gillar man färger så skulle jag säga att du kan ha alla möjliga färger, en färg som är bra till blå är gul.  Så din blåa matta kan man behåll om man vill men lägga till varma färger som på ramar/motiven, lampskärm/lampa gardiner,vas/kruka mm för att lufta den varma känslan funkar ofta bra.

Upp till toppen
Annons: