Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1173 ggr
Drakellen
2018-01-29 19:26

Användning för vinkyl till något annat än vin?

Hejsan, hoppas att detta inlägg ligger i rätt grupp! Jag och min pojkvän ska flytta snart och den lägenhet vi är inne på nu, som är perfekt i alla avseenden annars, har en inbyggd vinkyl i köket. Det hade varit superlyxigt om jag och/eller pojkvännen drack vin! Ingen av oss tår alkoholhaltiga drycker av olika anledningar så den komemr förbli rätt oavnänd hos oss. Men det känns ju jobbigt att den bara skulle stå tom och samla damm. Vi kan ju förvaaa läsk i den men det känns ju lie töntigt med fanta i en vinkyl😂så är det någon som har nån ide om vad man skulle kunna ha den till annars?

Annons:
[Forest]
2018-01-30 09:41
#1

Finns alkoholfria viner som är  goda, även kan man ha alkoholfria cider i glasflaskor :)

Zadeira
2018-01-31 14:52
#2

Alkoholfria alternativ som #1 sa hade ju funkar jättebra. Finns ju både öl, vin och cider som ser "lyxigare" ut.

Jag hade haft mineralvatten, det är det som går åt mest hos mig.

Zepp
2018-02-01 21:39
#3

Förvara vatten på flaska i vinkylen.. så då finns alltid kallt vatten att dricka.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sindri
2018-02-09 22:51
#4

Jag har länge önskat plats för en vinkyl att ha på ca 12-13 grader att förvara en del frukt och grönt i. Förr fanns ju svalavdelning i kylen, men nu är de ju jämnkalla och det är alldeles för kallt för t ex tropiska frukter och en del grönsaker.

Tomat och banan t ex skall aldrig förvaras kallt, men annars perfekt för bl a gurka, sallad, citrusfrukter, äpplen, päron, squash…….

En del rotfrukter gillar dock lite svalare så de får man ha i kylskåpet.

Får man en blombukett nångång så kan man ställa in den där på natten.

Och visst kan man förvara mineralvatten, alkoholfri öl etc i en vinkyl.
Kalla den sval bara, vetja!

Upp till toppen
Annons: