Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 859 ggr
punkmusic
2018-01-17 00:14

Köksinredning

Jag har idag tittat på en hyresrätt som jag är intresserad av, förutom att köket var katastrof gällande trasig spis och inte renoverat sedan säg 70-talet.  Om spisen lagas och lite annat därtill är jag intresserad av att tacka ja till lägenheten. 

Till min fråga är var hittar jag ex. nya knoppar då det i nuläget är sådana metallhandtag som man stoppar in finger/fingrar i för att öppna skåpsluckor. 
Jag tänkte att det kunde vara ett bra och billigt alternativ för att fräscha upp i lägenheten. Jag hade för mig att Indiska hade ett bra utbud med lite dekorativa mönster, men för tillfället har de bara 1-2 varianter på hemsidan. 
Hittade även en gammal tråd om detta från 2011, men det gav mig inget vidare resultat.

Även andra förslag på att piffa upp är välkommet! Fönster i köket kommer att finnas.

Annons:
tk1971
2018-01-17 08:55
#1

Ikea är min favoritaffär när det gäller heminredning 🙂

Maria
2018-01-17 11:08
#2

Tänk bara på att spara de gamla knopparna så att det går att återställa eftersom det är en hyresrätt.

Annars går det ju att piffa upp ett kök med färger i textilier som kökshanddukar, duk och gardiner.

Gröna växter kan också göra susen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

punkmusic
2018-01-17 14:51
#3

#1 Tack! De hade en del knoppar att välja på, jag är dock sugen på lite mer utsmyckade knoppar, men de har mycket annan fin inredning i och för sig 😃

#2 Ja absolut, det ska jag inte glömma 🙂 Det är även därför jag söker lite "lättare" inredningstips och vill inte börja måla om och byta ut allt för stora och för mycket grejer. Kökshanddukar var ett bra tips, inget jag tänkt på, då kan man även ha grytlappar och dyl. i passande stuk. Dukar är inte riktigt min grej, men gardiner absolut och gröna växter är något jag älskar. Ska ta mig en funderar på detta. Tack!

[Forest]
2018-01-18 09:19
#4

Själv tycker jag dom du beskriver är tuffa handtag😃  Vad är det för färg på köksluckorna?

punkmusic
2018-01-18 10:29
#5

#4 Ja det är sant, tittade nu igen och de var fina den guldiga och glasdiamant 😉 Dock kanske lite väl dyrt med 50 kr för en knopp och jag ska ha ca 10-15st Köksluckorna är vita och lådorna också, sen är det stålbänk en bit som i många hyresrätter.  Tror bara att jag blev besviken då det tidigare utbudet var större och jag saknade porslinsknopparna

Upp till toppen
Annons: