Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 627 ggr
Herveaux
1/15/18, 5:02 PM

Arkitekt med "whimsical" stil?

Jag är så fruktansvärt less på att bo i min hyreslägenhet så jag sitter och drömmer mig bort till ett eget litet hus. 

Hittade den här videon på YouTube och nu är jag så kär…😍
Har under många år drömt om att flytta in i ett litet hus i min egen excentriska stil och den här lilla sagolyan var liksom mitt i prick. 

Har ni några tips på arkitekter (verksamma i Sverige eller Europa) med lite liknande vision och stil som killarna Lindcroft?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Magi-cat
1/15/18, 5:18 PM
#1

Men åh…😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Stallmima
1/15/18, 9:52 PM
#2

Men gud vad häftigt!  Lite pepparkakshus i utseende, något mörkt för min smak inomhus men sådant går ju och ändra med lite färg    🙂

Niklas
1/16/18, 10:57 AM
#3

Vilket härligt läge. Jag tycker inte sittmöbeln utanför passade alls till huset. Den var alldeles för symmetrisk och tråkig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
1/18/18, 9:44 AM
#4

Nu var väl inte det huset i min smak men vilket underbart ställe.

De hade i alla fall en Tiffanylampa i fönstret vilket jag gillar. Vilken tomt och så nära till vattnet. Rena drömmen.🙂

Jag tycker också att det är så roligt att många numera satsar på små bostäder. Allting behöver inte vara så stort utan jag tycker snarare att det blir mysigt med det lilla…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: