Bygga & Renovera

Arkitekt med "whimsical" stil?

2018-01-15 17:02 #0 av: Herveaux

Jag är så fruktansvärt less på att bo i min hyreslägenhet så jag sitter och drömmer mig bort till ett eget litet hus. 

Hittade den här videon på YouTube och nu är jag så kär...Kär
Har under många år drömt om att flytta in i ett litet hus i min egen excentriska stil och den här lilla sagolyan var liksom mitt i prick. 

Har ni några tips på arkitekter (verksamma i Sverige eller Europa) med lite liknande vision och stil som killarna Lindcroft

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-01-15 17:18 #1 av: Magi-cat

Men åh...Kär

Hjärta "It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life". (Cpt Picard)

Anmäl
2018-01-15 21:52 #2 av: Stallmima

Men gud vad häftigt!  Lite pepparkakshus i utseende, något mörkt för min smak inomhus men sådant går ju och ändra med lite färg    Glad

Anmäl
2018-01-16 10:57 #3 av: Niklas

Vilket härligt läge. Jag tycker inte sittmöbeln utanför passade alls till huset. Den var alldeles för symmetrisk och tråkig.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Värd för iPad for Work, Mobile Photography & How to....

Anmäl
2018-01-18 09:44 #4 av: Maria

Nu var väl inte det huset i min smak men vilket underbart ställe.

De hade i alla fall en Tiffanylampa i fönstret vilket jag gillar. Vilken tomt och så nära till vattnet. Rena drömmen.Glad

Jag tycker också att det är så roligt att många numera satsar på små bostäder. Allting behöver inte vara så stort utan jag tycker snarare att det blir mysigt med det lilla...

/Maria

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.