Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1483 ggr
Jalking
12/11/17, 9:07 PM

Diskho av komposit/akryl/keramik

Jag ska till att byta bänkskivor och diskbänk i mitt kök. Jag har hela tiden varit inne på en infälld rostfri diskho, har bara inte kunnat bestämma mig för exakt vilken modell. Idag när jag för tolfte gången bläddrade i IKEAs kökskatalog började jag fundera på om en vit diskho kanske är det jag vill ha. Men hur funkar andra material än rostfritt i praktiken och hur klara de slitage? Känns de ömtåliga? Någon här som har erfarenhet?

Det är en sån här jag menar.

Annons:
Maria
12/11/17, 9:28 PM
#1

Jag har ingen sådan själv men en väninna har och hon var ganska besviken för den blev aningen missfärgad ganska snabbt.

Själv har jag rostfri diskho från Ikea och ångrar mig för det känns som om den är tunn och den har efter 5 år blivit ganska ful trots att jag sköter den. Nästa gång ska jag lägga lite mer pengar på själva diskhon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Spectabile
12/12/17, 4:37 PM
#2

Ett par i vår bekantskapskrets har en vit och de är missnöjda. De får putsa på den för jämnan

Jalking
12/13/17, 10:07 PM
#3

Tack för era kommentarer!
Nu har jag äntligen beställt. Det blev till slut en svart kompositho i svart laminatskiva.
Hoppas svart klarar sig bättre än vit.

Upp till toppen
Annons: