Annons:
Etiketterinredning-och-designproblemlösning-och-frågor
Läst 3108 ggr
Jungfru82
2017-11-27 21:18

Kök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en bild som jag hittade på nätet som påminner om mitt eget kök. Mitt kök är lite mindre annars hade det varit ett exakt likadant kök och tycker det är så fruktansvärt tråkigt. Bor i hyresrätt och undrar om ni har råd hur jag kan piffa upp mitt kök så det blir roligare. Men prylar "falska" kakelplattor? Ja vad som helst snälla hjälp mig

  • Redigerat 2022-05-03 09:10 av Niklas
Annons:
Stallmima
2017-11-27 21:25
#1

Man kan byta handtag och byta tillbaka när man flyttar till exempel. Du kan även ha små "klisterbilder" i form av mönster eller något du gillar att klistra fast på skåpsluckorna.

[Jbgs]
2017-11-27 21:36
#2

Ja byt handagen till några med samma cc mått. Sen finns det ju mönster att sätta på kaklet med, kan nog bli ett lyft

NatasjaHemby
2017-11-28 13:58
#3

Håller definitivt med om att byta handtag, tycker personligen att de där handtagen är gräsliga.

Om du gillar färg är ett annat tips att köpa matchande handdukar, grytlappar, bordstabletter, duk, gardiner och/eller matta i någon uppiggande färg. Blicken dras till starka färger och gör att man inte tänker så mycket på att själva köket är lite tråkigt.

SE*Simbelmynes

Maria
2017-12-01 15:12
#4

På"hyllorna" ovanför skåpen kan du ju ha fina burkar eller kanske någon växt som gör att utrymmet inte ser så kalt ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Siggebus
2017-12-02 18:59
#5

Huuuuu ja - de där handtagen är verkligen UR-tråkiga! Jag hade likadana i min gamla lägenhet men bytte till andra jättefräcka och bara den förändringen gjorde stor skillnad. Kakeldekor, någon tjock härlig färgad matta (som då inte är en typisk köksmatta) kan också göra under

[Jbgs]
2017-12-02 22:58
#6

Hur går det med köket ?

Annons:
Zepp
2017-12-05 20:22
#7

Tycker det är ett fint kök på bilden.. ge f*n i att ändra på något, det duger som kök vad jag kan se.

Skaffa i stället andra hobbys.. än att ändra på sådant som redan är nästan perfekt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maria
2017-12-07 13:00
#8

#7 Duga, är ju inte alltid gott nog. Ibland vill man trivas lite extra också😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
2017-12-07 21:14
#9

Och det säger i princip för mig att man har på tok för få Hobbys!

Köp en HD i stället.. eller en husbil.. det är lixom ungefär samma pengar.. som att slänga ut ett fullt fungerande fräscht kök och göra om detta enligt senaste mode.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maria
2017-12-07 21:19
#10

Nu ska ju TS inte slänga ut något kök utan bara piffa till det. Det är en stor skillnad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
2017-12-07 21:34
#11

Jag skulle först o främst sattsa på fler eluttag.. varför är det så få eluttag numera.. andelen elektriska pryttlar i ett kök växer ju exponentiellt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Siggebus
2017-12-08 11:45
#12

Man kan göra mycket förändringen med små medel - kakeldekor, nya handtag (som inte behöver kosta massor) etc 
Eluttagen håller jag definitivt med om. Jag har bara en kaffekokare men där de har satt eluttaget - där vill inte jag ha den 😛

Honestyisdead
2017-12-09 17:23
#13

Eluttag får bara installeras av de som är utbildade. Och är det hyreslägenhet får man inte göra sådant utan tillåtelse.

Annons:
Zepp
2017-12-09 17:34
#14

Mm, jag är man, singel och äldre.. snart dags för pension.. iallafall så anlitar jag samma snickare när det gäller min fastighet.. och han är prexis lika gammal som mig!

Såå.. när han och sonen renoverade mitt kök så fick jag samtal om kakelval/fogfärger/annat.. jag svarade att han skall fråga sin fru.. alternativt så hade han/de bättre koll på inredning än mig?

Och hur det nu gick till så är jag supernöjd.. smakråd är hur som helst sällan fel.. iallafall om man är man, äldre och singel!

Det var då för cirka tio  år sedan.. nu senast han och sonen var här så byggde de främst en carport.. men de hade oxå med sig en elektrtiker.. som jag fick bra kontakt med.. Emil hette han och iomed att vi fick samma goda kontakt som med mina snickare.. så frågade han om det fanns mer som jag ville ha gjort.. och det fanns det!

Så han fixade först o främst el/belysning i Carporten, det var lixom därför han var med från första början.. men.. när vi fick så god kontakt så bad jag honom oxå att sätta en lampa i hallen samt ett elutag vid min Micro i köket så jag slapp ha förlängningssladd!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Forest]
2017-12-13 10:01
#15

Handtagen kan göra susen, själv så satte jag upp i fd lägenhet dekorplast på några skåp i svart griffel så skrev jag ofta något sött 😉 Att köpa kaffebryggare, mikro, mm i samma färg kan göra ögat lugnare. 🙂

[KatarinePierce]
2017-12-28 15:59
#16

Har du tillåtelse att använda bilden?

Upp till toppen
Annons: