Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1568 ggr
gudilondon
10/28/17, 7:17 PM

Sänggavel

Jag ska flytta och ville piffa till min säng med en sänggavel. 

Min fråga är: - Kan man bygga en sänggavel själv med t ex en spånskiva eller liknande? Nu har jag inget utrymme att snickra i utan detta får ske i lägenheten. 

Jag har en 90 cm bre säng. Vill gärna ha tips!

  • Redigerat 9/26/20, 11:47 AM av Niklas
Annons:
Maria
10/28/17, 8:55 PM
#1

Vi har ingen sänggavel utan har vid huvudändan satt en träskiva i väggen som vi målat och så har vi en hylla ovanför.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

gudilondon
10/29/17, 9:22 PM
#2

Du menar en fristående skiva och en hylla ovanför, typ Ikea-hylla?

Maria
10/29/17, 9:32 PM
#3

Ja en fristående skiva som är fäst i väggen och inte i sängen. Hyllan är en vanlig bräda med konsoller.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
10/30/17, 10:48 AM
#4

Vi har också skruvat fast en vit skiva direkt på väggen i huvudändan. Tror att det egentligen är en del av en vikdörr men det syns inte nu. Jag köpte prydliga skruvar på en järnhandel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Forest]
11/4/17, 10:28 PM
#5

Jag gillar även att ha gardinstång och så hänger man upp kuddar eller gardin.

 https://www.elledecoration.se/sa-gor-du-en-egen-lysande-sanggavel-enkelt-och-billigt/

flera tips här

http://sandraeleonor.blogg.se/2011/may/gor-en-egen-sanggavel-spara-pa-kronorna.html

Man kan även tejpa så det ser ut som sänggavel tyckte ar väl arga snickaren eller sofias änglar jag såg det på 😎 Eltejp finns i flera färger tips googla tejpa på väggen sänggavel 😉

gudilondon
4/16/18, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tackar så mycket för alla tips.

Det blev en hylla från IKEA - lack, som jag satte i väggen. En Buddha, en ljusslinga från Rusta samt tyg från Jotex resulterade i denna skapelse. Känns faktiskt ganska fint och jag sover gott! 🙂

Annons:
Maria
4/17/18, 7:33 AM
#7

Så fint🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
4/17/18, 8:55 AM
#8

Nu hittar jag inga bilder men min ena son hittade en skinnsoffa i en konterner släpade med den och gjorde en toppen snygg sänggavel av skinnet och en gammal bordsskiva.Jag ska se om jag kan få fram en bild.

Stolt ägare till fem La permer

[Forest]
4/18/18, 9:19 AM
#9

Mysigt o fint vart det :) 

8 hoppas du hittar bild vart nyfiken 😉

Upp till toppen
Annons: