Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 712 ggr
[Thiah]
2017-10-27 06:01

Sätta upp tavlor med tejp.

Hej. Vi har satt upp flertalet tavlor med självhäftande monteringstejp tejp (scotch 3m) utan problem. Men nu verkar vi ha fårt en vägg där tejpen inte håller. Köpte en rejälare monteringstejp för speglar men den lossnade direkt. Kan väggfärgen vara för hal? Finns det något man då kan göra för att rugga upp ytan? Någon som sitter på något tips? Det är rejäla betongväggar som vi annars måste ha slagborren för att få hål i och det skulle vi gärna slippa.

Annons:
_Fisken
2017-10-27 09:20
#1

Jag skulle ha använt målartvätt. Finns som spray. Den är ruggar upp ytan lite samtidigt som den är makalöst bra å ta bort fett o sånt. Vida överlägsen alla andra ChillitBang eller vad de nu heter.

[Thiah]
2017-10-27 09:57
#2

#1 målartvätt låter ju vettigt.

_Fisken
2017-10-27 10:13
#3

Jag använde den sprayen ovanpå köksskåpen hemma. Chillibang smetade bara ut fettet. Målarsprayen tog bort det direkt! Hur jäkla bra som helst. Det används ju för att göra ytan lite mer matt och ren inför målning…(iofs märkte jag inte av att skåpen blev matta…bara mkt rena)

[Thiah]
2017-10-27 12:41
#4

#3 bra att veta, vi har nämligen överskåp som är äckligt flottiga. Då skulle man kunna passa på att tvätta där samtidig :)

Upp till toppen
Annons: