Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1691 ggr
[vandringen]
2017-09-11 05:21

Miljömedvetet

Det här var verkligen tufft gjort. Göra sig av med 20 000 saker och nyttja sånt som man redan har. Telefonlampan var riktigt snygg 👍

Personligen skulle jag inte fixa att göra mig av med så många saker men det är imponerande att se hur miljömedvetna människor är 😎

Annons:
JMW
2017-09-11 07:18
#1

Wow! Verkligen tufft men inte utan att jag lockas lite av hennes tänk. Egentligen, varför ska en kaffeservis stå i ett skåp oanvänt? Jag har en som vi använt 2-3 gånger. Så dumt.

Jag gjorde mig av med en massa "krimskrams" för många år sedan. Prydnadsgrejer som jag faktiskt tyckte bara stod och samlade damm och det var en ganska skön känsla. 

Vad gäller mina kläder så har jag gjort en rejäl utrensning så nu gäller principen. En ny in och en ut. 

Oj så inspirerad jag blev av denna artikel!

Niklas
2017-09-11 10:48
#2

Jag vet inte hur många tusen prylar vi har gjort oss av med men är inte förvånad om det närmar sig 20.000. Alla böcker, LP-skivor, CD-skivor, VHS-filmer och DVD-filmer. Stereo, TV, TV-spelkonsol med spel, kläder, textilier, mobiltelefoner, vanliga telefoner, möbler, leksaker, väskor, porslin, glas, köksmaskiner, kastruller, stekpannor, digital-TV-box, fast internet, datorer, skärmar, prydnadsgrejer, och så vidare. Ändå finns det massor kvar. Vi har alldeles för mycket prylar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vandringen]
2017-09-11 16:16
#3

Man borde rensa bättre, har två stora vindar på gården och fick inspiration när jag läste det här så nån dag ska jag gå upp och röja lite men får väl separationsångest kan jag tro för mycket är nostalgiskt värde men en hel del kan skänkas som är bra grejer andra kanske vill ha.Loppis vore nåt och skänka pengarna till nåt välgörande ändamål.

Man blir inspirerad när man läser sånt här 😎

[Thiah]
2017-09-13 08:54
#4

Jag rensar ganska ofta och har nästan helt slutat spara på saker vi aldrig använder. Skönt som tusan och inte saknar jag de saker jag skänkt bort. Här kommer det en välgörenhetsförening och då kan man ställa saker utanför ytterdörren bara. Sakerna man skänker går till Estland , tror jag det var, och säljs där i förmån för fattiga barn och deras familjer. Jag slipper släpa och hjälper fattiga barn på köpet. Så försöker att alltid rensa ut nått när de kommer.

Åsa
2017-09-17 14:07
#5

#2 Så bra att du tycker att vi kan göra oss av med mer. Då kör vi på det!

Niklas
2017-09-18 11:51
#6

#5: :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
TeknikSvett
2017-09-20 06:31
#7

Jag tog ett sabbatsår där jag reste runt utan mer saker än jag kunde bära med mig och ända sedan dess har jag levt ganska minimalistiskt. Det är skönt!

Alla barnen fiskar, förutom Kaj, han ligger i magen på en haj.


Niklas
2017-09-20 16:46
#8

#7: Intressant. Har du lust att berätta vilka saker du hade?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[vandringen]
2017-09-22 06:11
#9

# 7 Intressant och tufft gjort 👍 berätta gärna mera 😎

Beundrar er som kan göra er av med, förr som yngre var jag bättre på det där men som äldre ar jag blivit väldigt sparsam för det kan ju komma till nytta och mina vindar vill ni inte ens se kan jag lova 😊

Visst nya saker så som teknik och annat men allt som är från 70 tal och bakåt i tiden det kan jag inte göra mig av med men å andra sidan ska allt vara gammaldags och från sekelskiftet och 1800 -tal så dom sakerna håller jag stenhårt i och använder allt från köksredskap,möbler till textiler med mera.Bor i gammalt hus som byggdes 1912- 13 så det passar in i miljön och jag tar vara på det som jag har.

Behöver inte köpa nytt det är bara att knalla upp på vindarna så finns det hur mycket som helst att använda 😎

[Devya]
2017-09-24 11:54
#10

Jag älskar att göra mig av med saker då jag avskyr att ha en massa i skåpen som man aldrig använder. Det känns så mycke bättre om skåpen är tomma.

[Thiah]
2017-09-24 13:20
#11

Nu har jag rensat bort över sopsäckar gamla kläder och tyger som vi inte använt på vem vet hur länge. Så skönt att rejält, riktigt rejält rensa! ( och att inte fylla på nytt såklart)

Upp till toppen
Annons: