Annons:
Etikettövrigt
Läst 2526 ggr
Maria
2017-09-10 10:10

Ångtvätt golv

Vi har ett tarkettgolv i kök/vardagsrum som går i ett. Vi har även katter som går in och ut genom altandörren i samma rum vilket gör att golvet blir väldigt smutsigt. Idag så dammsuger vi och moppar med fuktig mopp men det känns som vi behöver något kraftfullare.

Är det någon som har tips på ångtvätt som är smidig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Niklas
2017-09-11 11:03
#1

Inte riktigt svar på frågan, men det finns mattor som är väldigt effektiva när det gäller att samla smuts och blöta. Har ni en sån innanför dörren? Sök efter Devlon till exempel annars.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2017-09-11 11:54
#2

Tack men sådana mattor har vi både i entrén och vid altanen. Katterna har inte lärt sig att torka fötterna haha:-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
2017-09-15 09:47
#3

http://www.expressen.se/leva-och-bo/7-misstag-som-forstor-dina-vackra-tragolv/

Hitta denna för rengöra golven https://www.dinbyggare.se/sa-underhaller-du-ditt-tragolv/

Jag har hört andra som är jätte nöjda med ett märke som heter Pledge det är ett medel för att underhålla golv. Jag vet inte vilken som är bäst för djuprengöring som det låter mer du är ute efter. Jag skulle inte våga mig på att köra ångtvätt på golven för det kan vara mer förstörande än nyttiga ;) Hoppas någon annan kan ge bra tips  :)

Maria
2017-09-15 09:53
#4

#3 Tack för tipset men vårt golv är inte i trä😉

Det är tarkett som  är något slags plastmaterial? Det blir liksom "talligt". Torkar jag med en trasa så ser jag varje drag när solen ligger på.

Här kommer en länk som  liknar vårt mörka golv.

https://www.golvin.se/tarkett-heritage-ek-old-brown-1-stav-hardvaxolja-parkettgolv-2200-mm-14-mm

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
2017-09-15 10:13
#5

3 aha, då är det helt annat 😉 Är det plastgolv kör på  ångtvätta skulle jag säga :)  Vi har fått bort ljusare plastgolv efter kört med våran vileda  ångmopp  kört även av mattor med den oj vilken skillnad det blev. 🤫😃

Maria
2017-09-15 10:23
#6

Då gäller det bara att hitta en smidig ångmopp😉 Jag vill ha en med sladd och inte batteri.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2017-09-15 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det blev denna och den verkar fungera riktigt bra. En Elektrolux. Ursäkta dålig bild.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2017-09-15 18:24
#8

Går det att få en bild av före och en efter om du drar den en gång över golvet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2017-09-15 18:31
#9

Jag ska försöka komma ihåg det nästa gång jag använder den.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2017-09-16 08:56
#10

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Forest]
2017-09-17 10:48
#11

3 Ser bra ut, kul att ni vart nöjda. Ser fram mot före o efter bild. 😉

smartatjejenmaria1980
2017-10-08 21:33
#12

Jag älskar ångmoppar, fantastiskt resultat!

Niklas
2017-10-09 12:56
#13

#12: Funkar de på alla typer av golv?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Devya]
2017-10-11 22:25
#14

Men… Förstör det inte ert golv? Har sett sådana där golv bli förstörda av för mycket vatten efter en tid. De börjar typ bändas upp och bli buckliga så det blir glipor och man kan se vad som ligger där under typ.

Maria
2017-10-12 07:37
#15

#14 Nu är ju vårt golv ett tarkettgolv vilket är ett slags plastmaterial tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
2017-10-13 10:14
#16

Niklas ja även parkettgolv kan man ångtvätta :) Det är lite man bör tänka på, jag tycker expressen tar lite om det man bör tänka på. https://www.expressen.se/leva-och-bo/7-misstag-som-forstor-dina-vackra-tragolv/

Jag kör inte på vårat parkettgolv då det är repigt och vi hyr våran lägenhet.

Niklas
2017-10-13 14:16
#17

Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: