Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1371 ggr
[SonjaG]
8/16/17, 3:37 PM

Ny matta

Vi köpte en rätt stor matta nyligen. I butiken sa man att det är en "wiltonmatta". 

Nu har vi haft den ca 2 månader och vi börjar oroas.

Den ser nertrampad ut redan, där vi går lite oftare än på andra ställen. Dock inte vid ngn entré eller sådant ställe. 

Kan det verkligen vara möjligt att en ny matta slits så fort, och vad bör vi göra? Ska man reklamera, ska man strunta i det eller vad? Väldigt tråkigt blev det med nya mattan. Vi avskyr att springa o klaga, vem gör inte det förrsten.

Annons:
Niklas
8/16/17, 4:58 PM
#1

Är den inte bara just nertrampad då? Har ni provat att dammsuga den och se om luggen reser sig?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[SonjaG]
8/16/17, 5:51 PM
#2

Har precis dammsugit, det var då jag upptäckte det. Men ska en matta bli nertrampad så fort? Tänker år framåt, hur ser den ut då?

beem
8/16/17, 10:56 PM
#3

Vi har haft en wiltonmatta i flera år i TV-rummet  och det syns inga märken där vi går eller sitter med fötterna.  Vi sitter där varje dag.

Jag tycker du ska kontakta affären. Tänk inte på att du klagar - du har rätten på din sida då du inte är nöjd med varan.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Niklas
8/17/17, 9:02 AM
#4

Jag tycker också att du ska prata med butiken.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[SonjaG]
8/17/17, 9:33 AM
#5

Tack för era svar. Vi har haft en wilton i samma rum i åratal och det blev aldrig det problemet.

Jag tycker dessutom att färgen är svagare jämfört med samma mönster på annat ställe. Är wiltonmattor vävda eller hur tillverkas dom?

Maria
8/17/17, 9:37 AM
#6

Wiltonmattor är väl en slags maskinell kopia på handvävda äkta mattor men det låter som du fått ett dåligt exemplar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[SonjaG]
8/17/17, 10:31 AM
#7

Ja så är det nog, men jag undrar om tillverkningen oxå,. Trycks mönster o färger på eller hur går det till? I så fall är det inte konstigt att det blir fel. 2 månader är ju kort tid, borde inte märkas ett dugg. 

Det känns liiiite obehagligt att gå o anmärka. Och lite svårt att ta med sej en stor matta o visa upp. Vi hade otur!

Maria
8/17/17, 11:32 AM
#8

Fast en Wiltonmatta bör väl hålla i flera år så jag tycker gott du kan gå tillbaka om den redan har fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SonjaG]
8/17/17, 11:36 AM
#9

Kanske gör jag det. 

Våra äkta mattor i andra rum håller ju hur många år som helst, decennier.

[Forest]
8/18/17, 10:18 AM
#10

Denna matta är till för att hålla i flera år, så även jag tycker du ska ta kontakt med butiken som ni köpt den från.

Meta4
8/23/17, 3:36 AM
#11

Du har blivit lurad när du köpte mattan. Det är nog en billig nylonmatta med "wiltonmönster" alltså ingen äkta wiltonmatta.

[SonjaG]
8/23/17, 1:29 PM
#12

Direkt billig var den nu inte. Men visst kan vi blivit lurade, det där vet man ju inte som amatör. Det var en seriös butik på centralt läge. Ingen källarskrubb eller tillfällig butik precis. 

Jag funderar vidare på om det är värt att hålla på, man kommer antagligen ingen vart.

beem
8/23/17, 2:02 PM
#13

Gå tillbaka till affären. Det är dom som ska skämmas - inte du.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Niklas
8/23/17, 2:24 PM
#14

Jag tycker absolut att in ska reklamera mattan on den inte är som ni väntade er.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[SonjaG]
8/23/17, 4:16 PM
#15

Vem skäms? Inte jag i alla fall.

Meta4
8/24/17, 7:27 AM
#16

Får du inte tillbaka pengarna från affären så kontakta en tidning, skriv om det hela på Facebook, kontakta lokala tv stationen. Det kan löna sig att vara lite satkärring med skinn på näsan ibland. Lycka till.

Upp till toppen
Annons: