Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1212 ggr
Novelia
2017-08-05 09:07

Ny, blå soffa

Jag undrar om inte vi har tagit ett förhastat beslut när vi igår köpte en soffa som går i blått. Egentligen ville vi nog ha en svart eller mörkgrå soffa. Men någonting hände från det att vi skulle rådfråga personalen i butiken, från en sekund till den andra står vi alltså och betalar. Jag hoppar nu från att vara supernöjd till att ha världens ångest över att vi har köpt en gigantisk soffa i svartBLÅ! Finns det någon här som har en blå soffa? Är ni nöjda eller missnöjda? Hur har ni inrett med övriga färger i rummet? Gjorde vi världens miss nu? Vi valde ju det i butiken av alla så på något sätt ville vi ju ha det här tyget när vi väl var i butiken…

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Maria
2017-08-05 09:10
#1

Ni kan väl  byta?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Novelia
2017-08-05 09:11
#2

Kanske är det naturligt att känna såhär när man har genomfört ett stort köp? Som man dessutom måste vänta på att få hem i två månader. Det ger ju mycket tid till att ångra sig 500 gånger om. Men hur sjutton tänkte vi?……

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
2017-08-05 09:12
#3

#1 det är det jag funderar på om vi kanske kan ångra köpet idag. Det är inget öppet köp på soffor från denna butik men efter bara en dag borde det kanske gå?

I have no sympathy for people without empathy

Mooniq
2017-08-05 09:13
#4

Jag älskar färger och har haft både blå och för längsen en turkos soffa. Sen får man självklart fundra på hur det ser ut runt om . Tapeter, matta, gardiner etc. Men min personliga åsikt är att alla blåa toner harmonerar så länge ingen blå ton har inslag av rött - som då drar åt lila - då blir det oharmoniskt. Blunda o fundera - kanske blir jättefint. Ni kan ju tex ha svarta kuddar för att dämpa ner den blå färgen, ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Novelia
2017-08-05 09:24
#5

#4 tack för tipset! Vi har vita väggar, och svart tv + bänk och mörka gröna växter. Jag tror att det blir bra. Kändes bara så drastiskt med en färg. Fast egentligen är det mer spännande att testa gå utanför ramarna ibland 😄

I have no sympathy for people without empathy

Maria
2017-08-05 09:25
#6

#5 Det låter som en blå soffa skulle passa bra hos er🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
2017-08-05 09:27
#7

Med de färgerna så tror jag oxå att en blå soffa blir superfin. Sen kan du adda tex en tavla med blåa inslag för att knyta ihop färgskalan. Hoppas och tror du/ni blir jättenöjda ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Novelia
2017-08-05 10:29
#8

#6 #7 Ja! Och speciellt med tipset om att få till det med kuddar och tavlor, samt även gardiner och matta 😄 Ser framför mig nu och det kommer att bli så bra! Lite annorlunda… men det blir mysigt och hemtrevligt!

I have no sympathy for people without empathy

[Thiah]
2017-08-05 15:39
#9

Åh jag skulle älska en blå soffa! Låter som att era färger hemma kommer fungera fint med en blå soffa. :)

tk1971
2017-08-06 07:35
#10

Det är väl inget fel på en blå soffa! Det skulle jag själv kunna tänka mig - om jag inte hade två vita hundar… hundhåren syns lite för bra på en blå soffa.

Jag har förresten haft en blå soffa en gång. Det var ett dumt köp - eftersom jag precis hade skaffat mig en liten valp. Det talas och skrivs så mycket om att man måste vara stenhård med sina principer när det gäller valpar - om man inte vill att de ska vara i soffan, ska de lära sig det direkt och konsekvens ska gälla.

Det var bara det att min valp nog inte hade läst de där hundböckerna. Inte ville hon vara ensam nere på golvet om matte satt i soffan. Hur jag än tog ner henne så ville hon absolut upp igen. Och igen. Och igen… och när hon väl var uppe i soffan så klöste och tuggade hon på soffan. Alla som har haft valp vet att man inte kan hålla koll på dem precis hela tiden - så min nya soffa blev förstörd ganska snabbt.

Så - köp aldrig ny soffa med en liten valp i huset!

Novelia
2017-08-07 10:32
#11

#10 åh nej, vilken mardröm! :( Vi planerar ingen valp dom närmaste åren. Vi har våra två vuxna hundar, som inte hoppar upp i soffan. Däremot vet man ju aldrig med katten… Han är ändå 21 år. Får han för sig att kissa eller klösa på soffan, nu när vi köpt en ny, då blir jag tokig! Men hittills har han varit ganska skötsam sen vi tog honom för 5 år sedan :)

I have no sympathy for people without empathy

[Forest]
2017-08-07 10:37
#12

Jag tror man får ångra sig enigt , nu konsumentköplagen vet jag inte vad som gäller för soffor men allt annat har man i regel 30 dagar öppet köp på🤔. Tror att blå soffa är annars mycket snyggt 🙂

Novelia
2017-08-07 16:46
#13

#12 det kanske finns någon lucka i konsumentköplagen, men enligt butiken är det inte öppet köp eller ångerrätt på soffor eftersom att dom tillverkas åt kunden när beställningen är gjord. Min ånger försvann ganska fort, kände sådär bara första dagen :) nu längtar vi mycket tills den kommer! 😄

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
[Forest]
2017-08-08 10:38
#14

13 Tror du kommer vara helnöjd och kul med en soffa som inte alla andra har. Själv har jag sneglat åt ljusgrå stor soffa men vet att hundar+katt och ljus soffa inte går hand i hand ;) Så vi gjorde som så att vi köpte nytt tv-bänk blir även ny matta :) Flyttat så lite nytt gör sig bra :D

Upp till toppen
Annons: