Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2785 ggr
Esmelida
3/7/17, 1:39 AM

Skärma av sovalkov

Hej! Har tänkt att skärma av min sovalkov med gardiner. Bor i en studentlägenhet så vill helst inte göra fula märken i väggar/tak… finns det något annat alternativ? Avståndet är ca. 210 cm. Funkar spännstång? Var finns en sådan isåfall? Annat alternativ? Vad föredrar ni, mörka eller ljusa genomskinliga gardiner? Söker lite inspiration…

Annons:
Dioramabyggare
3/7/17, 2:14 AM
#1

Hej!

Vilket mått är det som är 210 centimeter? Avståndet från golv till tak, eller avståndet mellan väggarna där du tänkt ha gardinerna?

Enklast är kanske att bygga en träram som "kläms fast" mellan golvet och taket, och mellan väggarna, och som du sedan skruvar fast hållarna för gardinstångskrokarna i.

Mörka gardiner "skärmar av" dagsljuset bättre än ljusa genomskinliga.

[AnimeV4]
3/7/17, 2:48 AM
#2

Jag tänkte bokhylla, men det kanske är för otympligt för din smak.

vinberg79
3/7/17, 5:33 PM
#3

Kan man inte använda en duschstång? Jag har för mig att dom kan förlängas och inte lämnar så mycket märken på väggarna.

vinberg79
3/7/17, 5:33 PM
#4
Dioramabyggare
3/7/17, 9:45 PM
#5

Duschstång brukar finnas att köpa i byggvaruhus och liknande butiker.

JMW
3/7/17, 10:36 PM
#6

Man kan nog inte hänga något tyngre material i en duschstång som är så lång som 210 cm. Finns ju risk att den hänger annars. Vi har duschstång i duschen och den köpte vi på Jula.

Annons:
Maria
3/8/17, 7:16 AM
#7

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: