Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1343 ggr
[Tilde]
2017-01-03 15:21

Vägg i hyresrätt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj! Jag flyttar snart och ska hyra en lägenhet i andrahand i ett halvår. Lägenheten är liten, endast 24 kvm men har en tom vägg som jag undrar om man kan göra något med som inte skadar själva väggen. Hyllor hade ju varit fantastiskt då det inte finns så bra förvaringsmöjligheter men jag är osäker på om man får borra hål i en andrahandslägenhet. Vad kan man göra med väggen istället? Får man sätta upp en liten hylla tro? Någon som har andra idéer annars?

Tänkte byta ut hatten och skallen mot en spegel och en tavla på den stora väggen.

Annons:
Gronstedt
2017-01-03 15:24
#1

Du kan ju alltid ställa hyllor framför, typ Billy eller Ivar, så behöver du inte skada väggen. Massor av förvaringsvarianter i en Ivar.

[Tilde]
2017-01-03 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Hade verkligen velat ha en stor hylla men vet inte hur jag ska placera sängarna då. Flyttas de längre ut i lägenheten får jag inte plats med skrivbord vid fönstret (tänkte ta bort soffborden och slå ihop sängarna). Det finns ett litet kök/kokvrå strax efter fönstrets slut som inte syns i bild. 

Gjorde en liten planritning - dock ej skalenlig och kanske inte heller korrekt. Gjorde den utefter bilderna jag fått på lägenheten som ligger så långt bort att jag inte har kunnat besöka den. Den visar i alla fall min plan för inredningen. 🙂 Önskar jag kunde ta bort en av sängarna så jag får mer plats men det går tyvärr inte då lägenheten uthyrs möblerad.

VildaVittra
2017-01-03 15:53
#3

Ta bort benen på en av sängarna och ställ den lutad mot väggen bakom den andra sängen. Det gör att det blir mer plats och sedan får man en gigantisk filmtittarsoffa för vännerna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gronstedt
2017-01-03 15:56
#4

Antingen som #3 säger, eller ta bort benen på båda och lägg den ena ovanpå den andra.

[Tilde]
2017-01-03 16:13
#5

#3 #4 Bra idé båda två! Får se hur jag kan göra när jag är på plats. 🙂

Upp till toppen
Annons: