Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 4263 ggr
DarkVampireWolf
12/28/16, 2:19 AM

AKUT. Glömde kläderna i tvättstugan med torkskåpet på

Min kille som bor ca 40 minuter ifrån mig har glömt sina kläder i torkskåpet (som fortfarande är igång) i tvättstugan. Han bor i lägenhet och han hade sista tiden för dagen. Han glömde bort tiden så nu kan han inte komma in i tvättstugan. Jag kan inte sova nu för att jag är så orolig över brandrisken av torkskåpet. Att det börjar brinna och att det skulle hända honom något är det sista jag vill. Han sover nu men jag kan inte sluta stressa över det. Vad ska jag göra? Är det värt att stressa så mycket som jag gör nu? Kommer inte kunna sova inatt….

Annons:
Tarotstollan
12/28/16, 2:24 AM
#1

Stängs inte strömmen av automatist i tvättstugan när man inte får tvätta längre?
Här stängs strömmen av strax efter kl. 20.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DarkVampireWolf
12/28/16, 2:26 AM
#2

#1 Jag vet faktiskt inte om den gör det eller ej…

[AnimeV4]
12/28/16, 2:31 AM
#3

Slå en pling till jouren! Är det avstängt kan man sätta upp en lapp med "Hej, nu har jag som bor i lägenhet x glömt min tvätt. Kan du vara snäll att ställa ut den/skicka ett sms till blahblah".

Tarotstollan
12/28/16, 2:34 AM
#4

Kanske torkskåpet stänger av sig självt när tvätten är torr eller med timer också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
12/28/16, 2:35 AM
#5

Torkskåp i tvättstugor i hyreshus har alltid timer. Så dom stängs av efter en viss tid. Har i alla fall aldrig sett någon utan.

Och på många ställen stängs strömmen av när tvättiden är slut. Så någon brandrisk lär det inte vara. Och det ska inte bli så varmt i ett torkskåp så det kan börja brinna.

DarkVampireWolf
12/28/16, 2:37 AM
#6

#3 Är inte jouren bara om man inte mår bra då? Tja det jag är mest orolig för är att det ska ta eld medans han sover… jag är hemma hos mig nu och då funkar det ju inte att sätta upp en lapp.

Annons:
DarkVampireWolf
12/28/16, 2:38 AM
#7

#3 förstod precis nu vad du menade! Men är inte jouren till för om man känner sjuk eller liknande?

DarkVampireWolf
12/28/16, 2:40 AM
#8

#5 Tack så mycket för svar. Lugnade mig mycket mer nu.

Honestyisdead
12/28/16, 2:46 AM
#9

Jouren har ingenting med att må dåligt att göra. Mår man dåligt och det är akut ringer man 112.  Annars ringer man vårdcentralennästa morgon.

Jouren är till för om något akut händer i boendet eller lokaler som tillhör. Tex vattenläcka, elfel mm.

Glömd tvätt hör inte dit såvitt jag vet. Den kan man ju hämta dagen efter.

[AnimeV4]
12/28/16, 3:09 AM
#10

Min tanke med jouren var om det inte fanns timer i tvättstugan, men Hera har absolut rätt i vad hon säger. Dock så beror det ju på vad ni har för låssystem. För övrigt tror jag inte att det finns någon timer här, men hyresvärden är väldigt bristande i sig så det är nog väldigt ovanligt.

Tjeja
12/28/16, 4:47 AM
#11

Torkskåp ska enligt lag ha timer eller överhettningsskydd. Ett glömt torkskåp i ett typ hyreshus skulle jag själv aldrig oroa mig över om det inte var ett gammalt trasigt skåp från typ 50-talet eller äldre. Nej släpp din oro och sov gott! Tvätten får han hämta när han kommer hem och kan släppas in av nästa tvättande hyresgäst!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Florrpan
12/28/16, 6:42 AM
#12

Låter väldigt rimligt att dessa maskiner, som är byggd för att torka tvätt, har skydd för att inte självtända tvätten. Precis som en vattenkokare som slår av när den blir för varm/kokat klart.

[Forest]
12/31/16, 3:56 PM
#13

Hur gick det?

Vi har själva tvättstuga med torkskåp med timer på 4 h som max, grader väljer man själv. Har inte haft en tanke på brandrisk eftersom jag tycker väl att det mer hyresvärdens ansvar att tagit det i sina beräkningar att göra det säkert för alla sina hyresgäster.

Annons:
Upp till toppen
Annons: