Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 1392 ggr
Honestyisdead
11/7/16, 12:02 AM

Vägglöss

Hittade ingen passande kategori.

Min faster har fått vägglöss. Anticimex kommet till henne på torsdag. 

Hon är bjuden till oss på nyår och skulle övernatta 2 nätter. Men om jag fått det rätt för mig är det långt ifrån säkert att hon blivit av med dom till dess. Så säkrast är väl att be henne inte komma? Vi vill ju inte ha hit vägglöss.

Annons:
soundtrack
11/7/16, 1:35 PM
#1

Vi misstänkte att vi hade fått med oss vägglöss hem från USA för några år sedan och fick sanerat hemma. Enligt Anticimex behövde vi inte vara oroliga för att få med oss ev löss från oss hem till någon annan.

Honestyisdead
11/7/16, 2:25 PM
#2

#1 Märkligt. Varför skulle ni inte kunna få med det hem till någon annan när ni fick med det hem till er?

soundtrack
11/7/16, 8:08 PM
#3

#2 vi fick aldrig med oss några hem, trots att vi både blev bitna under resan. Men när man får med sig det hem från en resa tex så är det för att dom bosätter i resväskan. Köper man begagnade möbler så kan man också få in dom i huset. Men dom biter sig liksom inte fast på människor och hänger kvar där ;) dom bor oftast i möbler (sängen är vanligast) och kryper fram på natten och äter och kryper sen tillbaka. Dom verkar vara ljusskygga eller nått dessutom för dom är smått omöjliga att hitta på dagarna… Man ska frysa eller värmebehandla alla kläder/lösa textilier och förvara i tex stängda påsar tills saneringen är gjord, så tar din faster bara med sig kläder som är "behandlade" så finns det ingen risk att hon har med sig några gäster till er.

Honestyisdead
11/7/16, 8:10 PM
#4

Hon kommer så klart ha med resväska. 

Var fryser man alla sina kläder väskor och liknande?

soundtrack
11/7/16, 8:15 PM
#5

Vi körde kläder i torktumlare o torkskåp. Väskorna fick stå i en stor frys på min pappas jobb. Hade vi inte haft den möjligheten så hade vi kasserat dom. Dom dör fortare i värme än frys, men vissa saker klarar ju inte den värmen som krävs heller (minns inte gradantalen nu)

Ary
11/11/16, 6:54 PM
#6

Här står det. Torkskåp 60 grader en timme eller frys 7 dagar verkar det som.

https://www.anticimex.com/sv-SE/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/vaggloss/

Annons:
Honestyisdead
11/11/16, 7:43 PM
#7

Det var inte vägglöss utan någon typ av loppor.  Hon skulle dammsuga möbler och golv och tvätta kläder. Nu har hon inte fått några bett på flera dagar :)

Ary
11/11/16, 9:51 PM
#8

#7 Vet inte så mycket om olika typer av loppor men på dig låter det ju positivt iaf. :)

Honestyisdead
11/11/16, 10:27 PM
#9

Ja det var tydligen mycket lättare att bli av med än vägglöss och det verkar ju lovande :)

Upp till toppen
Annons: