Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2130 ggr
mariatingsund
2016-08-01 19:28

grön metallic hammarlack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, vet någon var man kan köpa grön metallic hammarlack? Som baggen här. Jag vet att det finns men kan ej hitta välsorterad butik som även har den färgen.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Record
2016-08-01 21:41
#1

Skall du måla om baggen så dör den nog. 😃

mariatingsund
2016-08-02 23:01
#2

hahaha, baggen behöver inte målas grön, däremot detaljer på ett plåtskåp plus lite gjutjärn utemöbler ;) Tänkte det hade varit häftigt med den färgen :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jalking
2016-08-03 19:25
#3

Hammerites hemsida har en "hitta butik-hjälp".

[Forest]
2016-08-05 08:14
#4

2 Det skulle inte gå med köpa annan färg men att du har en bra grundfärg för plåt/metal för slippa att det blir rostigt? tänker på billacker som säljs man kan även göra egen nyans/färg  fråga hos billackerare eller mekonomen (biltema har många färger även dom)

Pillerfrö
2016-08-06 16:32
#5

Då jag bor i Japan, så kan jag köpa in precis en sådan färg åt dig, men då det är en sprayflaska, så måste den fraktas med båt - tar ca 2 månader. Om det är intressant: PM:a mig!

annia1
2016-08-06 19:57
#6

Gå till en riktig färgaffär och fråga för en riktig färgaffär kan blanda till i stort sett vilken färg som helst.

.

Annons:
mariatingsund
2016-08-07 07:56
#7

Har sett att Meca säljer hammarlack och kan ta hem önskad färg. Jag ska gå på den vägen. Tack för alla inlägg.  Utemöblerna är i gjutjärn och tidigare har målats med hammarlack, därav att jag vill göra om, då håller de så länge jag lever. Sista målningen var typ drygt 20 år sen. Någon annan färg vill jag inte ha 🤪

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jalking
2016-08-07 10:36
#8

Någon annan färg kan du nog inte ha heller utan att blästra. Jag har för mig att ingen annan typ av färg fäster på hammarlack. I ditt fall inget problem eftersom det är hammarlack du vill ha, mer menat som en varning till andra att de verkligen vet vad de vill innan de smetar på hammarlack.

mariatingsund
2016-08-07 10:45
#9

tack för infot, ja det är bra att veta :D

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: