Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2166 ggr
[SonjaG]
7/17/16, 4:41 PM

Påslakan

Jag har påslakan med knytband, knappar o dyl. Hur är era påslakan?
Hörde att det finns utan att de går att stänga. Hur funkar det på natten och i tvätten?

Annons:
JMW
7/17/16, 4:50 PM
#1

De flesta av mina har ingen stängning. Täcket har aldrig åkt ur något påslakan. Däremot har jag slagit i små tryckknappar i alla. En på mitten av stängningen just för att de inte ska krypa in i varann vid tvätt. Går också bra med säkerhetsnål.

[SonjaG]
7/17/16, 4:57 PM
#2

OK, inget av mina påslakan är utan, vi har köpt dem utomlands så det kanske är skillnad.

Där är både band, knappar, tunn dragkedja samt tryckknappar. Funkar utmärkt.

Scorpio97
7/17/16, 11:52 PM
#3

Vi har bara utan stängning, var inte ens medveten om att det fanns med (eller jag har säkert sett det någon gång, men inte mer än så). Har inga problem varken vid tvätt eller på natten.


//Jessie

JMW
7/18/16, 7:35 AM
#4

Jag kom på att jag har köpt påslakan på IKEA och på dem finns det tryckknappar.

Maria
7/18/16, 8:08 AM
#5

Jag har aldrig haft med knytband eller knappar förutom sista påslakansetet från Ikea.

Det har alltid funkat utmärkt och inget täcke har åkt ut.

Däremot kan jag bli irriterad på påslakan som inte har små öppningar "upptill" i hörnen. Det är jobbigare då när man ska byta lakan tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SonjaG]
7/18/16, 9:47 AM
#6

Sådana öppningar har jag inte på någon. Hur tycker du att det blir jobbigt?

Jag visste inte att det fanns påslakan utan att kunna stänga. Där ser man vad olika det är. Antagligen för att de är köpta utomlands och där har man andra vanor. Fast om det funkar utan så är det ju lite onödigt förstås.

Annons:
Maria
7/18/16, 9:48 AM
#7

#6 Jag brukar sticka in händerna där och får på så sätt lättare i täcket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[SonjaG]
7/18/16, 11:08 AM
#8

Aha, du gör så..  Jag vänder påslakanet ut och in, och tar tag i den delen av täcket som jag vill ha överst.  Sen skakar jag bara ut och slätar till.

Record
7/18/16, 11:47 AM
#9

Det är som Maria säger, det är bra med dessa hål när man skall dra täcket över huvudet. Så inte lakan o täcke separerar. 😃

[SonjaG]
7/18/16, 1:37 PM
#10

Ja just det!  Fiffigt!

Men nu beskrev jag ifs hur jag gör när jag ska bädda med rena lakan och sätta  på påslakanet.

[helga21]
7/22/16, 10:10 PM
#11

Men går inte tryckknapparna sönder när man manglar?

Maria
7/22/16, 10:23 PM
#12

Det gör de säkert. Jag manglar aldrig numera men vi har bott på ställen där det funnits gamla stenmanglar och då hade garanterat knapparna rykt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
7/22/16, 11:51 PM
#13

Manglar? Det var åratal sedan jag manglade lakan. Äger inte ens någon mangel.

Annons:
citytjejen
7/23/16, 1:52 PM
#14

Vi har en uppsättning påslakan som har tryckknappar i öppningarna. Övriga påslakan har ingen stäningning eller vad jag ska kalla det, och det åker sällan ut täcke i öppningen. Skulle det göra det så är det bara att ta tag i hela "paketet" skaka ner, så är problemet löst.

Vet inte hur det blir om man skulle mangla lakan med knappar osv, då det inte är tal om att mangla något i detta hushåll 🙂

/Christina

Agafia
7/30/16, 11:59 PM
#15

De få påslakan jag hade utan öppning( som Maria skrev om) de har jag sprättat Upp sidosömmarna en bit på , lätt som en plätt 😉

[Forest]
9/5/16, 8:46 AM
#16

Har olika, knappar,knyt och vanliga helt utan :) Har två täcken som är dumma med krypa ur påslakan och man behöver ruska in dom. Ena täcket är bara extra täcke i dotterns säng när kompisar sover över får dom sova med det täcket ;) Sen är det mitt vintertäcke men jag rör mig ganska mycket om natten sen har våra hundar viss förmåga att sova som små tegelstenar på täcket. Tro mig dom lyfter inte upp huvudet trots att dom rullar när man drar i täcket 😃 Så tror dom även är en del i att mitt vintertäcke kryper ur snabbare. Men när jag har påslakan med knappar blir jag bara irreterad för man måste knäppa upp för ruska ner täcket rätt i gen. Snyggaste bäddset vi har Lexington är med knappar

Upp till toppen
Annons: