Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1330 ggr
Emma95T
6/2/16, 9:35 AM

Får inte bort limmet fram glaset ....

Hej fick idag en ny spis och så klart så har dem tejpat med massor av texter på glaset till ugnen och tog så klart bort den men får inte bort limmet från glass st någon som vet hur man får bort det ? :) tack i förväg

Annons:
Maria
6/2/16, 6:39 PM
#1

Medicinsk bensin fungerar jättebra. Finns bland annat på ICA där Aceton brukar stå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jalking
6/2/16, 8:02 PM
#2

Cleaner för billack brukar funka bra. Inte rubbing, det innehåller slipmedel, utan det som brukar kallas bara cleaner. Jag har aldrig hört något svenskt namn.
Jag har hittills aldrig råkat på ett klister som inte går bort med det.

beem
6/2/16, 9:22 PM
#3

Ibland kan det funka med tejp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Halvdansken
6/3/16, 4:10 PM
#4

Gaffatejp ska tydligen fungera också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tom
6/11/16, 9:13 PM
#5

Rakblad brukar fungera

Shailina
6/15/16, 10:45 AM
#6

Olja gör susen. Eller tändvätska  (tvätta nogrannt efter med tvål bara). Plåsterborttagare från apoteket med.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Vixxen
6/17/16, 12:17 AM
#7

T-röd kan fungera också.

Inkanyezi
6/18/16, 11:34 PM
#8

Vanlig matolja. Om det är stora fläckar, tar man en bit hushållspapper med matolja och lägger på och låter det sitta ett tag. Sedan kan man ta bort det med vanligt handdiskmedel. Yes!

Carmarino
6/25/16, 1:23 PM
#9

#0 Hade samma problem när jag köpte ny frys. De hade klistrat ett reklamblad på framsidan av frysen och eftersom jag inte ville förstöra ytan på frysdörren så vågade jag inte ta till några skarpare medel. Testade därför med en fläcksuddare (https://www.google.se/search?q=fl%C3%A4cksuddare&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjxu73bhMPNAhUCbRQKHTXzCT4QsAQIJA&biw=1920&bih=898) och vips så var fläcken borta.

Använder fläcksuddaren även till rostfria ytor, koppar med te-/kaffefällningar m.m. Söker man på "fläcksuddare" på nätet så får man fram väldigt många olika användningsområden. Den är ett fantastiskt bra hjälpmedel, och är väldigt miljövänlig. Skölj den i vatten, krama ur och gnid på fläcken så försvinner den. (OK, det är inte alla fläckar den klarar av, men väldigt många.)

Fläcksuddaren har en viss slipande effekt så sitter fläcken på något ömtåligt material får man ta det försiktigt och testa på ett undanskymt ställe först.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: