Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 5044 ggr
Novelia
5/16/16, 7:54 PM

Lyckoklöver skötsel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har en röd lyckoklöver hemma som lyckas hålla liv i sin? Hur sköter ni den och hur står den hos er? Köpte min i lördags och den såg glad ut igår men nu känns den lite vissen….. Jag vill verkligen få denna att överleva.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Novelia
5/16/16, 7:54 PM
#1

Såhär ser den ut nu

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
5/16/16, 7:54 PM
#2
Sabinan
5/16/16, 11:47 PM
#3

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Åsa S
5/17/16, 7:24 AM
#4

Just den där gillar inte för stark sol men ljust är bra och din planta behöver större kruka. Håll den lätt fuktig och ge den flytande näring ibland. Den har rhizomer en slags tjocka orangeröda rötter det är normalt att växten vissnar ner på hösten men rötterna överlever bara att ställa undan krukan nånstans ex. i förrådet under, diskbänken el dyl. Jorden kan vara rätt torr kanske ge lite vatten3-4ggr under vintern. I feb-mars plockar du upp rötterna och planerar dem i ny jord ofta förökar de upp sig rejält så plantan du har iår kan räcka till flera krukor.

Jag har just nu massor av den sorten du har de står på min balkong

Novelia
5/18/16, 6:00 PM
#5

#4 jag har precis köpt den och brukar vänta nån vecka innan jag planterar om i större. Åh vad häftigt! Skulle vara skitkul om jag fick den att försöka sig =D tack för tipsen. Ska planera den i större till helgen.

I have no sympathy for people without empathy

[Forest]
5/23/16, 9:06 AM
#6

5 vart har du köpt den? Jag har vart ute efter denna fina klöver men inte lyckas hitta den 😐 Jag tycker den är så fin😍

Annons:
Novelia
5/24/16, 7:32 PM
#7

Plantagen :)

I have no sympathy for people without empathy

[Forest]
5/26/16, 8:21 AM
#8

7 tackar ska ta mig en titt i helgen 👍

Upp till toppen
Annons: