Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2687 ggr
[Marshmallows]
3/18/16, 4:41 PM

Mysig inredning?

Jag är inget bra alls på inredning det ser oftast tomt ut och försöker jag få till det så det blir mysigt så känns det mest fel placerat, har flyttat till en ny lägenhet nu och har satt en blomma i fönstret och ett doftljus jag har tagit fram en duk på köksbordet och ska sätta en blomma i köksfönstret också, vad mer kan jag ta fram för att få det att se mer inrett ut? vad kan man ha på väggarna? funderar på att skaffa en större blomma/växt på golvet i någon fin ordentlig kruka, tror ni det blir fint? tackar för tips 🙂

Annons:
Sindri
3/18/16, 4:55 PM
#1

Det är svårt att inreda så det ser "lagom" ut.

Men du behöver väl inte ha så bråttom. Att låta ett hem växa fram gör ofta att det blir mer hemtrevligt.  Det är svårt att säga något generellt.

Men tavlor, växter, kuddar, plädar, mattor är sånt som kan få det att se ombonat ut.
Och nån liten lampa i fönster eller bokhylla. Nu finns det ledlampor som inte drar så mycket ström.

Tavlor behöver inte bara vara målade. Man kan hänga upp ett vackert tygstycke, en gammal bonad, en vacker duk eller nåt annat man gillar.
Inte ha för många olika stilar på möbler. Däremot kan det var snyggt och effektfullt om man har en enhetlig stil, att låta en enda möbel sticka ut och vara annorlunda.
Jag tycker också det är harmoniskt när det inte är för mycket färger blandat. Där kan man förstås också sticka ut med en enstaka färgsprakande detalj.

En stor krukväxt tror jag på. Tror att vi människor saknar djungeln!😃

Ett bra sätt att få inspiration är att kolla på bostäder till salu. Nu är ju många av dem stylade inför försäljning, men lite idéer kan man få, se snygga detaljer etc.

Halvdansken
3/18/16, 5:41 PM
#2

Vad menar du med fint o mysigt? Jag är väldigt minimalistisk av mig  och har inga växter, eller prydnadssaker hemma.
Jag inreder så som jag vill ha det. Massor med böcker, en del  lampor, mattor som dämpar ljud. Men inga dekorationer.
Känn in vad du själv vill ha.  Du kanske gillar det lite kalt? Annars är ju kuddar i soffan och lite filtar och gardiner nåt som gör det lite ombonat.
Kolla bilder på hotellrum, de har ofta en bra mix mellan ombonat och strikt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Marshmallows]
3/18/16, 5:48 PM
#3

Det är inviduellt vad man tycker är fint och mysigt

jag ville ha tips på vad ni som är på forumet tyckte var fin inredning

jag har bara testat mig fram med blommor och så har aldrig använt mig av det förut

ja jag tycker det kan vara fint när det är "kalt, tomt" men jag skulle vilja testa lite nytt och få det och se mer ombonat ut men det kommer så småningom jag är inte stressad med att inreda, jag tycker personligen inte det ser bra ut när jag inreder tyvärr oavsett hur jag testar mig fram.

[Marshmallows]
3/18/16, 6:35 PM
#4

Vad tycker ni om köksgardiner? funderar på att skaffa det, ja jag kommer göra ett eget beslut oavsett tycker bara det är kul att se andras åsikter 

Maria
3/18/16, 10:26 PM
#5

Vi har inga gardiner på grund av våra katter och har inte haft på många år. Jag har däremot några Hoya i vardagsrummet som klättrar som en inramning.

Skulle vi inte ha katter så hade jag nog avstått från gardiner i alla fall.

Vi har knappast några mattor heller men däremot har jag några vävda mattor på väggarna som jag köp utomlands.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oh-la
3/19/16, 9:46 AM
#6

Åh, jag älskar gardiner. Tycker verkligen det gör massor för rummen. Jag har gardiner i alla rum, i vissa ett par gardiner ihop. För mig är det textiler som gör rummet, älskar kuddar, mattor, gardiner, pläder och liknande. Växter gör också massor, samt ljuskällor av olika slag. Tavlor tycker jag också gör mycket. Jag har urklipp från gamla läroböcker, blandat med litografier, fotografier och egna akvareller. Jag tycker om personliga inredningar. Ombonade och mysiga. Ett tips kan faktiskt vara att kika runt på hemnet! Det är som ett jättegalleri över heminredning :) där kan jag ibland få inspiration :)

Annons:
LoAEmma
4/4/16, 8:37 PM
#7

Ja testa med kuddar, växter mm och absolut gardiner! Man kan ändå ha en avskalad stil om man gillar det :)
Ha en ljus färgskala om du vill ha det lite cleant, som grått o vitt i olika nyanser.
Gröna växter är också jättebra i inredningen!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[nevamisse]
4/7/16, 11:17 PM
#8

Jag skulle låta det växa fram, så har vi gjort :) Tre saker jag aldrig skulle vilja vara utan är gardiner, blommor och lampor i fönstren, jag känner inte att det är ett hem utan dessa saker. Fina kuddar, plädar och inredning i enhetliga färger tycker jag om, mycket vitt/ljust/beige och grått.

[Marshmallows]
4/8/16, 12:35 AM
#9

Bott några veckor i lägenheten nu känns fortfarande ganska tomt, Ett skrivbord med en stationär dator, En blomma i fönstret, En stor säng, Ett sängbord, och Byrå (har inte satt in mer ännu) Har inget på väggarna lägenheten är typ en ganska stor etta men får inte plats med så mycket mer i rummet, funderade på att sätta dit en matta kanske en krukväxt som är lite större som står på golvet och kanske hyllplan där man kan sätta dit böcker osv.

Shailina
4/8/16, 12:43 PM
#10

jag är himla kluven på vilken stil jag tycker är mysig. Jag älskar massor av blommor överallt. Jag älskar att ha massor av kryddor i kösfönstren. Men jag suger på skötseln av de och de dör bort för mig för att jag behandlar de fel.. :P

Jag älskar det många kallar lantlig stil. Jag älskar chabby chik men skulle aldrig vilja ha hela lägenheten i den stilen. Jag älskar minimalistisk japansk stil, men kunde inte tänka mig bo i detta själv då jag skulle vara livande rädd för att söla minsta droppe nånstans.. Jag hatar när det är klottrigt och älskar att det syns att nån lever och bor. 

Om jag skall säga vad jag tycker är mysigt måste det vara "lagom" av det jag själv gillar. Jag älskar att sätta färg på hemmed med gardiner och kanske ävne matchande kudder i soffan. jag älskar att ha dukar på bordet, och älskar att det står en klunga med värmeljus/ljusstaker på bordet. Jag gillar ljusslingor i fönsterbrädan som slingar sig innimellan blommorna. Behöver inte vara ljusslinga med "fjärillar", "blommor" eller annat, bara ljusslingan i sig själv är nog för mig. Sånt tycker jag är mysigt!

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Sabinan
4/14/16, 2:31 AM
#11

En stor tavla i tex svart/vitt kan göra det mer ombonat än kala väggar. Vill du inte ha det så plottrigt, väljer du tavlan efter rummets övriga färger samt ett ganska stramt motiv.
En enda större tavla är också mycket snyggare än flera små, tycker jag. Själv är jag en sucker för vitt och har verkligen snöat in mig på stora svart/vita tavlor, som jag är på jakt efter, men hittar jag ingen, får jag måla den själv 😎…

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Forest]
4/19/16, 8:46 AM
#12

Vi har både katt och hundar här är det hissgardiner som är i dom flesta rummen för slippa katthår på gardinerna. Tycker det är skönt man kan även hissa ner om det är starkare solsken. Detta med mysigt är olika vad man tycker är fint för mig är det olika saker som höjer mysfaktorn här hemma: växter, ljus,matta,kuddar,filtar lite tavlor,väggtester,foton som jag gärna har hemma. Äldre böcker har man köpt som sen fått bli vägghyllor. Jag är väl sådan som gärna släpar hem drivved o pinnar som sen får vara små detajler/hyllor/krokar :) Är inte händig av mig alls men har mina ider och en skruvdragare hjälper mig i mycket haha 😎

Upp till toppen
Annons: