Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 1940 ggr
starhawk
2016-03-01 07:57

Toalettproblem

Jag har en sån där ny toalett som har ett hål gömt under spolknappen, där man skall släppa ner en s.k. stick. Idén är väl att det skall vara "osynligt" utan nån ohygienisk äcklig grej i själva skålen för att bli av med dålig lukt och så. Emellertid funkar den inte så bra det är främst fyra saker jag hänger upp mig på:

1. Det är inte så enkelt att få tag på refill, alla butiker har den inte.
2. Den räcker inte särskilt länge.
3. Den portionerar inte särskilt bra, i början blir det ingenting mot slutet blir det väldigt blått.
4. Jag har inte märkt någon direkt förbättring av lukten.

Jag har därför gått över till Duck Disc, man klämmer helt enkelt ut en rejäl klick på insidan av skålen med en speciell applikator. Man slipper därmed en skitig hållare som blir mer och mer motbjudande för varje gång. Mina första erfarenheter är goda, det luktat numera lätt av "ren toalett" i badrummet och disken sitter där den är, ingen tendens att glida ner. 

Nu till lite frågor till er som också kör med Duck disc. Det står att den räcker i sex till åtta veckor, stämmer verkligen det? Den jag har är helt transparent, finns den i färger också? Vilka platser i skålen är bra respektive dåliga att placera discen på?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[tk1971]
2016-03-01 09:54
#1

Nu är det ju sambon som har huvudansvaret för toastädningen hos oss, och vi kör med såna där kluttar. Han säger att en klutt räcker ca 2 veckor, och hela förpackningen (6 st) räcker således ca 12 veckor.

Hur lång tid den räcker har säkert med placeringen att göra också. Vår sitter precis under "kanten" på sidan.

starhawk
2016-03-01 10:37
#2

Jag kanske läste fel och att det var hela förpackningen som skulle räcka 6-8 veckor, fast det hela hänger väl på hur ofta man spolar, och jag är ju tvungen att spola rätt mycket eftersom jag har IBS som tenderar att kleta ner skålen rätt mycket. Jo! jag har också min under kanten på sidan, det är väl den vanligaste positionen.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Maria
2016-03-01 21:08
#3

Jag har köpt sådan och jag tyckte den var värdelös. Blev som en lång "spottloska" efter ett tag och räckte inte så länge som utlovats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

starhawk
2016-03-02 07:39
#4

Enligt tillverkaren räcker den en vecka, får se om dom eller tk1971s sambo har rätt. Har bara haft den sedan i Måndags men den tar definitivt hand om lukten. Det kanske är min inbillning men det verkar som skålen är renare också.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Forest]
2016-03-04 09:01
#5

Jag tror lite på att det hela beror på hur ofta man spolar är man en familj med 5 personer som andvänder toaletten så förbrukars den snabbare. Här på tre personer räcker den mer än 1 vecka skulle vilja säga som tk1971 sambo närmare 2 veckor håller en dos.  Jag har inte provat den vita-med klorin i men den gröna och blå. Tycker dessa luktar gott, jag sätter dutten där bak inte på sidan i toaletten pga smaksak antar jag :)

starhawk
2016-03-04 13:57
#6

Känner inte till någon vit, är det den genomskinliga Lime-zezt du menar? innehåller den verkligen klorin? jag har en sån i toaletten just nu men jag har köpt en Marin som jag skall testa med nästa gång

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[Forest]
2016-03-06 09:54
#7

6 jag hade för mig jag läste lite på kartongen men antagligen har jag fel ;)  det var denna jag menar http://www.xn--ob-eka.se/hushallet/stada-diska/stada-badrummet/wc-block-wc-duck-3606129

Upp till toppen
Annons: