Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2476 ggr
Nosen
1/12/16, 9:03 PM

Möblera vårat vardagsrum! (HJÄLP)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,

Nu söker jag med ljus och lykta efter alla tips och ideer som kan finnas.

Vårat vardagsrum är inte alls mysigt. Det är ganska stort och väldigt högt i tak men ska få plats med matbord+vanliga vardagsrum grejer.

Köket är så litet så där går ej att sitta…

Har fastnat totalt i att komma på någon lösning själv. 

Hoppas någon vill ta bilden och kladda ner något i paint eller nått.

Är jättetacksam för all hjälp som kan fås, litet som stort.

Just nu är det möblerat längs med väggarna och inte alls genomtänkt. Har ingen förvaring alls och mycket "tomrum" så vill utnyttja rummet till max.

Myshörna? Utnyttja ljuset från fönstren? Dela av rummet på något vis? Något runt öppna spisen?

Jag vet inte, hoppas någon annan vet :)

Tack på förhand!

Annons:
[Outlawly]
1/12/16, 9:15 PM
#1

Hej! Jag provade rita lite 🙂

Man skulle också kunna ha några skåp bakom soffan. Jag har inte tänkt på något avstånd medan jag ritade.

Nosen
1/12/16, 9:21 PM
#2

#1 Åååh tack så himla mycket att du tog din tid! Jättebra förslag!

Vi har haft soffan där förut, har haft den tanken igen nu.. får se hur det blir! 

Tar gärna emot fler förslag ^^

VildaVittra
1/12/16, 9:35 PM
#3

Mitt förslag. Jag tillhör de som inte ens äger en tv, så den kom inte med på ritningen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nosen
1/12/16, 10:38 PM
#4

#3 Tack så mycket, jättebra förslag!

Jag har till och med ett hörnskåp som står och väntar hemma hos min mamma redan. Men har inte tagit hit det än för har inget hörn ledigt med möbleringen som vi har nu. Ska verkligen ha ditt förslag i åtanke :)

[Forest]
1/13/16, 9:44 PM
#5

Vad har ni för soffa finns det funderingar på skaffa annan soffa? Vill man ha mindre matplats så tyckerj ag brarbord+stolar är både snygga och tar mindre plats, men det är lite vad man har själv för smak. 😉

Nosen
1/14/16, 3:48 PM
#6

#5 vi har en tresitsig vanlig. Men funderar på att skaffa fåtöljer istället eftersom vi bara är två stycken. Har sällan besök och i sådana fall så kan man sitta vid matplatsen. Eller så behåller vi soffan och kör liten matplats/barbord. Men vet ej hur man ska möblera alltsammans. Har fått två jättebra förslag, tar gärna emot fler!

Annons:
Upp till toppen
Annons: