Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 1085 ggr
[luneri]
12/14/15, 11:41 PM

Störande grannar i bostadsrätt, vad göra??

Hejsan, 

Så som min boendesituation blivit med de nya grannarna är outhärdligt. Jag bor i bostadsrätt och vet inte hur jag ska gå tillväga, och vem jag ska vända mig till. I en sådan här situation verkar det vara enklare i hyresrätter där det finns en hyresvärd, men vem vänder jag mig till i en bostadsrätt?

Problemet är att de har sedan i augusti börjat väsnas varenda dag. Det låter som en renovering eller liknande. Det är mycket dunsar i golv och väggar, eller vad det nu kan vara, och det är dagtid, varenda dag, och hela nätter sedan augusti. Jag sover väldigt dåligt på grund av det här. 

Jag knackade på efter att de hade hållt på i ca en vecka in i augusti. Sedan dess var det i alla fall tyst på nätterna. ett tag… På morgonen kan de börja från kl 6 på morgonen och framåt, men då kan jag inte säga till antar jag? reglerna är ju att det ska vara tyst mellan 22 00 - 6 00.  sen efter ett tag började det igen på nätterna. Jag la en lapp i brevlådan för en vecka sen där jag skrev att det väsnas och att det stör så mycket att sömnen påverkas, samt  enligt reglerna i huset ska det vara tyst efter kl 10. Det har vart tyst på nätterna fram tills nu, en vecka efter att jag postade lappen. 

Efter att ha klagat två gånger ser jag inte poängen med att knacka på hos dem igen, jag vill vända mig till någon annan så att det blir förändring. Kan tillägga att dessa människor röker väldigt mycket, och när jag har köksfönstret öppet ibland kommer röken in i min lägenhet, och nu senast har jag haft en stark röklukt i badrummet. 

Om det inte blir förändring kommer jag behöva flytta för jag mår väldigt dåligt av det här. 

När jag skriver det här är klockan 23 30 nu och det väsnas, känner till och med i golvet av hur det vibreras av dunsarna. och jag ska upp 6 30 och behöver vara utvilad imorgon, men det finns ingen möjlighet av att döma på tidigare situationer. 

Tacksam för tips och råd.

Annons:
Sindri
12/14/15, 11:44 PM
#1

Du skall ta kontakt med styrelsen. En bostadsrättsägare som stör och bryter mot regler kan bli utesluten ur föreningen.

[Carpinus]
12/14/15, 11:45 PM
#2

Det låter som något att ta upp med föreningens styrelse.

vallhund
12/14/15, 11:47 PM
#3

Ta upp det med bostadsrättsföreningens styrelse!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Kyllan56
12/14/15, 11:47 PM
#4

Du ska vända dig till Bostadsrättsföreningen styrelse. De som godkände dig som bostadsrättsinnehavare. 

Du ska inte behöva ha det så! 

Jag rekommenderar dig att skriva upp tiderna de stör dig, så du har det på papper. Min btf har en störningsjour man kan ringa. Ta reda på om din har det!

Lycka till!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[luneri]
12/14/15, 11:49 PM
#5

Tack! Jag ska ringa dem. Nu har jag verkligen fått nog av det här

Vixxen
12/17/15, 4:12 PM
#6

Hur har det gått?

Annons:
[Forest]
1/12/16, 9:46 AM
#7

Har du pratat med andra grannar för se om dom stör sig av dessa grannar? Tänkte ibland är det bra att vara fler som för denna klagan 😉 Undrar samma som 6 hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: