Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 3220 ggr
Garnnystanet
2015-10-12 17:54

Taklampa för avlångt vardagsrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad rekommenderar ni för taklampa.  Ser bild för den jag har nu.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
Maria
2015-10-12 18:29
#1

Måste du ha just en taklampa? Det finns ju mängder av andra lösningar som spotlights, golvlampor, vägglampor och annat som kan göra rummet väldigt mysigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Garnnystanet
2015-10-12 18:50
#2

Spottar är väl taklampa?

____

Medarbetare på Autism.

Maria
2015-10-12 19:31
#3

Spotlights kan du ju rikta åt alla håll så att säga. Även från golvet och upp.

Från sidorna. Att belysa en snygg tavla eller växt. Det finns mängder av varianter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Garnnystanet
2015-10-12 19:58
#4

Ha ha vad kul. Och du verkar kunnig på användningsområden för spottar.

____

Medarbetare på Autism.

Maria
2015-10-12 21:15
#5

Kunnig är jag inte men man brukar få bra hjälp i affärer.

Vi har t.ex två skenor med ledlampor bakom TV:n som lyser upp hörnet utan att störa bilden på skärmen.

Man kan trolla hur mycket som helst med ljus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
2015-10-14 13:32
#6

Kan du inte ha två lampor i taket istället för bara en? Om rummet nu är så långt. 🙂 Vi har ett väldigt långt vardagsrum eftersom det också är matsal. I vardagsrumsdelen har vi en lampa som hänger ganska lågt över vårt soffbord och i matsalsdelen har vi två lampor över matbordet i industriell look som hänger lite högre. 

Allt beror ju på vad du gillar för stil dock… Och om du vill ha allt ljus från taklampan eller om du också använder golvlampor/bordslampor, osv.

Annons:
Garnnystanet
2015-10-14 14:42
#7

Nu får jag allt ta mig en tankestäklare. Kolla fundera osv. Tack för bra tips. Fler mottages gärna.

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
2015-10-15 22:33
#8

Jag har en taklampa , två golvlampor och två bordslampor ( punktbelysning ) i mitt avlånga vardagsrum . Fundera på vad du behöver för belysning tex läslampa , allmän belysning , punkt / mysbelysning . Jag har även en lampa i varje fönster det är mer mysfaktor då 😊

Garnnystanet
2015-10-15 22:53
#9

Den lampan jag har den funkar visserligen men det blir antingen massa ljus eller släkt. Inget däremellan eller att allt ljus inte riktas åt samma håll.

____

Medarbetare på Autism.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-10-21 22:26
#10

Skulle föreslå att du har en taklampa, som ger som du säger massa ljus, för ibland behöver man det.

 Sen andra ljuspunkter du kan använda efter behov, golvlampor, bordslampor eller spottar.

Gå in i en lampaffär och prata med dem där. Ljussättning i ett rum kan göra sån skillnad

[Forest]
2015-10-22 09:47
#11

Jag är glad i köpa billiga fynd och kan rek kolla på blocket och loppisar. Vi har köpt många snygga lampor på detta sätt och vissa har vart finare dyra. Vill du ha ny så finns rusta och många fler butiker som har billigare men snygga lampor :) Vill du ha lite inpiration så finns Stylerroom för kika på hur andra gjort bla här http://www.styleroom.se/inredning/taklampor

Hur är ditt rum annars ts högt till tak? Då tycker jag spottar kan se lite fjuttiga ut :P

Garnnystanet
2015-10-22 11:31
#12

Det är normalhögt i tak.

Jag skulle vilja ha en lampa som kunde ge ljus åt fler håll. Dock tror jag inte att spotlights skulle bli så snyggt.

____

Medarbetare på Autism.

[Ruffsetuss]
2015-10-22 13:48
#13

Men du kan väl ha flera lampor inte bara i taket ? Då får du ljus på olika ställen tex bordslampor eller golvlampor.

Annons:
Upp till toppen
Annons: