Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 5111 ggr
smellcaramell
2015-09-05 21:57

Dekorationsbrasa

Måste kolla här om det är någon som kan tipsa om någon effektiv, snygg och billig dekorationsbrasa som man "bara" behöver ställa på golvet, alltså inte fästa i en vägg? Bor i en lägenhet som blir kall om vintern och nu när jag har så fint i hela lägenheten känns det som att jag vill ha något som ser lite bättre ut än det 15 år gamla elelementet som mamma och pappa har..

Annons:
Maria
2015-09-06 07:45
#1

Dekorationsbrasa är ju bara för dekoration och kan inte ersätta ett element om du har kallt men jag kanske missuppfattar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

smellcaramell
2015-09-06 12:48
#2

#1 har sett dekorationsbrasor som har inbygda elelenent, det är en sån jag söker! faktiskt aldrig sett en dekorationsbrasa som ej fungerar som ett element :)

Maria
2015-09-06 13:09
#3

OK, jag har säkert missuppfattat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

smellcaramell
2015-09-06 13:15
#4

#3 menar typ en sån här: http://www.rusta.com/se/dekorationsbrasa-p90651064.aspx men tänkte om någon hade tips på modell o.s.v. då jag inte tycker att alla dekorationsbrasor ser så verkliga ut :)

beem
2015-09-06 20:09
#5

Jag har en kompis som har den på bilden. Den fungerar suveränt. Blir jättebra värme. Hur mycket el den dra har jag ingen aning om.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Tarotstollan
2015-09-08 03:46
#6

Clas Ohlsons har 2 modeller för golvet och 1 för vägg men det var du ju inte intresserad av. Kanske att de har fler modeller i sina butiker som de inte visar i sin katalog.
http://www.clasohlson.com/se/view/content/search?N=0&Ntk=All&Ntt=dekorationskaminer&Nty=1&D=dekorationskaminer&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Silverräv69]
2015-09-10 13:00
#7

På vintrarna brukar olika butiker ha sådana. De liknar gamla gjurjärnskaminer med ett spelfönster där en lampa lyser upp  "lågor".

Maken fick en i julklapp för 2 år sedan, 900kr på Ica Maxi. Har 2 värmeinställningar, men den slukar el.

Har även sett på Bauhaus, Jula, Rusta och Biltema.

[Forest]
2015-09-16 19:56
#8

Vi hade en frön ÖoB man kunde välja värme eller bara "mysfaktor"  nu har dom inte kvar den överallt, men den är som dom andra tipsar dig om. Kan mycket väl rek sån. Vi hade den på våran inglasade balkong 😃

Upp till toppen
Annons: