Annons:
Etikettövrigt
Läst 7365 ggr
Haku
7/22/15, 5:06 AM

Städning bakom spis

vill städa bakom spisen, men jag vet inte riktigt hur jag ska dra ut den hur gör ni med era spisar och hur brukar man göra? Tack för svar

Annons:
VildaVittra
7/22/15, 5:14 AM
#1

Det brukar vara lite "fastklistrade" i golvet, så man får börja med att lyfta rakt upp framtill så den lossnar. Oftast är det bara att dra rakt ut sedan, men är det tippskydd installerat, så får man göra på ett annat sätt som jag inte har stenkoll på. Och om det är en gasspis, så är det inte säkert att det går att dra ut spisen alls. 

Sedan är det tvål och vatten som gäller och mycket skrubbande, lorten sitter som berg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Spöket
7/22/15, 6:32 AM
#2

Min make som har hand om vårt kök brukar städa bakom spisen var 3.e månad eller så, han gör som VildaVittra säger (lyfter upp den främre delen och sen drar fram spisen)

Glöm inte att städa bakom kylskåpet med 😉Vi känner en som det brann hos pga att det tagit fyr på dammet som var under eller bakom, det hade aldrig rengjorts där i ca 15 år 😮

Multi vad?

Haku
7/22/15, 6:59 AM
#3

#2 Mm vet att man ska städa bakom kylskåpet, men det är inte alla kylskåp det går att flytta på har jag hört? har försökt och rucka på det men det går inte, vet någon hur man flyttar det?

VildaVittra
7/22/15, 7:02 AM
#4

#3 De brukar bara vara fastklistrade de med, så lyft rakt upp med det också. Har inte stött på ett kylskåp som inte går att flytta på, vare sig det är inbyggt eller inte.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haku
7/22/15, 7:10 AM
#5

#4 ah okey någon sa till mig att det inte gick på vissa men det kanske inte stämmer. Jag är så svag men vill verkligen städa bakom både spis och kylskåp måste bara lyckas flytta på dem och dem verkar vara fastklistrade som du säger

[Forest]
9/16/15, 8:12 PM
#6

Här har fd  hyresvärd inte tänk på att man kanske vill städa bakom kylskåpet. Kylskåpet här får man inte fram då dom vart smarta och lagt golv men strunta i att ta under kyl och frysen, på detta så går det inte lyfta dom mer än 2 mm och högra är golvet 😕 Jag kan även säga att en kyl och frys med mat väger mer än vad vi orkar lyfta. Men spisen öppnar jag nedre delen och drar ut den, detta görs minst var annan månad här av mig. Under kyl o frysen är det plastgaller-skydd som tas bort oftare och dammsugs rent torkar rent i samban med spisen.

Annons:
Maria
9/17/15, 7:27 PM
#7

Tack vare katterna så städar vi bakom spisen åtminstone ett par gånger varje höst då någon stackars förskrämd groda letat sig dit😃

Vår spis räcker att lyfta fronten en aning sedan är det små hjul som gör att den är lätt att dra ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: