Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 2337 ggr
TokyoWings
6/21/15, 8:28 PM

Märken på blad, Orkidé

Det här blir mitt första inlägg här! Jag har haft den här orkidén i ungefär ett år, jag är inte jätteduktig när det gäller blommor men jag försöker lära mig! I nästan så länge som jag har haft den så har den haft ett märke på bladen, de på bilderna, som ser ut som brännmärken. Två av bladen har ett sånt märke medan resten är fina. Den blommar som den ska, har blommat tre gånger och blommorna är kvar väldigt länge. Jag vet inte vad det är för en orkidé men det är små, lila blommor.

Är det någon som vet vad det är för märken? Någon skada? Saknar den något och behöver vitamintillskott? Tacksam till hjälp!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
TokyoWings
6/21/15, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lyckades inte lägga in bilderna i #0 så att de syntes (iaf i min läsare…)

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
6/21/15, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

annia1
6/22/15, 3:11 AM
#3

Jag kan inget om blommor. Men första bilden ser ut som brännmärke, medan den andra mer ser ut som torkskada. 

Men ställ frågan även inne på trädgård (brukar finnas personer där som är duktiga) finns även en kategori för orkider där och kanske även fråga inne på neofinetia (som jag förstår är det en orkide).

.

[tk1971]
6/24/15, 2:40 PM
#4

Jag har liknande på mina. De uppkom förra sommaren när solen låg på, det är brännmärken. Men blommorna verkar trivas ändå, de blommar oavbrutet.

Upp till toppen
Annons: