Annons:
Etikettövrigt
Läst 904 ggr
[Hinata]
6/1/15, 11:56 PM

Dålig lukt i lägenhet, hur ska man få bort det?

Jag har en ganska liten lägenhet jag brukar vara noga med att hålla det någorlunda städat visst det är lite damm i hörnen och så (men inget jag bryr mig så mycket om) men nu till saken dem senaste veckorna har det kommit en lukt, det luktar lite fränt och surt i varje fall ingen trevlig lukt jag har vädrat ut varje dag och skurat med såpa på typ varenda ställe jag kan komma på har försökt att leta om något kan ligga och lukta men hittar ingenting. Det är frustrerande för hur mycket jag än städar så luktar det. Jag vet inte om det finns något knep för att få bort dålig lukt? tar tacksamt emot tips!

Annons:
VildaVittra
6/2/15, 1:07 AM
#1

När skurade du ur vattenlåsen senast?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hinata]
6/2/15, 11:49 AM
#2

#1 Har ej gjort det faktiskt, skurar man bara vanligt där? läste nu att man kunde hälla bikarbonat & ättika/ättiksyra ner där?

VildaVittra
6/2/15, 1:46 PM
#3

#2 Öppna dom istället, det finns trevligheter i dom som inte går bort annat än med handkraft.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

signemo
6/2/15, 6:51 PM
#4

Sätt sen ut burkar med bakpulver lite varstans

Var rädda om varandra

Jalking
6/2/15, 10:53 PM
#5

Säger som #1: Vattenlåset!
Jag trodde nästan att jag började få fuktskador här hemma för några år sen. Det luktade unket, surt och murket. Kom sen på att jag borde kolla vattenlåset i duschen (som sitter jäv… illa till under duschkabinen). Efter att ha gjort rent det var lukten borta!

Upp till toppen
Annons: