Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2226 ggr
Hildgrim
5/29/15, 10:31 PM

Säng istället för soffa?

Finns det något smart och bekvämt sätt att ha en kombinerad soffa och säng (för en person)? Om man inte vill ha en riktig bäddsoffa alltså? Går det att lösa så att den är bekväm att sova i, okej att sitta i OCH ser bra ut?

Annons:
vallhund
5/29/15, 10:41 PM
#1

I stället för att köpa soffa när jag flyttade till nytt hus köpte jag två resårmadrasser från IKEA för 495 kr styck, inklusive bäddmadrasserar de är 90x200 cm. Gått om pengar kvar till snygga överdrag o en massa kuddar. Soffa o gästsängar i ett.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[WickedAlly]
5/29/15, 11:18 PM
#2

En dagbädd hade nog passat dina behov :)

[Forest]
5/31/15, 9:43 AM
#3

Dagbädd hade sonen med stora kuddar så vart den mycket mysvänlig för stjärten. Det finns dom som är mer som soffa än säng och tvärtom, tror man får känna sig fram. Vi var mer ute efter den skulle vara skön att sova i men funka bra när han hade kompisar hemma för sitta o spela tv-spel 😉

[chiffong]
5/31/15, 12:09 PM
#4

#1 Jag har tänkt göra ungefär som du, vi behöver en bredare bäddsoffa/säng till mina två vuxna söner som kommer och hälsar på ibland och får sova i samma gästrum. Två resårmadrasser som vi tänkte lägga ovanpå varandra när de inte används som sängar. Vi har tänkt att vi skruvar av benen på madrassen som ligger överst, men sen när vi ska ha madrasserna som sängar kan vi skruva på benen igen och sära på madrasserna så att vi får två normalstora sängar. Och så syr jag ett överdrag samt en massa kuddar så att man kan använda den som soffa till vardags. Hoppas vi tänker rätt och att det kommer att funka. 🙂

vallhund
5/31/15, 2:05 PM
#5

#4 Jag har mina i vardagsrummet så det blir en bautahörnsoffa.

Di idé verkar vara bra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Zadeira
6/1/15, 11:48 AM
#6

Min pojkvän hade förut en resårbotten att sitta på och som ryggstöd hade han en likadan lutad mot väggen. När det kom folk som behövde sova var det lätt att lägga ner även den andra madrassen. Det var även lätt att ha kuddar och fina överdrag som gjorde det soff-liknande när man inte sov där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: