Annons:
Etikettekonomi-och-juridik
Läst 907 ggr
densomundrar
2015-05-18 19:42

Trasig tvättmaskin

Gummilisten runt tvättmaskinen som sluter tätt kring lykan har gått sunder av någon okänd anledning, jag vet inte varför men det är en liten reva i den och till följd av detta så läcker den vatten när man använder den. 

Har pratat med tillverkaren och det är inget som täcks av garantin, det går att köpa reservdel och byta ut men då måste vi ta hit en tekniker fick jag till svar. 

Kan man få ut något på hemförsäkringen för detta kanske? Ett litet bidrag till en ny iallafall?

Det är ju inga fel på maskinen mer än att den läcker vatten när den är igång så vi får köra med den ett tag, men det är ju inte hållbart.

Annons:
VildaVittra
2015-05-18 19:54
#1

Byt själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

densomundrar
2015-05-18 20:09
#2

Vildavittra, tack. Men jag kommer nog inte att klara av det där, jag är inte så händig och inte gubben heller :(

VildaVittra
2015-05-18 20:29
#3

Varför inte prova? Det värsta som kan hända är ju att du får be om hjälp av en tekniker. 🙂 Det där är inte mer komplicerat än att byta dammsugarpåse.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

densomundrar
2015-05-18 20:49
#4

sant…

Upp till toppen
Annons: