Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 2255 ggr
TezzD
2015-05-13 09:59

Badrum från 1962

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Jag har en liten fråga angående renovering av badrum (3 st) från 1962.
På väggarna i detta badrum på nedre plan sitter det varken tapeter plastmattor eller kakel, väggarna består av "plattor" hårda pappplattor långsmala som tapeter ungefär. 

Hur gör man? Vad finns bakom? Vågar man riva ner dom och vad måste man göra för att det ska godkännas för dagens badrum? Vad kan det kosta om man gör det själv? Vi hade tänkt sätta plastmatta på väggarna (finns redan på golvet och dom ser fräscha ut och vi har ingen brådska. 
Är det bara att riva ner? Hur gör man sen? Vad kan mer behövas göra tro?
Hoppas att någon förstår vad jag menar 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2015-05-13 10:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är ett badrum till (övre plan) 
Vet inte riktigt vad det är för material på väggarna, ingen fukt, går det att bara måla över detta med våtrumsfärg?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

DesK
2015-05-13 10:07
#2

Börja med att prata med ditt försäkringsbolag. Reglerna för hur badrum skall renoveras ändras rätt ofta. Därefter pratar du med någon insatt på ett byggvaruhus. Sedan kan du lättare avgöra vad du klarar av att göra själv. Lycka till med renoveringen! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TezzD
2015-05-13 10:13
#3

Tack så mkt  🙂 . Ja självklart ska vi prata med f-bolaget också :) 

Har snickare i släkten så vi tänkte använda oss av dom med  😛

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

VildaVittra
2015-05-13 10:32
#4

En sak ser det ut att vara mer brådska med och det är fönstret. Det är inte kul om det klappar ihop i vinter, så jag skulle se över det nu i sommar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TezzD
2015-05-13 10:34
#5

Japp, det ska bytas 🙂 Men vi ska skrapa det först och se om det är murket eller inte, är det inte det så målar vi bara om det (om det går)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Forest]
2015-05-14 11:06
#6

Jag skulle sätta för glasvägg så man inte skvätter på fönstret. Jag hoppas på att du visar resultatet sen för oss :) 

PS det ligga toan var inte så ful, är det tapeter där? jag skulle OM det är tapetserat byta tapeter eller måla om, kakla vid handfatet eller sätta upp glasskiva för rädda tapeten/färgen mot vatten/smuts. Byta ut hängare och badrumsmatta.

Annons:
TezzD
2015-05-18 08:19
#7

Ja! Jag tänkte bara på duschdraperi, men en glasvägg hade ju helt klart varit snyggare 🙂 
Vad menar du med det ligga toan #6? Menar du den gula?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

VildaVittra
2015-05-18 13:39
#8

#7 Jag gissar på att ett roligt rättstavningsprogram bytt ut lilla till ligga. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TezzD
2015-05-19 22:17
#9

😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: