Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 2269 ggr
fackdack
2015-04-29 00:54

hjälp snälla med satellit antenn 📡

Jag fattar inte min reciver eller vad det heter jag har astrell då jag vill ha astra i spanien men jag fattar inte jag har hela tiden 45% och 5% och när jag tar ut sladden ligger det på 2% OCH 5% JAG vet verkligen inte vad jag ska göra jag blit snart galen och slänger allt i Polen

Annons:
Cragan
2015-04-29 04:55
#1

kan det vara vinkel som är fel på parabolen skall ju vara betydligt mer riktad uppåt än här i sverige nere i spanien. 
men skulle rekomendera nån tekniker som kan komma och ställa in parabolen åt dig så du får den signal styrka och kvalitet som behövs. (vet du vilken satelit den skall riktas emot och kan säga det på spanska så skall dom kunna rikta den rätt)

farshus
2015-05-07 19:01
#2

Instämmer med teknik hjälp. Det är lite lurigt själv installera ..

Record
2015-05-18 15:44
#3

När du fått upp utrustningen ur poolen tittar du om det är en offset-parabol eller en fokal-parabol ?  Googla för att se vilket det är, bor du i Spanien ser du nästan satelliten, för att gå vidare.

fackdack
2016-08-14 22:11
#4

Haha fick ringa en tekniker. Tog ett tag innan dem förstod vad jag behövde hjälp med. Men nu har jag haft tysk tv ett tag ;) haha krångligt med dagens teknologier där haha 😁

Record
2016-08-14 22:23
#5

Köp en satfinder (instrument) som mäter signalstyrkan när du vrider parabolen till den satellit du avser att använda dig av. Alternativet kan vara att titta hur grannarnas paraboler är riktade.

Är de riktade ner i polen är det fel. 😃

Upp till toppen
Annons: