Annons:
Etikettövrigt
Läst 9484 ggr
Vaargen
4/12/15, 1:35 AM

2 frågor, flytta kylskåp+flytta ugn.

Jag har för mig att jag möjligtvis har frågat här inne förut men minns inte vad jag fick för svar, ibland måste man ju rengöra bakom kylskåp och ugn det har jag aldrig gjort så nu till frågorna.

1. Hur brukar det gå till när man flyttar kylskåpet för att städa där bakom, något speciellt att tänka på?

2. Hur gör man när man flyttar på ugnen?

Jag har inte fattat hur man gör ännu eller kommit på det.

Tack för svar.

Annons:
VildaVittra
4/12/15, 1:42 AM
#1

1. Nej, ingenting, sladden brukar vara tillräckligt lång.

2. Det beror på vad du har för spis, en del gasspisar går inte att flytta på alls.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vaargen
4/12/15, 1:48 AM
#2

#1 Men hur flyttar man på kylskåpet? dum fråga kanske men jag har försökt dra ut det men inget händer… kanske ska fråga någon som är lite mer stark än mig också. Och sen ska man kanske stänga av kylskåpet medans man flyttar på det och rengör där bak? har googlat mycket på det här med "bakom kylskåpsrengöring" men hittar nästan inga resultat.

VildaVittra
4/12/15, 2:02 AM
#3

#2 De kan klibba fast. Öppna dörren så får du bättre tag och lyft lite uppåt så brukar det lossna, sedan är det bara att dra utåt, det är inte tungt. 
Du kan inte dra ur kontakten innan du dragit ut det, kontakten brukar nämligen vara helt bakom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

annia1
4/12/15, 2:53 AM
#4

När det gäller kylskåp så brukar det finnas en av/på knapp. Beroende på kylskåp så endera kan den sitta på utidan (oftast upptill) eller så finns det en inne i kylen. 
När det gäller "fötterna" på kylskåp, de två som är bak brukar vara hjul så du behöver lyfta upp framdelen och sen ska det gå bra att dra.

När det gäller spis så brukar det sitta ett tippskydd på baksidan vilket gör det lite svårare att dra fram. Lite osäker, men har för mig att när det gäller spisen så ska du inte lyfta, i alla fall inte mycket, utan dra ut så rakt som möjligt.  Ja förutsatt att det gäller en hel spis, för du skriver ugn. Är det en fristående ugn så vet jag inte.

.

Surpan
4/13/15, 11:11 AM
#5

Jag har bytt plats i köket på ett kylskåp, och det var verkligen bara att dra ut det och flytta på det. Som en stor låda. Sladden är ganska lång som VildaVittra säger.

Spisen brukar man få lirka ut eftersom den oftast sitter melan två bänkar och är ganska tunga. Dra ut den en bit och kika bakom hur det ser ut. 🙂

/Surpan

Åsa S
4/13/15, 2:51 PM
#6

Ugnen brukar bara vara att dra ut men jag gör rent därbak extremt sällan tror jag gjort det 1gång under de 4år jag bott här man borde nog göra rent oftare. Kylskåpet har jag aldrig gjort rent bakom. Hålet där mitt kylskåp står är högre än kylskåpet så den förre ägaren byggde en låda som kylskåpet står på så jag måste lyfta ner kylskåpet från lådan om jag ska få chans göra rent därbak och skulle jag lyckas få ner det från lådan är jag mycket tveksam till om jag får upp det igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: