Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1605 ggr
Vaargen
4/1/15, 12:16 AM

Göra det mysigt?

Jag tycker det är svårt att inreda, hur kan man med detaljer i hemmet göra det mysigare typ vad för gardiner, dekorationer blommor mattor? vad kan göra så det ser mer ombonat ut, har ni några tips? jag vet att alla tycker olika, men vad tycker ni? :)

Annons:
Carrosh
4/1/15, 2:25 PM
#1

Smaken är ju som baken, som det heter. Fundera först ut vad du tycker är mysigt. Det kan hjälpa att titta på inredningsbilder och liksom "hitta" sin smak. Köper man kuddar och andra inredningsprylar på second hand så kommer man rätt billigt undan, och kan variera i all oändlighet. Kuddar i soffan och gardiner plus mattor är sådant som märks av rätt fort i en förändring. Placering och möblering kan också varieras.

Kanske köra olika färgteman i olika rum? Eller olika färg + mönster-teman i de olika rummen?

Växter är också bra för att få den ombonade känslan. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Daisy-Moa-Elsa]
4/1/15, 7:22 PM
#2

Se över belysningen, den kan göra stor skillnad

Halvdansken
4/3/15, 2:04 PM
#3

Ett bra knep är att kolla i IKEA katalogerna. De visar ofta olika stilar på vardagsrum, badrum, kök osv. Så kan man bli inspirerad till vissa färger, eller typer av möbler eller så.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Forest]
4/4/15, 9:30 AM
#4

Det är svårt att tipsa, men jag tycker även kuddar och filtar kan göra susen, en tavellist med lite fina saker-värmeljus mm enkelt att byta ut saker. Matta och gardin gör mycket jag har enfärgade gardiner så jag enklare kan byta ut annat i fönstret utan att det stör ;)

[Tilde]
4/11/15, 11:38 AM
#5

Bordslampor, ljus, kuddar och blommor är ett måste för mig. Det gör så stor skillnad! Även att ha tavlor eller annat på väggarna (inte alla väggar då, men vi har på några). Själv gillar jag inte mattor utan vi har dörrmattor och en stor matta under matbordet, men det är det. 😛 En fint lagt/slängd pläd eller filt på soffan eller fåtöljen kan också göra stor skillnad. 

För mig har det viktigaste nu på sistone varit att samla saker så som pynt: ljus, vaser, etc. på brickor på borden. Även hundens saker i köket är samlade i en liten mörk äppellåda vilket gör att det ser renare och mer prydligt ut. Hatar att ha många småsaker utspridda då det lätt ser stökigt ut. 🤪

Maria
4/11/15, 12:34 PM
#6

Belysning och gröna växter kan göra susen i de mest trista rum.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: