Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 1351 ggr
Stallmima
2015-02-03 01:15

Snöskottning...

Om folk bor i ett hus med fler lägenheter och det bara är kontrakt skrivna på en 3:e del av dem och "hyresvärden" säger att det ligger på hyresgästen att skotta runt huset och parkering och att det står i kontraktet. Nu är det så att något sådant står inte, hur ska man gå till väga att få hyresvärden att skotta så det går att komma fram?  Påpekas vissa saker gällande huset så skriker denne bara att det är inte hens problem. Några tips någon?

Annons:
annia1
2015-02-03 03:53
#1

Enda jag kan komma på är att kontakta hyresgästföreningen.

Om hyresvärden/fastighetägaren inte sköter sina åtaganden så kan det ju bli tal om tvångsförvaltning, men det är väl hyresgästföreningen man ska kontakta i första hand även då.

.

TatsuOni
2015-02-04 19:00
#2

Kontakta Hyresgästföreningen och hoppas att du får mer hjälp än jag fick. Till mig sa dem bara att det inte är någon mening att säga till honom att skotta eller städa trappuppgångar eftersom att han ändå inte gör det… Jag sa då åt dem att det var deras jobb, så de låg på honom tills det var gjort en gång och sedan struntade dem i det igen…😕 Har bråkat lika mycket med hyresgästföreningen som med värden. Önskar dig lycka till och hoppas som sagt att du får mer hjälp än mig.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: