Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1891 ggr
Fridaaaa
1/5/15, 10:03 AM

Smart lösning för handdukar?

Hur förvarar ni era badhanddukar, små handdukar?
Känns som att våra förvaras överallt i huset just nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Whippet
1/5/15, 10:18 AM
#1

På den ena toaletten har vi en hylla till dom i andra har vi dom i lådorna under handfatet. Kökshanddukar har vi i lådor i köket.

I'm out Vilar huvudet i handen

Halvdansken
1/5/15, 10:22 AM
#2

Beror ju på hur stor plats man har. Vi har en hel del skåp i ena badrummet, och en IKEA-hylla i det andra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
1/5/15, 10:24 AM
#3

#2 Vi har ganska litet badrum. Större dusch än vad som kanske behövs men inte så simpelt att ändra på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
1/5/15, 11:34 AM
#4

vi har tack och lov hängande skåp över tvättmaskinen och torktumlaren i vårt badrum, 3 stora skåp upp i tak där alla våra handdukar får plats. 

får man inte plats i badrummet kan man ju kolla över sina garderober, kanske organisera om lite och försöka hitta plats. har gjort det ett par gånger och hittat plats jag aldrig trodde att jag hade.

har man plats någon annan stans i huset/lägenheten kan man ju försöka hitta ett billigt linneskåp. är kanonbra förvaring för både det ena och det andra. man kan ju även, om man vill,köpa en vagn på hjul som är lätt att rulla och vika in. det kan vara snyggt att ha handdukar framme så de syns också, bara dom är ordentligt vikta. 

ett annat tips är låga plastbackar på hjul som du rullar in under sängen. grymt bra sätt att förvara på ytor som annars inte används.

har du dåligt med lådor eller hyllplan i garderober, men hängyta finns "hyllor" i tyg på Ikea som jag kan rekommendera. har vi i vår garderob för bland annat skor, men finns större som man kan ha handdukar i. kostar inte så mycket :)

annars finns det ju småförvaring som man kan ställa där det finns plats. handdukar behöver ju inte nödvändigtvis finnas i badrummet menar jag. 

har man möjlighet att sätta upp en vägghylla i badrummet kan man ju förvara handdukarna i lådor uppe på den. 

man får helt enkelt använda fantasin lite :)

Fridaaaa
1/5/15, 12:05 PM
#5

#4 Vi har inte så stor garderob på två personer 😕 Har dock byrå också men känns långt från badrummet xD Så tänkte om man kunde hitta på bra lösning i badrummet på något sätt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
1/5/15, 12:06 PM
#6

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50227973/ Denna har jag vid sidan om vasken i mitt lilla badrum. Har inga skåp alls där inne så har handdukar längst ner, toalettpapper, mensskydd och dylikt i mitten och mitt smink, hårborstar mm längst upp. Sedan har jag några handdukar(strandhanddukar) i små förvaringsutrymmen ovanpå mitt städskåp.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
1/5/15, 12:06 PM
#7

De handdukar som används hänger på vakuumkrokar på väggen :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Fridaaaa
1/5/15, 12:13 PM
#8

#6 Vad smart! 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
1/5/15, 12:38 PM
#9

Hade en sådan rullvagn i stallet med när jag hade häst. Den är väldigt smidigt och tar inte mycket plats :) går att ha den till så mycket

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Älskamig]
1/11/15, 5:44 PM
#10

Svarar kanske lite sent nu, men jag har en så liten toalett så att jag inte ens har plats till dusch. 😃 Därav har jag duschen på ett annat ställe, och har satt en snygg korg under handfatet, där jag förvarar handdukar (rullar dem snyggt) och annat nödvändigt :} Rätt fin detalj 😊

Upp till toppen
Annons: