Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 3532 ggr
Flöffo
2014-12-30 12:16

Kall vägg

Det är så att min vägg är väldigt kall och jag tror det påverkar temperaturen i mitt rum mycket. Jag blir förkyld hela tiden sedan jag flyttade in i det rummet och det är jätte jobbigt. Det är jätte svårt att få till en bra temperatur, antagligen blir det för varmt eller så blir det för kallt. Mitt element stänger dessutom av sig ibland på natten…

Finns det något man kan göra för att göra så väggen inte är kall? Mina föräldrar säger att dom ska göra en "kuddvägg" (vet inte vad det heter) där sängen är, men det känns som att dom aldrig tar tag i det. Dessutom vill jag egentligen inte det eftersom det känns som att det kommer bli fult och obekvämt. Tips?

//Flöffo

Annons:
Zadeira
2014-12-30 12:24
#1

Du skulle kunna sätta upp ett tyg längst väggen. Tänk typ som en tjock gardin längst väggen. Borra upp gardinhållare eller sätt en duschstång, och häng ett tjockt tyg i din favoritfärg. Då är det lätt att byta tyg och förnya sig. Dessutom isolerar det och den kalla väggen kyler inte lika mycket.

Vad har du för element? Har ni temperatur-reglerare eller liknande? Det kan vara bra att se över elementet eftersom det stänger av sig. Det finns ju de som stänger sig när det uppnått en viss temperatur, men det kan också vara fel på det och då behöver det bytas.

Maria
2014-12-30 13:25
#2

Jag vet inte hur ni bor men har man fjärrvärme så brukar den sänkas under natten.

Ett extraelement i ditt rum kanske kunde vara en idé.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Flöffo
2014-12-30 13:38
#3

Tack för tipsen. Jag tror det är ett termostat LVI element (??). Vi bor i villa :)

//Flöffo

Lill-Kisse
2014-12-30 18:41
#4

Har man bokhyllor, brukar det vara bra att ställa dem mot den kallaste väggen.

Halvdansken
2014-12-31 16:01
#5

Ärdet en yttervägg? Dålig isolering skulle jag tro. Skruva upp termostaten på ditt element.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aasta
2015-03-16 19:32
#6

Isolera väggen med fem cm frigolit sätt en panel över det isolerar för både ljud och kyla/värme.

Annons:
Flöffo
2015-03-16 19:46
#7

Tack för förslagen. Numera sover jag med kuddar bakom och det funkar bra. Det är en yttervägg ja :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: