Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 5337 ggr
Cappucino
2014-12-25 18:35

runt bord -bordsduk?

vad för bordsduk kan man skaffa till ett runt bord?

jag har detta bord http://www.rusta.com/se/bord-simon-p95100019.aspx

Annons:
[rumelle]
2014-12-25 18:45
#1

Det beror ju lite på vad man tycker är snyggt. En fyrkantig duk tycker jag är fint på ett runt bord. Har speciellt en förkärlek för virkade dukar.

Cappucino
2014-12-25 18:46
#2

jo men jag vill köpa en duk som passar till bordet alltså storleksmässigt då det är runt. men man kanske kan ha vilken duk som helst?

[rumelle]
2014-12-25 18:50
#3

Det måste ju inte vara en stor duk som hänger ner runt hela, en liten duk kan ju också fungera. Sen beror det kanske lite på vad du ska ha bordet till. Små virkade dukar är ju dekorativa i sig själva. En större och mer täckande duk kanske är bra om du ska ha flera saker på bordet.

Maria
2014-12-26 08:43
#4

Mann kan ha två bredare längder också och lägga i kors så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2014-12-26 10:20
#5

Har ett runt bord jag med och det är nästan omöjligt hitta dukar till såna just nu det är rätt få fyrkantiga och runda dukar i handeln. Har någa fyrkantiga och runda dukar jag fått från min mamma som hon hade i förrådet (för vi hade runt köksbord på 70-talet när jag växte upp.) +Jag tar vanliga avlånga och viker dem så de blir fyrkantiga

Lill-Kisse
2014-12-27 13:13
#6

Det verkar vara ett köksbord du köpt. Till det kan du skaffa en avtorkningsbar duk, som du köper i metervara och klipper till i önskad storlek. Då menar jag inte forna tiders vaxduk. Det finns finare sorter numera. Det kan t ex vara bomull med avtorkningsbar yta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: