Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1959 ggr
Cindy S
12/18/14, 7:29 PM

Illaluktande avlopp?

Finns det något medel man kan hälla i badrumsavloppet och köksavloppet för att göra rent det? Jag bor i hyresrätt där det luktar lika illa i både rum och kök, så jag antar att det är samma anledning och att det sitter långt ner i ledningarna(jag har skaffat hamster och kanin och är rädd för att det är spån/sand som följt med när jag tvättat burarna). Jag vill inte åka på stora rengöringskostnader som jag inte vet om min försökring täcker, så finns det något jag kan pröva innan?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Aleya
12/18/14, 7:35 PM
#1

Ta och stoppa ner ättika och bikarbonat i avloppet. Låt det vara i 30 min och häll sedan på kokande vatten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
12/18/14, 10:46 PM
#2

CindyS känner du lukt som troligen kommer från avloppet så är det troligen torrt i något vattenlås. För lukt från avlopp ska stoppas av vattenlås.

Så första enkla lösningen är att se till att spola vatten på alla ställen. Sen att rengöra själva golvbrunnen i badrummet och skura ur i diskbänksskåpet.

Finns det vatten i alla vattenlås och det är rent så kan lukten ev komma från ventilationen.

.

Cindy S
12/19/14, 10:56 AM
#3

Tack, jag ska pröva det ni föreslår.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Cindy S
12/22/14, 2:11 AM
#4

Jag prövade vitvinsvinäger och spolade sedan med kokande vatten. Det fungerade och jag hoppas lukten håller sig borta.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: