Annons:
Etikettövrigt
Läst 1988 ggr
Bill&Bull
2014-12-11 15:39

Hjälp! vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är detta för äckel?! Hitta den i en garderob jag inte använder.. Snälla hjälp

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Zyperior
2014-12-11 15:58
#1

Det är en såkallad "NOPE!" Döda den utan hänsyn.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Sindri
2014-12-11 15:58
#2

Skulle kunna vara en silverfisk.

http://www.viivilla.se/tradgard/djur/sa-undviker-du-objudna-gaster/

Gör för det mesta ingen större skada. Men om du hittar dem tyder det på att du har fukt någonstans och den skall du försöka bli av med.

Bill&Bull
2014-12-11 16:58
#3

Den var redan död.. men jag har kollat på Anticimex hemsida men hittar ingen som liknar detta. Å jag som lider av insektsfobi tar detta tusen gånger värre även om den kanske är ofarlig.

||My Love For Animals Is Immortal||

[Udoon]
2014-12-11 17:45
#4

Dom silverfiskar jag sett har inte haft antenner eller spröt i ändan, så jag håller med #1, ser ut som en Nopicus Nopisorium😃

Bill&Bull
2014-12-11 18:23
#5

#4 stavas det så? Skulle söka men gick ej.. Vad är det för något då?

||My Love For Animals Is Immortal||

Sindri
2014-12-11 18:32
#6

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2014/03/2014-03-31-22-21-25_silverfisk.jpg

Annons:
Bill&Bull
2014-12-11 18:37
#7

Usch vilken stor bild haha ! Menar du att det är silverfisk? Jag hoppas på att det är det för dom kan jag nästan acceptera. Så rädd att det ska vara något "ännu värre" Om det är silverfisk, undra vad den gör i garderoben då

||My Love For Animals Is Immortal||

Zyperior
2014-12-11 19:47
#8

Kan åkt med i nått från tvätten. En kompis vaknade med en silverfisk i sängen. Uhhhää! Man önskar att de inte fanns, dock är dem ju tyvärr ett nödvändigt ont.

Själv fick jag en tvestjärt i munnen en gång. Den hade krupit ner i mjölkpaketet och drunknat. Tyckte jag kände någon konstig klump i munnen så jag spottade ut det i vasken och där låg den. Tog ett tag innan jag kunde dricka mjölk igen efter det. (När vi ändå är på ämnet om äckliga kryp. )

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Torpedtass]
2014-12-13 12:14
#9

Usch, äckliga kryp.
Vi har ofta besök av tvestjärtar, myror och spindlar. Fått många odjur på mig, speciellt myrorna som gillar att ramla ner i håret från takhöjd när de besöker oss. Silverfiskar är vi skonade från.

Vi bor ju också vid ett myrinfäste dvs myrstack, som tur är är det inte de svartmyrorna som besöker oss, de kan man lämna mat till istället, utan de där små svarta som springer runt på gräsmattan ute.

Anticimex har varit här flera gånger men de får inte bot på de små svarta så vi har accepterat de som "familjemedlemmar" (myrstacken rör de inte, på beordran av mig). De dyker bara upp enstaka gånger på sommaren, sen spindlarna börja husera hos oss har myrorna minskat i antal, fina städare de där långbeningarna.

Tvestjärtar har varit 1-2/år. :)

Upp till toppen
Annons: